• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Niet opgemerkte vervuiling na wassen en drogen

sand0kan

Detailing trainee
20 jun 2010
28
47
Het gebeurt me wel eens dat ik nadat ik de auto heb gewassen en afgedroogd nog bepaalde hars dan wel andere vlekken zie.

Hoe pakken jullie dat dan aan. Gewoon met een detailspray de vlekken aanpakken? Soms moet er wel hard 'gevreven' worden om de vervuiling weg te halen. Dat lijkt me niet zo goed om heel eerlijk te zijn.

Feedback is van harte welkom.

je kan ook dit er bijv. op gebruiken:
https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Intensive_Tar_Remover_325ml_10596_100140

of bug squash misschien dat je die ook kan gebruiken!!

Net de auto gewassen en ik kwam weer een bewust plekje tegen.

Met een stukje DJ SN klei (als ik me niet vergis is dit een milde klei toch?) aan de slag maar geen succes....kreeg het spul er niet af. Toen 1:4 PB Bugsquass erop. Ff laten intrekken en daarna met een bugtowel geprobeerd het eraf te krijgen. Ook nu weer jammer maar helaas. Hierna nog een keer gekleid maar ook weer niks...toen heb ik het opgegeven.

Wat te doen? Een zwaardere klei? Zo ja welke raden jullie dan aan?

De mengverhouding van Bugsquass is ook 1:2 volgens de verpakking.
Je ze het ook nog eens puur kunnen proberen.

Maar als je al aangeeft dat je het met klei en een bug towen niet weg krijgt, en het ligt niet meer "op" de lag dan zou je ook nog een keer aan polijsten kunnen gaan denken

H@RM zei:
De mengverhouding van Bugsquass is ook 1:2 volgens de verpakking.
Je ze het ook nog eens puur kunnen proberen.

Maar als je al aangeeft dat je het met klei en een bug towen niet weg krijgt, en het ligt niet meer "op" de lag dan zou je ook nog een keer aan polijsten kunnen gaan denken

Auto is 2 maanden oud dus lijkt me sterk dat het niet meer op de lak ligt. Als ik er met mijn nagel overheen ga dan voel ik het wel. Volgende keer eens een keer puur bugsquash proberen en die valma harsverwijderaar eens bestellen.

Mijn net nieuwe auto had bij aflevering twee teer plekken.
Deze heb ik met bug squas puur en klei gewoon weg gekregen.