• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier en overtuigd !!!!! : gcvanwerd

gcvanwerd

Detailing rookie
9 sep 2009
71
0
Hoi, allemaal.

Ik zal me even voorstellen na de meeting van afgelopen zaterdag. Ik ben Gerrit van Werd en kom uit Sliedrecht. Over mijn bouwjaar wil ik niets kwijt :-d
Onze auto is een Seat Toledo type 2 - 1.9 TDI in de executive-uitvoering van juni 2005 , dus lekker compleet en wat optische - en motorische tuning. Ik ben natuurlijk ook een poetsgek anders heb ik hier niets te zoeken !!!!! :o) .
Heb al van alles gebruikt, zoals Turtle wax, Sonax, Nigrin ( Duits ), 1Z en tot nu toe meguiars wat overigens erg goed bevalt. Maar afgelopen zaterdag hebben de poetsboys van Carclean op mijn verzoek een stukje gepoetst, omdat er nogal wat lichte swirls te zien waren. Wat een verbluufend resultaat gaf de Manello zeg !!!
Dus ik ben net klaar met de Monello Raffini en de Black hole van Poorboys.
Wat een glans zeg , geweldig !!!!!!8-)
Nu heb ik eigenlijk nog 1 vraag : kan ik met de NXT-spraywax van Meguiars nu over de Black hole heen of haalt dat alles er weer af ????
Graag hoor ik dat nog en ik hoop hier nog veel te leren. :-"

Groeten van Gerrit.

Welkom..! :ja

NXT zal normaal geen probleem geven (ben er wel niet 100% zeker van of deze een cleaner bevat). Het is wel niet echt duurzaam ,dus regelmatig even herhalen.

Hey.

Alvast bedankt voor de reacties. kan ik wel de Quick detailer gebruiken dan ????? Volgens mij heeft die geen cleaners en kan die altijd even tussendoor.
Als de Monello en de Black hole maar blijven zitten, want vooral de 1e is een lekker karweitje met de hand !!!! 8o
Overigens glimt de Toledo wel na de Black hole, maar als ik het goed begrepen heb, moet ik nog een wax gebruiken voor nabehandeling of zit ik er naast ???
Hoor het wel.

Groeten van Gerrit.

Hoi.

Ik ga dat even proberen dan. Ben er niet zo handig in. Hoe kan ik dat doen ????? Wie kan mij antwoord geven op mijn vraag om de Toledo morgenochtend te voorzien van een waslaag na de eerder gemelde behandeling. Ik heb hier nog staan: NXT spraywax, Quick detailer en de Ultimate quick detailer.
Welke kan ik gebruiken, zonder dat de Monello en de Black hole er weer af gaan ???

Groeten van Gerrit.

De NXT spraywax komt het dichtst in de buurt als je niets anders in huis hebt. Heb je in elk geval iets over de Black Hole.
Ik zou nog een leuke wax of sealant aanschaffen.

Hoi.

Bedankt voor de gouden tip !!!! Kan ik het morgen even afmaken in ieder geval. Wat een machtig mooi spul zeg, die Monello en de Black hole.
Ik lees veel goede dingen over de Natty's . Misschien die maar aanschaffen en meteen een nieuwe zeem, want die ik nu heb is synthetisch en maakt ook krassen.
Nogmaals bedankt. O,ja : foto's plaatsen via de mail ????
Hoor het wel.

Groeten van Gerrit.

Voor het plaatsen van foto's staat er een handig topic op het forum. Even nog een accoutn aanmaken bij bijvoorbeeld www.photobucket.com en daar de foto's uploaden. Daarna kan je ze hier plaatsen door de 'IMG-Code' te kopiëren en hier de plakken.

De Monello zal je niet verwijderen, die is al verwijderd tijdens het gebruik. Check of de NXT een cleaner in zich heeft. Een aantal NXT -producten hebben dit wel. Deze zal de Black Hole wel verwijderen. Indien geen cleaner, kan je hem gewoon gebruiken. In jouw geval zou ik de UQD gebruiken. Ik dacht dat daar een beetje wax in zit, echter lang niet zo veel als een pure wax of sealant.

Hoi.

Even proberen met de foto's .

P1175773.webp

P1175775.webp

PC265312.webp

Zo te zien is het gelukt.

Groeten van Gerrit.

Hoi, Danny.

Bedankt voor het compliment en deze foto's zijn nog van voor de behandeling met de Monello en Black hole. Na gisteren glimt ie nog harder !!!!! :ja

Groeten van Gerrit.

Hallo.

Bedankt nogmaals voor de reacties. Mijn dashboard heb ik behandeld met de interior protectant van Meguiars. Zelfs het leer doe ik er mee. Als je dat met een evencoat van Meguiars doet is het zo gepiept en het resultaat is bekend !!!!

Ik heb overigens een probleempje met deze site, wat overigens aan mijn pc ligt.
Als ik via deze site bestel krijg ik de melding: de webpagina is verlopen, dus kom ik niet verder. Ook als ik wil antwoorden op dit forum gaat dat alleen maar met quote en anders krijg ik dezelfde melding. Vreemd hoor. Iemand een idee ?????

Groeten van Gerrit.

Welk operating system draai je (Windows, Linux, OS-X) en welke browser + versie hiervan?
Misschien javascript uitstaan (geen idee of de CC site + forum hier gebruik van maakt, maar probeer eens).

Soepergrover zei:
Welk operating system draai je (Windows, Linux, OS-X) en welke browser + versie hiervan?
Misschien javascript uitstaan (geen idee of de CC site + forum hier gebruik van maakt, maar prober eens).

Hoi.

Pc draait op Windows Vista met IE 7. Javascript ga ik even proberen.

Groeten van Gerrit.