• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier...

JeeJee

Detailing chief
12 feb 2016
41
75
de Achterhoek
Hallo forumleden,

Zojuist een account aangemaakt.
Mijn naam is Richard, oud Rotterdammer en nu sinds 10 jaar geëmigreerd naar de Achterhoek.

Mijn gedachte was "het auto onderhoud moet anders".
Heb al erg veel informatie van dit forum afgehaald en begrijp inmiddels de basis en stappenplan voor het juist reinigen van auto en motorfiets waarvoor mijn dank aan allen.

Op dit moment rijd ik in een Volvo S40 (harde lak waarschijnlijk, toch ). Deze auto is op leeftijd en de lak is in slechte staat. Prachtig oefenproject voordat de auto, hopelijk, in de loop van dit jaar vervangen gaat worden en dan vanaf dag 1 alles "zoals het hoort" bijhouden.

Er zullen in de nabije toekomst zeker vragen komen maar op dit moment heb ik er één;
- Geven producten als Non-Ferro (velgen-meuk) vlekken op de tegels van de oprit?

Groet uit het Oosten

Hey Richard,

Welkom op het Forum!

Voor zover ik meegemaakt heb, geven producten als Non-Ferro / Ferrous Dueller géén vlekken. Ik heb op de klinkers van de parkeerplaats, tegels van de stoep en beton van een garage geen vlekken gehad.

Ik heb in de meeste gevallen eventuele druppels/plasjes van dit spul wél weggespoeld.

Greetz

welkom hier , Volvo lak is inderdaad over het algemeen van de hardere soort , maar dit kun je het beste even testen met een testspot , want het wil nog wel eens verschillen

Mannen (vrouwen?)

Dank jullie voor de snelle reactie. Tips neem ik mee in mijn bagage.

Heb tussen 2 haakjes veel informatie van Larry van Ammo (US).
Deze wil ik jullie nog even meegeven (misschien ook al bij jullie bekent), ammonyc.com
Veel duidelijke filmpjes en uitleg.

Welkom, veel plezier met het ontdekken wat detailen is.

Non-ferro kan inderdaad vlekken geven op tegels als je het laat opdrogen.
Echter normaal gesproken zul je de behandelde delen weer afspuiten met water, dus ook van de tegels zal (het grootste deel) het wegspoelen.

Al een verlanglijstje wat de volgende auto (hopelijk) zal worden?

@Kees-sw

Ik heb mijn zinnen gezet op een Volvo C70 cabrio.
De ham-vraag is alleen "kan bruintje dit trekken"....
Het wordt in ieder geval weer een Volvo, heb nog nooit zo'n fijne, betrouwbare auto gehad

Of je hebt elke keer de sahara op je interieur liggen na een ritje met het dak open haha.

Ja dat is inderdaad geweldig, zou zelf eerder een cabrio roadster als tweede auto nemen voor het echte gevoel in de weekenden.

4 zitter cabrio is het toch nét niet, al is zo'n C70 een dikke auto hoor.