• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuw hier

frank///M5

Detailing rookie
4 aug 2010
6
0
hallo ik ben al een tijdje aan het lezen hier en al heel wat wijzer geworden,daarom heb ik me ook aangemeld om ook eens een vraag te stellen.

ik ben frank 42 jaar en kom uit veldhoven noord brabant.

ik ben nu in het bezit van mijn derde BMW e39.

de eerste was een 523i die ik 4 jaar gereden heb en ingeruild op een 540i.

de 540i heb ik ook weer 4 jaar geredenen ingeruild op een M5.

de e39 is een geweldige auto.

ik heb een DAP900 poetsmachine bested en ik hoop met jullie hulp een mooi resultaat neer te zetten op mijn auto.

Welkom op het meest shiny forum van NL :cool

Ik (als E39 rijder) zou graag wat foto's zien van je bolide(s) en dan uiteraard van de M5 :love

De E39 M5 is de mooiste van alle M5's. In een dorp bij mij in de buurt staat een lichtblauwe E39 M5. Wat is de naam van die kleur?

welkom :-)^ ; je BMW heeft normalerwijze knetterharde lak, dus de monello reeks of menzerna lijkt me hier aangewezen.

bedankt voor jullie warme welkom,ik heb wat foto's van mijn auto's maar van de 523i kan ik niets meer vinden.

http://img829.imageshack.us/g/bmw540i018.jpg/

http://img710.imageshack.us/g/1003103.jpg/

woensdag het pakket binnen gekregen maar door omstandigheden donderdagmiddag maar eens begonnen aan de M5.

heb twee en een halve dag in de garage gezeten met wat flesjes bier en zware van nelle,maar dat is echt een leuk machientje.

wagen heeft er nog nooit zo goed uitgezien.

na een klei beurt ben ik begonnen met MEZZO op de oranje en op de witte pad,daarna de FINALE op de groene pad.

daarna stap 2 van MEG,een laagje GOLDCLASS LIQUID,en een laagje stap 3 CARNAUBA WAX.

in mijn ogen een heel mooi resultaat.

schade:1 oranje polijst pad(te hard laten draaien om hem droog te krijgen)
1 blok klei(laten vallen)

alleen wil soms de DAP niet draaien,meestal als je op een smaller stuk zit als dat de pad is(bv dorpel,spatbordrand).
doe ik dan iets verkeerd?

alle tips en opmerkingen zijn welkom.

ga nu aan het laatste deel beginnen,de voorbumper,heeft wat extra aandacht nodig.

het " draaien " is bij de dap niet geforceerd, dus is het normaal als je op een rand komt dat de draaiende beweging bij wat druk soms stopt. De snelheid wat opvoeren of de druk op de machine wat minderen geeft meestal goed resultaat. De planetaire beweging blijft met het zogenaamde " stilstaan" wel gedeeltelijk aanwezig.