• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw lid: jwavanlaarhoven

jwavanlaarhoven

Detailing rookie
22 jan 2010
8
2
HOI : Ik ben nieuw op dit forum. Omdat ik mijn auto,s te weten een Suzuki -Switf uit 2008 en een Oldsmobile super-88 (Amerikaan)uit 1952 OUD HE:) beter wil gaan onderhouden probeer ik hier de nodige informatie te vinden.

Ik heb al het een of ander gelezen maar ben veel afkortingen tegengekomen wat voor mij abracadabra is. Hier wat afkortingen dap-ssr1-pb dop-srp-uqw-ts .Om niet alles op dit forum te zoeken is er misschien wel iemand die de afkortingen kan verklaren.

Hoe ik mijn auto,s voor moet bereiden alvorens in een goede wax te zetten zal ik wel op dit forum kunnen vinden . Maar alle tips zijn welkom.

PS De oldtimer heeft een PRO-TEC behandeling gehad daar zal wel minder onderhoud aan zijn. MVG John.

Welkom,

Tja die afkortingen, ik heb al gezocht naar een uklma (ultra korte lijst met afkortingen) niet gevonden :lol
Gewoon doorlezen, zoals Johan Cruijff altijd zegt "je ziet het pas als je het begrijpt".
Een paar dan om te beginnen

DAP = Dual action polijstmachine
PB = Poorboys
SSR is een polijstmiddel SuperSwirlRemover

Hans

Welkom!

DAP is een Dual Action Polisher, PB is Poor Boys world enz. Iedereen is hier heel behulpzaam, dus komt goed met al je vragen :ja

Welkom

DAP = excentrische detailmachine (Dual Action Power)
SRP = All in one polish/cleaner van Autoglym met veel fillers (Super Reshine Polish)
PB = Poorboys World (merknaam)
Megs = Mequiars (merknaam)
DJ = Dodo Juice (merknaam)
PB TR = Poorboys World Trim Restorer (product voor kunstof aan buitenzuide van de auto)
PB NL = Poorboys World Natural Look (product voor kunstof binnenzijde auto)
LC = Lake Country (merknaam
CG = Chemical Guys (merknaam)
MF =MicroFiber (microvezel doek)
Rotary = Roterende polijstmachine
Excenter = Extrentrische polijsmachine
TS = ???
UQW = ????

Voel je vrij het lijstje aan te vullen

Welkom!!

SRP = All in one polish/cleaner van Autoglym met veel fillers (Super Reshine Polish)
Megs = Meguiar's(merknaam)
PB TR = Poorboys World Trim Restorer (product voor kunstof aan buitenzuide van de auto)
TS = Topic starter
UQW = ????

Megs = Meguiar's(merknaam)
SSR = SuperSwirlRemover
TS = ???
UQW = ????

Misschien een idee de lijst zo compleet mogelijk te maken en er een sticky van te maken in de forumhandleiding.

TS = Topic Starter
UQW = Ultimate Quick Wax van Meguiar's

;)

Dit is dus een van de redenen waarom ik regelmatig aangeef niet teveel afkortingen te gebruiken omdat het voor de meeste nieuwe mensen abacadabra is :-"

Heej een Kruik
Welkom John, veel plezier op het Carcleanforum.
TS = Topic Starter maar kan misschien ook Tire Shine zijn :-"

Een PB dop lijkt mij de dop die op een Poorboy's World fles zit (473ml / 946ml). Met zo'n wegklapbaar 'schenk-/doseertuitje' waarmee je de dop kunt afsluiten.
Altijd handig om die dingen te bewaren als je eens een lege fles hebt. Die doppen zitten overigens niet alleen specifiek op Poorboy's World flessen.
Iets beters kan ik er ook niet van maken :-d