• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nevel van straatverf

quido

Detailing addict
1 jul 2011
78
55
58
Ben momenteel bezig met het detailen van een hyundai ix 35, deze was helemaal verneveld door straatverf. De eigenaar heeft er redelijk lang mee blijven rondrijden en had al van alles geprobeerd dit te verwijderen. Nu krijg ik deze wel van de lak en van de vensters verwijdert maar niet van de zwarte vensterlijsten en zwarte stootlijsten.
Weet iemand hoe er deze vanaf te krijgen ?:-/

Geen ervaring, maar wat in mij op komt is:
- stickerverwijderaar
- kleien
- body solvent van meq's
- voorzichtig krabben met een houtje (roerstokje van de Gamme bijvoorbeeld)
- gummetje (een simpel gummetje voor potlood)
- melamine wondersponsje (dit zou wel eens goed kunnen werken)

Heb reeds geprobeert met clayen maar dit lukt niet, denk dat de nevel te diep in de poriën verankert zit.
Die melamine wonderspons is mij onbekent.
De gemeente aansprakelijk stellen na meer dan een half jaar zal moeilijk worden. De eigenaar weet namelijk ook niet waar dit juist gebeurt is.

Het sponsje is verkrijgbaar bij Carclean.com -> KlikkerDeKlik

Het sponsje werkt echt perfect voor het verwijderen van polijstresidu op kunstof delen. Wellicht helpt ook bij het verwijderen van "jouw" ellende.

Heb ondertussen met aceton de lak en de deurrubbers zuiver gekregen, maar de ongelakte kunststofdelen durf ik niet echt. Ben bang dat deze wit uitslaan van het chemisch product.

Het sponsje is bruikbaar met water. De kans op wit uitslaan lijkt me verwaarloosbaar.

Heb vandaag nog zwaar verwaarloosde en verweerde trims met een melamine sponsje behandeld: ze slaan echt niet wit uit en hoef je je dus echt geen zorgen over te maken. (melaminesponsjes van de action 1 euro per 5 geloof ik.. zal absoluut niet de levensduur van sponsjes van de cc shop hebben, maar doen hun werk ook prima)

Hierna behandeld afgenomen met eraser en DLUX: resultaat TOP!!