• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Newbie

Basg

Detailing chief
7 feb 2016
83
75
image.webp
Hallo detailgoeroe's

Al een tijdje dit forum aan het volgen en langzamerhand aangestoken met het detailvirus. We hebbe o.a. een Volvo C70 die ik wil aanpakken als het weer wat beter wordt. De kleur is emberblack, zwart metallic met een bruine gloed, erg mooi als hij goed gedetailed is. Op Carclean.com heb ik al een bestellijstje opgesteld.

Heb van jullie wat adviezen nodig: de Volvo heeft lelijke rubbers langs de ramen, die ik wil opfrissen. Ik heb er echter de pest aan als er van die vieze vette strepen ontstaan bij de eerste regenbui. Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken? Kom uit bij Autoglym vinyl en rubbercare, is dit een goede keuze?

Ook graag jullie advies over PB black hole in combinatie met Collinite 845, goed combi voor onze kleur auto?

Als laatste: waarmee kan ik de leren bekleding opfrissen en netjes houden, zonder nep geur?

Onderstaand het lijstje dat ik heb opgesteld

Hey Basg,

Heb van jullie wat adviezen nodig: de Volvo heeft lelijke rubbers langs de ramen, die ik wil opfrissen. Ik heb er echter de pest aan als er van die vieze vette strepen ontstaan bij de eerste regenbui. Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken? Kom uit bij Autoglym vinyl en rubbercare, is dit een goede keuze?
Ik gebruik zelf ook AutoGlym voor rubbers en kunststof. Ik vind het een goed product, maar ik vind persoonlijk dat het goed moet drogen als je geen witte druipers en dergelijk wilt. Nogmaals, het is een goed product, maar als de mijne op is, wil ik graag de Auto Finesse - Revive proberen. Goede verhalen gaan hier over. Een product dat ik dan voor het interieur wil, is Natural Look. Dit glimt niet, wat de AutoGlym zeker wél kan doen op bijv. je dashboard. En dat verblind enorm.

Misschien kan iemand anders zijn ervaring met ons beide even delen.

Ook graag jullie advies over PB black hole in combinatie met Collinite 845, goed combi voor onze kleur auto?
De Black Hole is een glaze die veel gebruikt word en doet nét wat meer op donkere kleuren. Dus geschikt voor jouw donkere Volvo. Ook in combinatie met de 845.

Als laatste: waarmee kan ik de leren bekleding opfrissen en netjes houden, zonder nep geur?
Ik heb recent voor het eerst leer behandeld en deed dit met the Mothers - LeatherTech Care Kit. Ik heb deze set gekozen door de vele goede ervaringen. Mijn eigen ervaring is ook goed, want de set bevat alles wat je nodig hebt, reinigen is simpel en goed, voeden is simpel en goed, glimt niet en is dus veilig voor lederen dashboards en ruikt lekker fris. (Niet chemisch of naar leer)

Wat betreft je lijstje; Ik zie dat je en extra Oranje Pad bestelt. Mijn vermoeden is dat de lak van de Volvo behoorlijk hard is en je dus Foam Geel + Veloce het meest zal gebruiken. In de DAP Pakket zit van elke kleur één pad, dus vergeet niet om per groot paneel (Halve motorkap ongeveer) je pad goed schoon te maken en op je DAP droog te draaien op een lage stand. (Lauw water, Dreft, bijvoorbeeld)(Droog is niet gortdroog, maar mag wat vochtig aanvoelen, geen probleem)

Eén droogdoek van 45x45cm voor een grote auto als je Volvo. Ik denk dat je dit niet zal redden. Een aanrader is de droogdoek van Gyeon (Silk Dryer 70x90cm, de grotere droogdoek van Monello, etc)

Verder mis ik wel een aantal dingen op je lijst. Ik weet niet of je al in bezit bent van deze dingen, maar;

- Wassen volgens 2-emmer-methode + eventuele Grit Guards. (+ Shampoo en washandschoen)
- Klei met glijmiddel.
- Eventueel wat APC(+D) om sponningen en andere vuile plekken te reinigen. Ook gebruikt om kunststof te ontvetten alvorens een dressing.

