• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier.

Heiki

Detailing trainee
12 jan 2019
15
25
Hallo allemaal,

niet alleen nieuw hier maar ook in het hele detail gebeuren.

Ondertussen mijn gehele verlof dit forum zitten uitspitten en sinds maandag een Hyundai I30N performance op de oprit, deze heb ik gekocht met 8000km op de teller.
De wagen werd zeer regelmatig onderhouden, jammerlijk gebeurde dit in de wasstraat. Deze staat dus proper echter zijn er wel wat swirls te zien als je er met een ledlamp over gaat, diepe krassen kon ik niet vinden.

In eerste instantie wil ik de wagen volledig gaan reinigen, ontijzeren, eventueel aanwezige tar verwijderen, kleien?? en een coating aanbrengen.
Ik twijfel echter nog om te polishen uit schrik iets verkeerd te doen, ik denk dat deze kleur ook redelijke vergevingsgezind is qua swirls ?


119233
 
Laatst bewerkt:
Welkom!
Je lijstje zit al goed in elkaar.
Ik zou je toch aanraden om na het kleien de wagen te polishen. Met een dual action polisher kan er bijna niets verkeerd gaan.
 
Coating zonder polijsten is een no-go. Als je toch een coating aanbrengt zonder polijsten heb je een vitrinekast waar achter het glas (coating) de krassen en swirls mooi beschermd zijn.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom op het forum!
Leuke auto.
Kleien gewoon doen inderdaad en zoals meerdere al aangeven kan polijsten met een DA bijna niet fout gaan.
 
Thx allen,

dan komt er een DAP. Als we iets doen, doen we het goed...
Nog even wachten en zorgen dat hij binnen kan staan. Iemand ervaring met de lak van Hyundai eventueel die I30N ?

Deze week de eerste investeringen binnen gekregen. Een kranzle 2160 en via carclean de monello foam kit.
(Geen bevlieging, wou al langer de camionet aan het atelier kunnen kuisen. Vandaar de investering)

Helaas ook bij mij geen dikke foam er uit te krijgen. De HD gaat tot 150 bar en heb verschillende drukken geprobeerd, op 80 bar had ik nog het beste resultaat ???
Toevoer van water kon een factor zijn daar het water door 35m tuinslang moest tot aan de HD.
Daarna dan eens thuis geprobeerd, hier zit de kraan op een 26mm alpex en dan slechts 2m tuinslang op de HD te voeden (4,5bar) maar geen verbetering.
Wel hebben we hier hard water en is het regenwater voorlopig op. In het atelier stond het dan wel weer op regenwater.
Verhouding 1:10, met warm water aangevuld, kraan volledig dicht.

Ben nog even het forum aan het doorspitten naar verdere ideeën maar heb zowat alles al gelezen...
 
@Heiki,

Ik had al een en ander ter voorbereiding gelezen, want ik wil die set voor mijn karcher.
Wat ik las is dat je oa de bovenste nippel zo goed als dicht moet doen, en heb jij je druk doorgegeven aan Carclean bij jou bestelling?
Het kan ook aan de nozzel liggen.

Gebruik even de zoekfunctie hier, kom je misschien vanzelf wat oplossingen tegen.
 
Dag Rippie,

stelschroef bovenaan staat volledig dicht.
en die zoekfunctie al platgezocht :confused:

Net qua waterhardheid een test gedaan met osmosewater, ook de fles 1:10 aangevuld met warm osmosewater.
Geen verbetering.

Het enige wat ik nog kan proberen is vragen bij cc om een 1.1 nozzle terwijl je boven de 130bar een 1,25 zou moeten gebruiken.
Standaard zit er bij de kranzle kit een 1.25....
 
  • Leuk
Reactions: Rippie
Zit niks anders op dan een andere sproeier en 1:4 proberen. Ik heb recent ook de mijne moeten vervangen omdat een nieuwe Lancia niet voldoende resultaat opleverde. ;) (145bar, Nilfisk)
 
  • Leuk
Reactions: Heiki
@Quantoxx

inderdaad. Heb alles geprobeerd.
32854 topics verder lijkt een andere nozzle telkens de oplossing, ofwel wordt gemeld dat er een andere nozzle onderweg is en wordt er verder geen melding meer gedaan.
 
Net qua waterhardheid een test gedaan met osmosewater, ook de fles 1:10 aangevuld met warm osmosewater.
Geen verbetering.

Je fles vullen met osmosewater gaat ook geen gigantisch verschil opleveren, verwacht ik. Het water in de fles is maar een heel klein deel van wat er uiteindelijk uit de lans komt, dus de waterhardheid van het water dat door je Kranzle gaat is veel belangrijker.

Datzelfde geldt voor de temperatuur van het water. Warm water in de fles werkt goed om de shampoo beter op te lossen, maar zal niks doen voor de dikte van het foam. Warm water door je HD laten gaan zal daarentegen wél zorgen voor dikker foam.
 
Bedankt voor de input Jansen. De HD zoog osmosewater aan, ik heb zowat alles geprobeerd.
Ik hoop dat cc mij aan een andere nozzle kan helpen en probeer het dan opnieuw.
Verder kon ik ook niet meteen iemand vinden die succes heeft met de grotere nozzle ?
 
Verder kon ik ook niet meteen iemand vinden die succes heeft met de grotere nozzle ?

Ik heb recent een terugkoppeling gedaan op het forum en laten zien (video) dat het weer werkte ;)

Volgens mij had ik de kleinere sproeier in mijn Lancia en heb ik deze vervangen voor een grotere. Dit terwijl het met de geleverde sproeier juist zou moeten werken, ging het met de andere sproeier beter.
 
Amaj al weer even geleden hier, erg dat er eerst een crisis moet passeren vooraleer ik tijd vind.

Met de kleine nozzle ging het stukken beter.
Wat ik zei over het feit dat er geen verschil was tussen regen en stadswater neem ik wel terug.