• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw lid en beginnede detailer

Willem Weering

Detailing rookie
24 apr 2021
2
15
Hoi Allemaal,

Ik ben Willem Alfa romeo liefhebber

Na een tijdje een rooie alfa 145 te hebben gereden heb ik de smaak te pakken gekregen en vervolgens een zwarte Alfa 147 aangeschaft met een 16.I twinspark motor.
Met deze auto ook de liefde ontdekt van het wassen en het poetsen van een auto.
In het begin koop je de huis en tuin spullen om de hoek, maar na het zien van het glimmen van andere auto,s toch verder gaan zoeken op internet naar de betere spullen en toen uitgekomen bij carclean.

Na lezen van meerde forums uitgekomen op de volgende onderhoud spullen:

Wassen: dodo juice born to be mild
Poetsen poor brothers black hole
Sealant Poor brothers ex-p

Dit is altijd goed bevallen ook de verwerking er van, maar volgens mij kan het nog beter?

Heb nu een gullietta zie foto in de kleuren nero/etna ( zwart in in de onderlaag rooie spikkels ) prachtig als de zon er op schijnt.
Ik wel nu een stap verder met auto detailing
Mijn vraag is dan ook wat is het beste om de auto goed en veilig schoon te maken? en wat is het beste poets middel en wax om het diepste van deze kleur na boven te halen?

Ik denk zelf|
het zelfde als met de alfa 147 zoals hierboven vermeld, maar daarna nog een laagje met dodo juice black widow hybrid wax.
Dit om het geheel af te maken voor een langere periode

Graag jullie mening.
Met vriendelijke groet,
Willem

 

Bijlagen

  • Alfa Romeo Gullietta.jpg
    Alfa Romeo Gullietta.jpg
    157,7 KB · Weergaven: 192
  • Leuk
Reactions: PA27506 en Timm
Welkom Willem! Dus wassen, reinigen en beschermen doe je al een tijd, je wilt een stap verder? Dat wordt dus polijsten :)

Daarna kun je de glaze en sealant lekker achterwegen laten en kun je de aangehaalde wax rechtstreeks aanbrengen op je strakke lak!
 
Welkom mede giulietta rijder! Mooie uitvoering en veel plezier hier!
Hallo Hean,

Ik zie dat je bijna de zelfde alfa rijd als ik lol.

Mag ik je vragen wat jij gebruikt voor je Alfa om je lak in top conditie te houden? op het forum lees ik verschillende meningen.
Grtz
Willem
 
Hallo Hean,

Ik zie dat je bijna de zelfde alfa rijd als ik lol.

Mag ik je vragen wat jij gebruikt voor je Alfa om je lak in top conditie te houden? op het forum lees ik verschillende meningen.
Grtz
Willem
Ja dat scheelt niet veel inderdaad.

Wat ik gebruik! Behoorlijk veel. Kijk even in dit topic dan krijg je een idee:



En sinds kort mag ik nog een DAP aan het lijstje toevoegen.

Als wax gebruik ik de colonite 915 welke me echt goed bevalt. Bijhouden doe ik met Bathe+ of nanolex washcoat in de Lancia 2.0 foamgun.

Binnenkort de giulietta helemaal polijsten maar eerst is de mito nog een keer aan de beurt wanneer ik een heel weekend de tijd heb.