• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex probleempje bij dauw

practics

Detailing rookie
7 jul 2013
43
0
Zoals topic titel al doet vermoeden, krijg ik een lelijke waas/veeg vlekken op mijn ruit bij dauw. Terwijl als de auto 100% droog is deze zo strak is als maar kan.

Dit is mijn werkwijze geweest:
-hele auto afgespoeld.
-Hele auto met hand gewassen 2x
-Dunne wax laag aangebracht en netjes uitgepoetst.

Volgende dag,

-Hele auto weer afgenomen.
-Ruiten met nanolex polish schoongemaakt
-Ruiten met Nanolex Glass Clean behandeld
-Ruiten met Nanolex Ultra Glass Sealant ingesmeerd (Ja instructie filmpje gezien.)
-Ruiten geheel waasvrij gemaakt met een bij geleverde doek (Dank aan Carclean)

Daarna met de lak begonnen,

- deze afgespoeld en licht gereinigd.
- Nanolex premium paint cleaner gebruikt.
- Daarna de Nanolex premium paint and alloy aangebracht.
- Netjes uitgepoetst.

Dit alles heb ik natuurlijk in de avond gedaan uit het directe zonlicht en temperatuur van max 25 graden. Ook voor elke stap een schone nieuwe doek.
Het resultaat was echt verbluffend.

2ex09ky.webp

Grote versie
Eventueel mee foto's mogelijk..

Echter ging ik vanochtend om half 6 even bij me auto kijken en tot mijn schrik had ik geen strakke auto meer...

2qid2ep.webp

Foto groot
Het is wat slecht te zien, maar de hele voorruit staat vol met strepen (zoals ik de laatst 1/2x over de ruit ben geweest met mijn pad.)

Ook de lak is niet vrij van strepen, echt wel een heel stuk minder en daar lijkt de Nanolex ook stuk meer effect te hebben dan op de voorruit.
mv0nyw.webp

Grote versie

Wie o wie heeft hier de oplossing voor? Dit ziet er niet echt netjes uit :no

De dauw, ofwel het vocht blijft op je lak liggen. Dat is wat er gebeurt. De vegen komen van de manier waarop je het product hebt uitgepoetst en worden zichtbaar als er op deze wijze vocht op komt te liggen. Heb het zelf ook wel eens met andere waxen. De oplossing zou kunnen zijn om de auto eens na te lopen met een quick detailer en een mf doek.