• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Niet alle swirls verdwenen na een DAP500 poetsbeurt, hoe kan dit?

4motionv6

Detailing rookie
27 jun 2010
35
0
Ik heb dus laats geprobeerd swirls uit me auto te poetsen das is redelijk gelukt maar als mijn auto in de zon staan dan zie je nog fijnere krasjes dan de swirls die er al zaten alsof je met een fijn schuurpapiertje heb gepoetst waar door komt dit ??? door een pad die vies is .. of doordat je je auto in de regen heb laten staan en daarna te gaan poetsen foto's vanavond online,, iemand enige idee of ervaring alvast bedankt

https://forum.Carclean.com/cc_postst7339/DAP-Clinic-II-14-augustus-2010-leer-werken-met-de-DAP500-en-DAP900.aspx

Ik ga ook (kom ook uit Haarlem). Denk dat je dan wel leert hoe "Swirlvrij" te DAPpen

Je moet natuurlijk wel van grof naar fijn werken, met de pad en het polijstmiddel.

Helaas even wat te weing informatie om de vraag goed te kunnen beantwoorden :|
Wat is de combo die je gebruikt hebt, en waar ben je mee geëindigd?

In je bestelhistorie zie ik SSR3 staan, SSR3 is alleen bedoeld om krassen aan te pakken die je in de schaduw nog ziet, SSR3 is NIET voor swirls (swirls zie je alleen in een directe lichtbron en niet in de schaduw of bij bewolking). En je hebt SSR1. De stap van SSR3 naar SSR1 is vaak te groot, waardoor je de micromarring die je nu denk ik ziet, niet weg kan krijgen.

Voor swirls is SSR2.5 beter en na SSR3 heb je waarschijnlijk nog SSR2 of 2.5 nodig om goed af te kunnen bouwen.

Heb je een auto met een hardere lak (ik zie aan Passat op je Avatar) dan zijn de Monello Raffini polijstmiddelen de betere keus.

Succes!

ik heb geen ssr3 of 1 gebruikt op mijn auto,, en te grove combi heb ik dus ook niet gebruikt op de auto zwaarst was wit cutting pad hier een paar foto's
http://i748.photobucket.com/albums/xx121/v64motion/swirl1.jpg
http://i748.photobucket.com/albums/xx121/v64motion/swirl2.jpg

ben begonnen met mezzo op wit
daarna finale op zwart
daarna black hole op nieuwe pad zwart

iig bedankt voor jullie reacties

*Tim kijkt verder in historie en verhip! Daar staat ook Mezzo en Finale :lol *

Wat ik op de foto's zie lijkt op polijstresidu dat afgenomen is met een (verzadigde) microvezeldoek. Dat geeft op deze manier strepen. Of het zo is, geen idee, maar zo ziet het eruit.

he tim bedankt voor je hulp man:-)^ ,, maar het ligt dus niet aan me doeken,, het zijn echte krasjes om het zo maar even te noemen,,, in de volle zon zie je het niet , maar zodra je een een beetje schuin over je lak heen gaat kijken zie je het,, heel vervelend zal je vast wel begrijpen denk ik:lol

Het ligt in ieder geval niet aan het polijsten, van dan zien ze er niet zo uit.

Het kan aan de doeken liggen, vuilige of ongeschikte doeken, kunnen ook dit soort microkrasjes erin trekken.

dit kan echt niet volgens mij door de doeken komen ik heb het zelf het idee dat door het polijsten is gekomen,, door te weinig product of iets maar niet door me doeken het zijn echt schuur krassen

Heel vreemd.
Ik zou wederom een testspot maken en je daarop concentreren om te zien of je die krasjes weg krijgt met de producten die je hebt gebruikt tijdens de vorige detail. Een reconstructie zeg maar :ja
Tussen elke stap goed controleren dan...