• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuw hier

ErikC

Detailing addict
11 dec 2020
7
55
Hallo, een nieuw lid hier. Binnenkort mag ik mij een trotse eigenaar noemen van mijn eerste echte helemaal nieuwe auto. Een Mazda CX 30 met de mooie kleur "Soul Red Crystal". Na jaren in een Opel Astra grijs van kleur te hebben gereden zal dit een hele andere auto zijn. Heb wel een klein beetje ervaring met kleien, polijsten en poetsen ( heb een jaartje geleden een poetsworkshop gevolgd en heb diverse spullen al in huis). Zit nu met vragen hoe ik de mooie kleur van deze nieuwe auto ook mooi en glanzend kan houden. Oh ja.... wassen doe ik al jaren met een emmer en de hand :)
 
Welkom Erik,

Leuke auto, mooie kleur! Dat is diegene met de "zelfontbranding" op benzine toch?

Waarschijnlijk kun je direct aan de gang omdat de dealer hem speciaal voor jou al "gewassen" en gepoetst heeft, maar dat mag de pret niet drukken. Het bijhouden is een kwestie van wassen op de veilige manier en beschermen met iets; wax, sealant, coating, ppf.
 
Welkom en gefeliciteerd! Mooie kleur. Ik zou de dealer vragen hem niet te poetsen of te wassen en zeker geen speciale beschermlaag aan te brengen. Dan meteen zelf veilig wassen, licht polijsten en een coating aanbrengen. Daarna is het veel makkelijker om hem goed te onderhouden.

Veel plezier en veilige kms met je nieuwe auto.
 
Geeft niets Erik, maar juist omdat je aangaf dat je vorig jaar een workshop hebt gevolgd is het nogal opmerkelijk.
 
20210101_122514.jpg