• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Niet gewenste resultaat, graag hulp.

bettengo

Detailing trainee
26 feb 2013
27
45
Hallo iedereen. Vandaag ben ik begonnen aan mijn eerste detail, namelijk die van mijn eigen wagen (zwarte Skoda Octavia 2009).
Na het wassen en kleien, heb ik hier en daar wat steenslag bijgewerkt. Daarna afgeplakt en begonnen met de testspot. Hiervoor had ik de motorkap gekozen omdat hier wat lichte krasjes op zaten.
De gekozen combinatie om te starten was DAP500 met Oranje Foam pad van Monello en Mezzo.
Zelfs na 2 hits had ik weinig resultaat. Swirls zijn wel minder, maar niet volledig weg. En de krasjes zijn nog hetzelfde.

Doe ik iets verkeerds of moet ik gewoon volgende keer voor een zwaardere combinatie gaan?

Skoda behoort tot de VAG groep en die staan bekend als een harde lak, de volgende keer tijdens je testspot een zwaardere combinatie kiezen. Monello geel met mezzo/veloce of zelfs een woolpad die vaker door andere detailers word gebruikt.

Hmm, ik dacht al dat mijn combinatie te licht was. Zal ik nog maar eens een bestelling plannen :) Thanks voor het snelle antwoord, Svenn21!

Even off-topic, maar ik hoor en lees vaak dat de VAG auto's bekend staan om hun harde lak.
Laatst was ik bij een auto poets bedrijf en die vertelde mij dat tegenwoordig ook die lak erg zacht en gevoelig is. Hij had al meerdere nieuwe polo's behandeld en moest met uitwrijven al uitkijken dat hij er geen nieuwe krassen in wreef.

Het kan zijn bevinding zijn uiteraard, maar vond dit wel interessant om te horen en ook even te delen.

Terug on-topic

De nieuwe Polo's zijn een boel verkocht in uni-zwart (non-metallic), en die kunnen idd behoorlijk krasgevoelig zijn.
De gewone metallic lakken zijn over het algemeen een stukje taaier.

• Leuk
Reacties: ivo's