• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Niet polijsten

Ach, zo zijn we allemaal begonnen! Het voordeel van nu is dat het wereldwijde web VOL staat met instructies en how-to's. Slinger YouTube aan, zoek op full car detail en je zal doodgegooid worden met filmpjes. Ook hier op het forum zijn er allerlei instructie-topics te vinden hoe je bepaalde dingen het beste kan aanpakken. Uiteindelijk zal je zien dat het allemaal niet zo ingewikkeld is, als je maar weet wat je doen moet. Wat je vooral niet moet zijn is bang zijn. Lees je goed in, zorg voor de juiste materialen en ga aan de slag.
 
  • Leuk
Reactions: JeffkLB
Ik wil graag een kleine tip toevoegen. Sterker nog, ik heb er twee:
1. Volg de online cursus op Youtube van AMMO NYC. Larry Kosilla (het gezicht achter AMMO) heeft een uitgebreide Training Academy opgericht voor startende en gevorderde detailers. Deze Ammo Training Academy heeft mij erg geholpen in het leertraject.
Linkje: https://www.ammonyc.com/beginner/

Dit is echt behoorlijk prettig kanaal. Thanks! Net alle beginner filmpjes bekeken.
 
Voor derden binnen no-time een glimmende auto: Wassen / Kleien / Glaze / Wax / Bandendressing / Trim&Rubber dressing.

Alles verbloemen en laten glimmen, voor een korte periode, voor een lage prijs. ;)

Via de zoekfunctie leek mij dit een treffende post.. Krijg wat aanvragen van mensen voor een 'poetsbeurt'. Deze mensen gaan vooral voor een goede wasbeurt en een laagje glans.
Ga ik voor hun verschil maken door te kleien voorafgaand aan waxen? En als toevoeging daarop. Een rondje met Monello Finale na het kleien en voorafgaand aan waxen? Wil graag iets moois opleveren, maar tegelijk ook niet (voor hun) extreme uren gaan schrijven.
 
Een rondje met Finale kan je doen, het zal alleen niet veel corrigeren. Dus als er lichte krasjes en swirls in de lak te vinden zijn en de klant wilt daar van af dan zal je met iets grover moeten komen.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
Finale heeft een hogere glansfactor dan 'cut'. Bedoelde of ik hiermee de glans in combinatie met waxen vergroot en of dit invloed heeft op de standtijd van de wax. Als het niet zozeer van toegevoegde waarde is daarvoor laat ik dit gewoon achterwege.
 
Zoals je al citeerde; Dát zou een goede aanpak zijn. ;)

Als je een glaze wilt vervangen voor een rondje polijsten, dan is dat zeker mogelijk. Echter zal je op de gemiddelde lak meer én sneller resultaat gaan behalen met een All-in-One of glaze.

(Zachte lakken kan je wel degelijk flink corrigeren met een finishing combi en dus flink wat hoogglans behalen)

Glans = reflectie.
Reflectie = een strakke lak of strakke lak door product.

De mensen die jou benaderden zal je dus uit kunnen leggen, of op een klein paneel kunnen laten zien, dat duurzamere glans meer tijd zal kosten, maar je ook kort en krachtig kan werken middels eerder genoemd stappenplan.

Wassen, kleien en waxen is simpel, maar kan al genoeg verschil maken.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
Duidelijk zover! Heb alleen nog nooit met een glaze gewerkt en wel meerdere keren met een DAP. Ga me er verder in verdiepen.