• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na Spray & Wipe direct waxen?

jpeeters

Detailing rookie
18 jan 2013
38
0
Ik ga binnenkort polijsten en heb daarvoor Pb Spray & Wipe aangeschaft om het polijststof weg te poetsen. Is het mogelijk om direct na het S&W gebeuren een wax aan te brengen of moet je dan eerst de auto nog even wassen?

Als je veel polijstresidu hebt zou je kunnen wassen. Zelf doe ik dat eigenlijk nooit en doe na een inspectiespray of detailer de wax aanbrengen. Meestal breng ik voor het waxen ook een glaze aan, maar dat is optioneel.

Wassen naar polijsten
Is persoons gebonden
Ene doet het wel is positief er over
Andere niet denkt bijvoorbeeld wat een onzin

Dus ik zou zeggen
Test je zelf ;)

Ik doe polijstmiddel (dat opgewerkt is of als ik vind dat het oké is) eerst zoveel mogelijk weg met een zachte doek en dan met een ( andere zachte) doek die ik inspray met IPA 2/1 demi-water , de s&w gebruik ik als drooghulp als de auto gewassen is en deze ga afdrogen...( ik spray de doek wat vochtig)

Door de s&w te gebruiken om je lak af te nemen weet je niet zeker of je wel genoeg hebt gepolijst , dan zou ik eerder een ruitenreiniger nemen mét alcohol . ;)

........of een inspectie-spray uit de webshop .

ok, ik had de S&W juist gekocht als een soort reiniger en inspectiespray, maar blijkbaar is hij daar dus niet zo geschikt voor?

Als je echt wil ontvetten na polijsten is s&w inderdaad niet het middel daarvoor. Zelf ontvet ik altijd na het polijsten en gebruik daar Eraser voor. Deze is gewoon in de carclean webwinkel te krijgen.