• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier maar voorlopig even niet poetsen??

Marty__Mouse

Detailing trainee
21 mrt 2012
12
47
Hallo iedereen Maarten hier...

Al enige tijd lees ik hier op het forum het e.e.a. over het poetsen van auto´s.
Omdat ik zelf mijn auto ook eindelijk eens heel goed wil poetsen hebben we via m´n werk hier een DAP900 besteld in het Lite pakket dus met de 3 pads en de 2 bussen Monello.

Inmiddels heb ik ook de post met het volledig machinaal stappenplan gebookmarked staan.

Nu ga ik mee eens heel goed inlezen wat ik allemaal nog moet aanschaffen.
(van Meguiars heb ik reeds shampoo, kleikit, wax en washmit) dus volgens mij moet ik naast wat ik heb alleen nog maar een voeding hebben voor na het polijsten.

Nu hebben we gisteren hier op de zaak de poetsmachine binnengekregen, maar voorlopig kan ik nog niet poetsen ben ik bang..

Afgelopen maandag gebeurde namelijk het volgende:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het betreft hier een honda die de bocht net even wat te ruim nam en daardoor kon ik geen kant meer op.

Mijn auto is de Citroen C4 Coupé VTR+ in het zwart.

Hij wordt nu gerepareerd maar ik neem aan dat ik na het spuiten van de halve auto ik hem voorlopig nog even niet mag polijsten en uitgebreid wassen?

Maargoed, ik ben dus voornemens om ooit te gaan polijsten (eerst maar eens de kunststof kozijnen doen dan met de DAP) en daarom mijn aanmelding hier..

Vervelend begin, maar wel weer de tijd om je nog beter in te lezen
Er zijn diverse topics over verse lak ...

Succes met het herstel

Hans

oei, da's een tegenslag...hopelijk heb je er zelf niks aan overgehouden.
Inderdaad , je kan al goed inlezen en voor je het weet heb je je auto terug.
De voorzijde zal dan ook direct swirlvrij zijn...je hebt nu de kans om de rest van je wagen even hard te laten glanzen dan z'n nieuwe voorkant.

Als ik me niet vergis (vraag het anders aan je carossier) mag je na een drietal weken al waxen.

Bedankt voor jullie reacties!
Sowieso had ik al diverse posts van jullie gelezen en zat ik al likkebaardend te kijken naar de Austin Healey van jou Redcat (mijn oom had vroeger een roomwitte, daar was ik altijd zo verliefd op.. Alleen al het geluid!) en ook jouw RS2 Paulus, wàt een auto!! Toevallig staat er bij mij om de hoek een donkergroene, met ook donkergroene velgen in dezelfde kleur. Hoewel ik dat laatste niet heel mooi vindt, is en blijft het een prachtige auto!! Zeker als je weet wat ie kan :love

Mijn auto wordt weer helemaal gefixt en hopelijk kan ik hem volgende week ergens weer ophalen.. Toch nog € 5000,- schade, duur plastic dus ;-)

De airbags waren overigens niet geploft, dus zo heel hard ging het ook allemaal niet, en zelf heb ik er ook verder gelukkig niets aan overgehouden.
En omdat het gelukkig verder niet mijn fout is houd ik er financieel ook niets aan over..

Reden te meer om me eens heel goed te verdiepen in het goed poetsen van de auto.
Hij gaat eigenlijk alleen 's winters door de krasstraat (heel slecht ik weet het.. Maar dan wel de beste hier in de buurt in Zevenaar waar hij eerst met het handje wordt voorgewassen en vervolgens door de lappen-straat getrokken wordt. Overigens ook de enige wasstraat die de velgen eerst helemaal schoonmaakt voor het wassen.)

Verder probeer ik hem zeker 2-3x per jaar goed in de was te zetten na een goede was en klei beurt.

Maar zoals gezegd wil ik nu het nog wat beter aanpakken door ook alle parkeerkrasje van deuren die tegen je auto worden gesmeten weg te polijsten, of in elk geval daar een poging toe te wagen.

Ik zal me eens goed inlezen wat de juiste werkwijze hiervoor is, deze post wil ik daarvoor gaan volgen : Klik

En ik moet natuurlijk nog een goede "voeder" of glaze hebben en eventueel een andere wax om machinaal te verwerken..

Op welke trefwoorden kan ik trouwens het beste zoeken naar tips voor het poetsen van verse lak, want als ik daarop zoek kom ik niet echt tegen wat ik zoek..
Maargoed, ik zoek rustig verder..

Zeer informatief forum!! (En goede aanbiedingen ook trouwens..:cool )