• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuw in het wereldje

johan leclercq

Detailing rookie
10 apr 2019
1
15
Hallo ...

raar in dit wereldje gebold. voertuig van vriendin ( Peugeot 207 CC) enkele jaren geleden laten onder handen nemen. resultaat was schitterend maar enkele weken later net als daarvoor. wist ik veel. blijkbaar fillers gebruikt weet ik nu.
dacht daarom, ik probeer het zelf en dan naar You Tube kijken en blijven kijken en ging me dan zelf gerief bestellen. zag echter ook door het bos de bomen niet meer zoals zovelen onder ons, stoute schoenen aangetrokken en mail naar Car Clean ... wist ik ook veel wie dat waren ????. dit na een mail naar mequiars klantendienst waar ik nooit antwoord op heb gekregen.

kreeg nog geen uur later een mail van Dennis van Car Clean met antwoord op mijn vragen en een lijstje van producten die hij mij aanraadde wat in het totaal goedkoper was dan ik eerst had voorgesteld (enkel mq) en heb dit opgevolgd alsook een set DAP 900 gekocht met Monello. producten gingen van champo tot droogdoeken en wax ...
de rekening was niet zo klein maar toch ook maar de helft van wat ik uitgegeven had aan de behandeling enkele jaren terug.

dan uiteindelijk aan de slag gegaan ... eigen voertuig (BMW X3 van 07/2018) gewassen, in de wax gezet (Collonite845) en prachtig resultaat.

dan de grote werken : Peugeot 207 en eerste maal polijsten ... eerst afwassen, polijsten met Monello Veloce en Monele fine. wat een resultaat ... krasvrij ... glans ... amai ... vriendin apetrots. ook binnenin volledig aangepakt en leder behandeld.
opmerking : ben wel verschoten van de tijd die het gekost heeft in totaal, had verwacht enkele uurtjes maar in totaal toch een 6 uur bezig geweest. anderzijds toch trots op het resultaat.

dan was ze daar, de "microbe". en of ze gebeten heeft ? nog geen klein beetje ;). kreeg er geen jeuk van maar de portemonnee heeft toch al een kleine aderlating ondervonden. ook gezien dat er verschillende mensen waren die "verzamelen" waarvan ik dan dacht dat ik zelf nooit zover zou gaan en begreep het ook niet zo volledig.

ondertussen ben ik dus ook aan het verzamelen : verschillende producten voor de lak, velgen, banden, interieur ... als ik nu een auto afwas is het met de champo van Dodo Juice, met een mitt en ik gebruik MF doeken om af te drogen ... voor de binnenkant hetzelfde fenomeen. had hier vroeger nognooit van gehoord.

kortom : heb een nieuwe hobby gevonden. jammer genoeg laten mijn fysieke mogelijkheden niet altijd alles toe door omstandigheden en is het soms pijnlijk maar anderzijds het plezier en de genoegdoening die ik mag ondervinden maken me trots en geven een goed gevoel.

nog een opmerking naar Carclean : mijn oprechte dank voor het advies en geduld. top !!!!!
gisteren ook nog een bestelling geplaatst en was niet zo duidelijk, een telefoontje gekregen van een zekere Peter : amai, heel vriendelijk en prachtig voorstel, chapeau voor deze groep.

misschien een beetje raar maar waar ik dan ook al naar uitkijk is de attentie die bij elke bestelling wordt toegevoegd. nieuwsgierig wat het is en gelijk willen uitproberen en meestal op lijstje van toekomstige aankopen.

wat betreft het forum : al een massa info gevonden en meestal heel duidelijk. enkel dat er toch enkele ervaren gasten bijzitten die een eigen taaltje gebruiken wat betreft producten en benamingen. weet nu al wat rims zijn, swhirls enz ... ;)). dus we leren elke dag bij.

aan ieder : mijn dank
 

Bijlagen

  • IMG_0105.jpg
    IMG_0105.jpg
    146,5 KB · Weergaven: 142
welkom! Leuke intro!
Ja de service is echt anders he? Iedere vraag (hoe dom ik 'm zelf ook vindt) wordt serieus en onderbouwd opgepakt.
Heel veel plezier met de ontzettend gave hobby. (En het wordt alleen maar erger). :cool:
 
  • Leuk
Reactions: GTI-EDITION230
Welkom op het forum Johan. Wat de lichamelijke problemen betreft: je kunt er ook voor kiezen om de auto in delen te behandelen. Bijvoorbeeld de 1e dag het dak en de neus, op een andere dag de rest. Als je dan een 2e deel van de auto gaat doen, moet je vooraf wel weer opnieuw de auto wassen, en dan de delen gaan behandelen die voor die dag op het programma staan.

Een andere tip: ergens in de komende zomer zal er waarschijnlijk weer een Summer Detail Day plaatsvinden bij Carclean. Die dag is gratis toegankelijk, met heel veel demo's van fabrikanten, kortingen en heel veel lotgenoten/mede-verslaafden. Na zo'n dag zul je ook veel meer begrijpen van alle termen die hier gebruikt worden, dus ook leerzaam.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy en RoyR