• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw kunststof beschermen

Patrick R.

Detailing addict
5 jun 2008
131
62
We hebben vandaag een nieuwe Renault 4 mogen bestellen/aanschaffen. Moeilijk keuze qua kleuren en uitvoering, maar het is de baby blauwe geworden (de vrouw en dochters mochten de kleur kiezen). De Techno , met alles opties. (de Iconis heeft lelijke wielen en een zwart dak, geen gezicht in mijn ogen).
Levering in Oktober, dus nog even geduld.

Er zit op de 4 veel zwart kunststof, en dat zou ik graag lang zo willen houden. Ik heb gezocht op het forum, maar kan geen recente topics vinden (of ik zoek niet goed genoeg) waar ik DE tip kan vinden hoe dat te beschermen,

Ik zelf heb het volgende bedacht: Q² Trim EVO Protection Kit

Wat denken jullie daarvan?

Gyeon - Trim is ook wat mijn keuze zou zijn. ;)

Wel zou ik het kunststof goed schoonmaken tijdens een normale wasbeurt. Dan even kijken of er waterafstotendheid te zien is op het kunststof, want grote kans dat er iets van dressing/siliconen of andere poespas op zit, welke de hechting van de Trim-coating zal verstoren.

In de kit zal ook een ontvetter zitten, welke je dan wat grondiger kan gebruiken. (Herhalen, indien nodig)

ik heb Trim gebruikt en de 1e keer dat je het gebruikt is het resultaat mooi maar dat blijft niet zo (na verloop van tijd wordt de laag vaal) en ook na herapplicatie wordt het lang niet zo mooi als de 1e keer dat je het aanbrengt. Bedenk ook dat je kunststof niet zomaar kan polijsten of heel makkelijk de oude laag echt goed verwijderen. Hier zullen de meningen over uiteen lopen en dat besef ik me echter dit is mijn ervaring met Trim.

Ik heb nu de kunststoffen op de Prius behandeld met:
-Het kunststof is nu mooier als wanneer ik een herapplicatie met Trim had gedaan.
-Applicatie van Sonax is veel fijner verwerken als Trim mede omdat het product veel vergeeflijker verwerkt.
-Sonax voelt na uitharden veel gladder aan (is geen + of - punt ) wat mij opvalt en de beading is top.

Wel moet ik erbij zeggen dat ik qua standtijd er nog niks over kan roepen want daarvoor zit het te kort op het kunststof, voor nu zijn de kunststof delen op de Prius weer mooi. Ik ben zelf vooral benieuwd hoe lang het laagje uiteindelijk zal blijven zitten en nog belangrijker hoe het er uit komt te zien wanneer ik het Sonax laagje ga herbehandelen met Sonax.

Voor mij is 1 ding zeker ik gebruik NOOIT geen Trim meer met uitzondering van koplampen of ruitenwissers of andere delen die makkelijk en goedkoop zijn te vervangen. .

• Leuk
Reacties: Altos
Mijn keuze voor kaal kunststof is Solution Finish.

Blijft lang mooi donker en geeft geen strepen na wassen of regenbui.
Geen laagje erop maar trekt echt in het kunststof, zefls de bumpers van mijn ex-Golf2 bleven lang donker.
1x per jaar behandelen is voldoende, simpel wegveegbaar van lak (als je het raakt bij aanbrengen).
En ook belangrijk : niet glimmend, maar mooi zijdeglans tot matte uitstraling.

@Ric325i heb je na het aanbrengen van Gyeon Trim deze wel weer afgenomen?
Ik vermoed dat je het te rijkelijk hebt aangebracht.

Bij herapplicatie is het wel belangrijk om de voorbereidende stappen goed te doen: reinigen en ontvetten.
Trim is conform instructies verwerkt.
Ik heb trouwens meer mensen in mijn omgeving die minder prettige ervaringen met Trim hebben. Bij mij werd de toplaag vaal maar bij een bevriende detailer kreeg de paravaan naast dat ie vaal werd ook “vlekkentyfus”.

De 1e applicatie hecht op het kunststof maar een evt herapplicatie zal moeten hechten op de (voorbewerkte) oude laag waarbij je wel of niet een poging gedaan hebt om die laag weg te krijgen wat niet zo makkelijk gaat….
Ook al doe je je best om de oude laag te verwijderen dat deel van de coating die echt in het kunststof is getrokken krijg je er sowieso niet uit .
Ik heb de Sonax coating gekocht in een poging om van de kunststof delen van de Prius nog iets te maken en op zich is dat goed gelukt maar anders had ik em waarschijnlijk ook niet aangeschaft. Eenmaal aangebracht ben ik op zich wel tevreden en de rest zal zich nog moeten uitwijzen.
Maar kijk ieder zijn ding hè …

Solution finish (restorer) is idd wat mij betreft een mooi product met stevige standtijd .
Nanolex tire&rubber is wat mij betreft ook een mooi product.

Er zit ook veel verschil in kunststoffen en materialen.
De foto is niet super maar hieronder Sonax plastic&rubber coating:
IMG_7171.webp
IMG_7169.webp

Laatst bewerkt: