• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex scrub

Zoranurai

Detailing guru
11 jul 2022
1.096
145
Nanolex scrub is naar mijn idee net gelanceerd
Product

Volgens de beschrijving is het een chemische reiniger met milde mechanische werking. Maar geen polijstmiddel.

Hoe moet ik dit zien? Iets als pbw professional polish?

Meer info.

Beschrijving​

Sommige vervuiling is simpelweg te koppig voor reguliere reinigers – en precies daar komt Nanolex Scrub in beeld. Deze krachtige reiniger combineert chemische reiniging met een subtiele mechanische werking, waardoor zelfs het meest vastzittende vuil wordt verwijderd zonder de lak te beschadigen.

Ideaal voor het verwijderen van:

• Ingebrande insectenresten
  • Minerale afzettingen en waterspots
  • Oxidatie op lak en koplampen
  • Wegvuil, boomhars en insectenpoep
Dankzij de innovatieve formule reinigt Nanolex Scrub diepgaand zonder de blanke lak aan te tasten – voor een veilige en effectieve reiniging zonder verlies van glans.

Let op: Nanolex Scrub verwijdert geen krassen – het is geen polijstmiddel. Het kan echter wel bestaande sealants, waxlagen of coatings aantasten. Test daarom altijd eerst op een onopvallende plek.

Apart spulletje wel oxidatie van koplampen kunnen verwijderen maar geen krasjes uit de lak kunnen halen?
Er is er ook 1 geschikt voor op matte lakken ,wraps en ppf.
Voor mijn eigen auto zie ik niet direct voordelen tov de middelen die ik al beschikbaar heb hooguit de versie voor op velgen.

Laatst bewerkt:
@Zoranurai - Tja, ik keek even naar de beschrijving van Pro Polish;

''
Professional Polish is de beste en meest veelzijdige chemische polish die beschikbaar is.

Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen.

Deze professional polish bevat geen wax of siliconen. Het het veilig voor blanke lakken en is zowel te gebruiken in de zon als in de schaduw. Perfect voor het verwijderen van oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer! De Professional Polish maakt zo goed als een einde aan waterkringen.

Deze polish is tevens geschikt voor milde reiniging van matte lakken (en matte wraps) in combinatie met een zachte finishing pad.''

Ik gebruik(te) eigenlijk nooit geen paint cleaner, maar Pro Polish wordt veelal besproken als niet-schurend product. Terwijl als je de beschrijving leest, zou je bijna denken dat het de 2.0-versie betreft met korrel.

• Leuk
Reacties: Zoranurai