• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw als detailer

Husky

Detailing rookie
16 apr 2015
15
5
Hallo allemaal,

mijn naam is Maurice en ik ben volledig nieuw in deze materie. Ben al enkele jaren een poetser van de auto maar had het gevoel altijd maar ‘wat te doen’. Ben sinds twee weken trotse eigenaar van een Volvo XC60 D5 met Black Magnetic lak, 17” RVS en sidesteps en heb besloten om de zaken professioneel aan te pakken vanaf nu.
Afgelopen week de eerste spulletjes besteld en binnen en voor komende week staat de eerst wasbeurt op de agenda.
Ik heb al veel aan dit forum gehad en hoop nog veel leuke en nuttige dingen te lezen.

Dank allen voor het warme welkom, gezien het feit dat foto’s op prijs worden gesteld enkele plaatjes van mijn wagen. De achterramen zijn ondertussen rondom voorzien van screens.
conv_1861.webp

Welkom hier met deze mooie wagen. Een kleurtje dat je inderdaad gaat moeten bijhouden, en op een XC60 kan je je wel eens laten gaan natuurlijk ;-).

De auto is voor afleveren behoorlijk gepoets door een professioneel poetsbedrijf incl velg sealant en wax dus ik begin met alleen wassen. (maar denk dat ik snel ga polishen, kan altijd beter)
Ik heb al de volgende producten om mee te starten.
auto finesse Lather shampo, imperial wheel cleaner, mercury metal polish en citrus power bug
rain-x
ez Detail brush, diverse maten microfiber doeken van monello en foam pads. Dubbele emmer met grip guard en dodo juich wash pad.

de verlanglijst is al wel behoorlijk groot, o.a. kleiset Monello, Poor boys wheel sealant en black hole, Natty's paste blue wax.

dit is de eerste keer dat ik echt ga detailen dus zal veel gaan posten en ervaringen delen.

als jullie tips hebben voor mij kar hoor ik het graag.