• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw leer, hoe deze te behandelen?

abezyana

Detailing addict
4 dec 2011
32
52
Vandaag heb ik mijn auto opgehaald, er is nieuwe lederen bekleding ingemaakt, nu vraag ik me af, ik wil het sowieso afnemen, alles is een beetje stoffig geworden,kan ik dit met een conditioner doen of beter met een vochtige doek met water oid? Verder vraag ik me af of er al bescherming op kan/moet?
 
Kan met water, maar dan wel demi-water (gedemineraliseerd water) anders kan je kalkvlekken krijgen. Dit is mij tenminste ooit eens verteld bij aankoop van een lederen bankstel.
Regelmatig onderhoud is wel van belang als je het mooi wilt houden. Kijk dan eens naar de produkten van Gliptone.
 
Probeer het eerst met een droge doek. Dat is beter dan met water. Mocht je toch met water aan de slag willen/moeten, neem dan een vochtige doek geen natte doek. Leer is gevoelig voor vocht.
 
Ik kwam dit tegen........ dus het is niet overbodig.

RedCat;241049 zei:
STEP #2 Schoonmaken: Het is belangrijk om er zeker van te zijn dat het te behandelen lederen oppervlak grondig is schoongemaakt voorafgaand aan het conditioneren. [h]Zelfs voor nieuw leer is het belangrijk om de moeite te nemen om het oppervlak vooraf schoon en stofvrij te maken[/h]. Maak een huishoudspons vochtig (niet verzadigen) met warm water en breng twee dotjes (ter grootte van een kwartje) GT12 Liquid Leather Cleaner aan op de vochtige spons. Wrijf / krab het product in de spons met de punten van uw vingers tot een rijk mengsel ontstaat op de spons. Veeg met de spons het lederen oppervlak af en schenk extra aandacht aan kieren en vouwen waar vuil zich heeft vastgezet. In sommige gevallen waarbij sofa’s of autostoelen zwaar vervuild zijn, kan het nodig zijn een zachte (nagel)borstel te gebruiken, met een beetje GT12 Liquid Leather Cleaner op de haren van de borstel. Met een zachte draaiende beweging de cleaner in het oppervlak wrijven (niet schrobben!) Herhaal tot een keer of drie voor het gewenste resultaat. Tenslotte het oppervlak afvegen met een SCHONE LICHT VOCHTIGE katoenen doek.
 
https://www.Carclean.com/producten/Interieur/Onderhoud_en_bescherming/Leer_en_andere_bekleding
Zou vanuit daar beetje op onderzoek gaan naar waar je wensen naar toe gaan, zoveel mensen met net zoveel meningen: de ene zegt Mothers, de ander Gliptone, de ander CarPro.