Greetz

Laatst bewerkt:
Hè quantoxx,

Dank voor je snelle reactie. APC, emmers en shampoo heb ik al en ik heb de auto een paar maanden geleden gekleid. Kwam toen niet veel af. Heeft denk ik niet veel zin dat ik dit nu weer ga doen. Dank voor de tips mbt de pad en droogdoek, daar kan ik wat mee. Zal de Revive bestellen ipv Autoglym.

Aaah, je hebt dus al dingen in huis. :p

Ik kan je wel aanraden om tóch te kleien voordat je gaat polijsten. Je lak kan in een paar maanden tijd hardnekkig vuil hebben opgepikt en dit wil je uiteraard niet tussen je pad en de lak in hebben.
Mocht je dit nog niet in huis hebben, is de Monello - Dolce Verde (losse klei) met Spray&Wipe 1:1 een aanrader.

Greetz

Hoi BasG, welcome! Voor leer: Mothers cleaner en conditioner; geen nepgeur maar doet precies wat het moet doen, hierbij een paardenharen borstel is perfect!

oh ja en voor de rubbers gebruik ik Autofinesse Revive, werkt heel zuinig, voedt mooi zonder dat alles bling bling wordt

Welkom Bas.
Het resultaat van dressings op rubber wil nog weleens verschillen. Ik gebruik hiervoor ook graag Revive. Levert bij mijn auto vooralsnog het beste resultaat op.

Vrijdag naar Carclean geweest. Prima ontvangen en een uitgebreide toelichting gekregen over d beste werkwijze in mijn geval. Goede winkelbeleving, lekkere koffie. Met een hele vracht materiaal vertrokken:
Dap 900 power pack met Monello
PB Black hole
Collinite 845
Monello finishing hand pad
Auto Finesse Revive trim dressing
Monello basic wash set incl. grote droogdoek
Monello non ferro
Mothers Wax Leathertech setje
En een stapeltje Monello peluche verde...

Nu wachten op goed weer!

Wat zullen je handen jeuken.
Gefeliciteerd met je aanwinsten.
Ik zou ook altijd eerst kleien.
Heb je voldoende doeken om polijstmiddel af te nemen?

@afficior, doeken genoeg.

Heb een complete kit bij Carclean gekocht inclusief Monello veloce, mezzo en finale. Ook de 4 verschillende Monello raffini pads. Besef me alleen dat 1 pad van elk misschien wat weinig is. We hebben een zwarte Volvo, niet in heel slechte staat, maar wel wasstraatkrasjes e.d. Heb onderstaand in gedachten:

Na wassen en eventueel kleien, ( heb ik een paar maanden geleden al gedaan dus vraag me af of dat nu wel weer zinvol is) polijsten met de dap900. Begrijp dat onderstaande combi's mogelijk zijn:

Veloce op geel (ook op oranje?)
Mezzo op oranje (ook op geel?)
Finale op wit
Black hole en 845 op zwart.

Denk erover om nog een oranje of gele pad extra te bestellen. Wat is wijsheid zonder direct tig pads te moeten bestellen? Heeft het zin om ook een kleinere pad te bestellen? Het is een C70 met behoorlijk wat rondingen. Kun je die met de grote pad doen, of gaat dat niet werken?

conv_1107-jpg.782.webp

Extra pads bestellen zou ik doen. Heb ook meerdere pads, kan onverwachts ook wat gebeuren. Qua grootte ja ieder zijn ding.

Kleien zou ik wel doen. Je staat versteld hoeveel vuil er alweer op je lak zit.

• Leuk
Reacties: 350Z
Na een paar maanden inderdaad zeker kleien.

Wat pads betreft: ik heb het ook lang zonder de 4" pads gedaan, maar nu ik ze eenmaal heb gebruik ik ze vaker dan ik had gedacht.

Vergelijkbare onderwerpen