• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wassen en drogen na ceramische coating

luwaniej1

Detailing rookie
14 feb 2024
9
15
Goedemorgen,

Ik ben nieuw in de was en poets wereld.

Sinds kort heb ik mijn wasstraat abonnement opgezegd en heb ik voor het eerst in 37 jaar een auto met de hand gewassen

En ja ik heb het virus te pakken.

Nu is het zo dat de auto binnenkort gepolijst wordt en een keramische coating krijgt.

Nu vraag ik mij af hoe ik hem er na het beste kan wassen / poetsen…. Of er iets veranderd moet worden aan hoe ik het nu doe:
  1. Velgen insprayen met velgen reiniger
  2. Auto in de snowfoam zetten
  3. Velgen en auto van boven naar beneden afspuiten met HD
  4. Met 2 emmertjes wassen
  5. Alles weer afspuiten
  6. Met de droogdoeken de auto drogen
  7. De ramen lappen.
  8. Insprayen met ceramic seal en uitpoetsen.
  9. Banden dressing op de banden
De producten die ik nu gebruik zijn van Nuke guys en Detailrs. Tevens nog wat producten liggen van Stipt maar deze heb ik nog niet gebruikt.

Dus ja nu vraag ik mij af kan ik dit na de coating ook op deze manier zo aanhouden?

En tevens nog een vraag.

Met dit weer is de auto telkens na 2 dagen alweer vies ☹

Om de 2 dagen wassen met bovenstaande stappen wordt wellicht wat te veel van het goede.

Hoe houden jullie het tussen door bij?


Groetjes Leonie
 
  • Leuk
Reactions: PA27506