• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw lid

Rene_1980

Detailing rookie
18 sep 2024
3
15
Hallo mensen,

Ik ben René en kom uit Drenthe. Ik volg het forum al een tijdje en heb al veel gehad aan de stappenplannen die door jullie worden aangeboden. Ook jullie adviezen zijn super!

Mijn ervaring met detailen is echter minimaal en mag deze naam eigenlijk niet dragen. Ik kom vaak niet verder dan het wassen en drogen van mijn auto's, maar ik neem daar genoegen mee. Het ontbreekt me vaak aan de tijd en doorzettingsvermogen en na een uurtje of 2 heb ik het meestal wel gehad. Daarom heb ik ook veel bewondering voor velen van jullie, die soms uren achterelkaar door gaan. De resultaten mogen er zijn en ik kijk graag naar de voor en na foto's.

Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord nog niet op het forum ben tegen gekomen. Ik zal deze stellen in een ander onderwerp.

Ik hoop jullie hier op het forum te spreken!
 
Welkom, en door te doen en het resultaat te zien van je arbeid krijg je vanzelf zin om iets meer te doen. Als je meer wil, gewoon met een stap beginnen, bijvoorbeeld alleen een bescherming zoals een wax aanbrengen, en eventueel alleen een motorkap. Als je dan bij je volgende wasbeurt merkt dat het wassen makkelijker gaat en net iets minder snel nodig is, krijg je vanzelf weer tijd voor andere dingen.
 
  • Leuk
Reactions: Rene_1980
Welkom op het forum.
Je verhaal is herkenbaar. Hoeveel tijd en energie je er aan wilt/kunt besteden en hoe "perfect" het eindresultaat moet zijn, blijft toch een persoonlijke afweging.
Wanneer het mogelijk is, zou ik wel proberen om een keer tijd te maken om de auto in iets van bescherming te zetten. Dit maakt het je de volgende keren wat makkelijker.
Verder kun je natuurlijk wanneer je iets extra tijd hebt, een dingetje extra doen naast het standaard wassen. Dus bijv. de ene keer de raamrubbers goed schoonmaken, de volgende keer alle vuil rond de logo's, de deur sponningen enz.
 
  • Leuk
Reactions: Rene_1980