• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw, niet zo ervaren en heeft dus beetje hulp nodig!

Robr

Detailing rookie
19 aug 2012
27
0
Hallo allemaal,

Ik en rob, 23 kom uit brabant

In januari dit jaar heb ik mijn nieuwe candy witte volkswagen polo bluemotion opgehaald, deze stond vanuit vw in de wax. Nu ben ik al maanden aan het zoeken n aan het kijkb over hoe ik het aan zou pakken en ik dank het forum van carclean voor de duidelijke how-to's hier. Nu is het zo dat ik het goed aan wil gaan pakken en niet bet als bij mn oude golfje uit 87 met een goedkoop potje poets van 4,95. Nu is dus mijn vraag of er mensen zijn die voor mij een bertje een "boodschappenlijstje" kunnen maken en of er iemand is die nu de beste manier van aanpakken weet ? Alleen clayen voeden en in de wax zetten of ook polijsten erbij? 
Ik wil graag mn auto helemaal perfect hebben ! Dus zal ook regelmatig vragen hebben en dergelijke ! Producten van dodo juice spreken mij opzich wel aan maar weet dus niet of deze ook goed zijn, wat resultaat betreft is een witte auto niet makkelijk en wil daarom wel zon hoogst haaalbare wetlook krijgen als dat mogelijk is en iemand kan mij vertellen hoe... Alvast bedankt !

Groet rob

Fotos komen natuurlijk ook !

Welkom Rob,

Beek en Donk, niet eens zo gek ver bij mij vandaan ;)
Dodo Juice zijn zeker goede producten.
Om mee te beginnen zou ik (bijvoorbeeld) het volgende bestellen:
- washmitt/MF sponge Monello
- Senza Aqua drying towel Monello
- Dodo Juice Born to be Mild shampoo
- Mothers Clay Kit
- Dodo Juice Supernatural Micro Prime
- Dodo Diamond White / Light Fantastic (maar net of je harde of zachte wax wilt)
- Monello Peluche Verde Trio (fijne doeken!)
- hand applicators voor de wax en Micro Prime, bijvoorbeeld Monello Red Round CCS (2 stuks dus...)

Zo heb je een mooi start pakket denk ik!
Voor eventuele praktijk tips en 'how to's ' mag je altijd eens langskomen ;)
Dan ben je een heel eindje compleet.

Welkom.

In dit topic vind je denk ik veel antwoorden op je vragen en aan de hand daarvan kun je een mooi lijstje maken:

[HOW-TO] Stappenplan handmatig

Hallo,

Mooi te zien dat er al ervaing in de buurt woont, deurne is inderdaad niet er ver nee dus van die Praktijk tips en how to's maak ik graag eens gebruik!

Ik heb in het verleden al wat aangeschaft namelijk:

2 emmers met gritguard
Washmitt van mother ( de lamswollen)
Sponge van monello
Dodo juice born to me mild shampoo

Het wassen heb ik (volgens mij) alvast redelijk goed voorbereid lijkt me..
Afdrogen doe ik trouwens met een "gewone" zeem weet nie of dit veel verschil maakt ??

En wat betreft de wax, het is een witte auto en wil zon mooi mogelijk resultaat krijgen.. Dus weet ook niet wat veter is, harde of zachte ? Of is het enige verschil de manier van verwerken ?

Het stappen plan heb ik ook gelezen, maar weet niet wat beter is in mijn situatie

Groet rob

De zeem kun je wel weg doen :-b

Één van de beste droogdoeken op dit moment is de Senza Aqua Drying Towel van Monello. Deze zou ik zeker aanschaffen als ik jouw was!

jazeker, als je je auto op de juiste manier wast en afspoelt, hoef je sowieso niet veel meer te drogen.
Een zeem is altijd wat 'harder' en moet je uitwringen. Door de langere vezels neemt een drying towel veel meer water op en minder kans op krassen door de zachte haren (die eventueel achtergebleven restjes vuil opsluiten ipv over de lak duwen).
Verschil tussen hard en softwax van dodo is mijns inziens te verwaarlozen, maar als je de verschillen zelf eens wilt ervaren, kom eens langs ;)
Ik heb alle dodo waxen in panel pots, en 4 fullsize glazen potten.
Verder nog meer dan genoeg waxen van andere merken ook...

Nou ivo, hele verzameling heb je, ik doe er moeilijk over om 1 pot te kopen ( scheelt ook dat ik niet weet welke natuurlijk). Is het eigenlijk voor mij ook aan te raden te polijsten of is dit meer voor "oudere" auto's ?

wassen, Iron-x, afspoelen, kleien, microprime, wax naar keuze ;)
daarna: wassen, eens in de zoveel tijd kleien, microprime, waxlaagje...
Zo zou ik het doen in elk geval...
Maar als je 'm liever gepolijst hebt, mag je altijd eens langskomen om te zien/ervaren wat het verschil is (áls er verschil merkbaar is ;) )

Iron x, dat is dat spul dat paars wordt toch ? Is dat niet enorm agressief... Zie wel eens fotos van mense die het opde velgen gebruiken... Na het kleien microprime zeg je, maar wat is die microprime precies ?

Iron x ph neutraal ? Das wel bizar als je ziet wat het met je velgen doet zeg ! Waarom zou ik dat dan op mn auto gebruiken ? Of beter gezegt wa doet iron x op mijn auto ?

Echt bizar zeg! Sorry maar beetje vreemd dat zon product geen kwaad kan voor je lak zeg ! Maar met clayen haal je die deeltjes toch ook allemaal weg ?

En iemand een idee waar voor die microprime is ?

Schrijf je reactie...