• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na wassen alle mitts en droogdoek in 1 wasmachine?

Zesser

Detailing addict
28 mrt 2011
77
55
Ik heb 3 mitts om mijn wagen te wassen (Meguiars-Monello-Merino).
De 1ste voor de wagen van boven tot aan het midden van de deuren, de 2de voor de onderkant van de deuren en dorpels en onderkant bumpers. De 3de mitt is speciaal voor de velgen.
Mogen deze en de droogdoek na het wassen allemaal samen in 1 wasmachine (kort programma, 40°)? Bestaat zo het risico dat vooral het vuil van de 2de mitt en velgmitt zich nog nestelt in de 1ste mit en droogdoek?
Doen jullie trouwens een beetje zeep erbij of is enkel water voldoende om deze terug proper te krijgen?

Ik doe zoveel mogelijk moeite om de wasswirls te vermijden tijdens het wassen, maar zou niet willen dat ik dit teniet doe door het achteraf foutief wassen van de mitts...

Bedankt voor jullie tips alvast!

Merino (wol) mitts niet in de wasmachine. Vinden ze niet al te knallend. De rest wassen op 30-40 graden.
Zeker ook geen velgen mitts tussen de gewone mitts doen, remstof kan van de ene mitt in de andere of de droogdoek verplaatsen.

Zesser zei:
.....Ik heb 3 mitts om mijn wagen te wassen (Meguiar's -Monello-Merino).
De 1ste voor de wagen van boven tot aan het midden van de deuren, de 2de voor de onderkant van de deuren en dorpels en onderkant bumpers. De 3de mitt is speciaal voor de velgen........
/dorpels/

Ik zou een 3e aanschaffen voor enkel de onderkant-bumpers/dorpels/de stukken die je echt alleen maar ziet als je op je buik ligt .

Mijn washandschoen voor de velgen (als ik er al 1 gebruik, meestal enkel zachte borstels ) wordt nooit gewassen in de machine , enkel goed uitgespoeld. De krasjes die ik er zo gratis bijkrijg , neem ik er wel bij. Vanop 1 meter afstand zie je het immers niet en ik schuim ook niet alle "meetings" af .

Wassen : mijn mf-poetsspullen worden enkel gewassen met de micro-restorer van carclean . De gallon gaat al +- 10 maanden mee , voor de prijs moet je het dus niet laten en je bent zeker dat het proper uit de machine komt .

Wat Dibbuz zegt: wol en velgenmiddelen niet, de rest bij elkaar knallen met vloeibaar wasmiddel en geen wasverzachter .... en klaar

let wel op met nieuwe gekleurde doeken, ze kunnen kleur afgeven aan je witte doeken..
mij maakt het niet uit, maar mijn groene monello doeken hebben een beetje afgegeven aan de witte doeken.
zou ook kunnen gebeuren met bv een delirium droog doek.

Het wassen van mijn mitts en mf doeken doe ik allemaal tesamen op het 'normale' 30 graden programma, met Robijn wasmiddel. Komt altijd schoon uit de was. Mijn velgenmitt spoel ik wel eerst grondig ui voordat deze met de rest de wasmachine in gaat. Nadien alles drogen aan de lucht.

ik werk met een drie emmer systeem, een met sop een voor afspoelen van de auto en een voor het afspoelen van de mit die ik gebruik voor de velgen en onderkant van de auto (met onderkant bedoel ik het stukje onder de portier), de mit/spons die ik gebruik voor de onderkant wordt ook eerst nagespoeld met koud water voordat ik hem sop in de schoonmaak emmer om het meeste al kwijt te raken.

Op die manier ben je het grootste vuil al kwijt, goed naspoelen met koud water en uitknijpen en dan gaat alles bij elkaar de was in bij mij, de zwarte monello poetsdoeken de eerste paar(keer of 4) keer appart want die geven erg veel af andere doeken altijd 2 keer appart.

De wasmachine doet de rest.

Ik gooi alles in een keer in de wasmachine met uitzondering van de Merino velgen mitt. Deze mag ook niet in de wasmachine (wol) en wil geen remstof en andere troep erin hebben. Spoel alles wel eerst grondig van te voren! En om de wasbeurten laat ik alles een nachtje weken in de schoonmaakazijn, word het prachtig schoon van en de MF doeken heerlijk zacht. En geen kalkresten in de droogdoeken en wash mitt.

@ grandscenicman blijkt wel om de velgmitt appart te wassen, vanaf heden maar doen dus!

@ PdB: zal mijn doeken ook eens een nacht in schoonmaakazijn leggen.

Hoe vaak wassen jullie eignelijk je washandschoenen en droogdoeken?

Washandschoen doe ik eigenlijk elke keer, maar de droogdoek durf ik wel vaker te gebruiken.

En afgeven doen ze zeker! Ik heb ooit een Dodo mint merkin (knal groen), delirium (oranje) en mijn washandschoenen (wit) in 1 was gewassen toen ze nieuw waren. De washandschoen is nu vaag "worteltjes oranje" :)

grandscenicman zei:
/dorpels/

Ik zou een 3e aanschaffen voor enkel de onderkant-bumpers/dorpels/de stukken die je echt alleen maar ziet als je op je buik ligt .

Mijn washandschoen voor de velgen (als ik er al 1 gebruik, meestal enkel zachte borstels ) wordt nooit gewassen in de machine , enkel goed uitgespoeld. De krasjes die ik er zo gratis bijkrijg , neem ik er wel bij. Vanop 1 meter afstand zie je het immers niet en ik schuim ook niet alle "meetings" af .

Wassen : mijn mf-poetsspullen worden enkel gewassen met de micro-restorer van Carclean.com . De gallon gaat al +- 10 maanden mee , voor de prijs moet je het dus niet laten en je bent zeker dat het proper uit de machine komt .

gebruik je de micro-restorer puur ? Ik meng deze meestal met wat vloeibaar wasproduct !

Schrijf je reactie...