• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw op het forum en slechts 1x de auto gewassen en vragen hieromtrent

Breks

Detailing addict
10 dec 2011
18
50
Hoi

Ik heb me reeds voorgesteld in het juiste forumonderdeel en heb nu toch al een vraag

Heb me via dit forum volgende produkten aangeschaft en hier mee aan het werk geweest om mijn nieuwe wagen voor de 1e maal te (hand)wassen

De Super Slick & Suds Concentrated Wash van poorboys

Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm ook van poorboys denk ik, de blauwe

Super Thick Microfiber Wash Mitt van Megular

Nu vond ik die mitt leuk zijn werk doen en de shampoo is lekker zuinig, maar die droogdoek is toch redelijk snel verzadigd

Eerst dacht ik , hola zo'n grote lap stof, maar zoals gezegd, ik kan er heel de auto niet mee doen
Op het laatst moest ik toch nog de ouderwetse zeem nemen om de ruiten te lappen

Nu denk ik er aan om deze doek in 2 te knippen, zodat ik op het eind toch nog een droge overhoud ( het eerste stuk dan maar telkens uitwringen ) Werkt dit volgens jullie ?

En ik denk ook dat er nog een kleine waxwaas over de motorkap te bespeuren valt ( misschien teveel shampoo gebruikt ? )

Groet ze:ja
 
Om er voor te zorgen dat er zo veel mogelijk water van de auto afstroomt, moet je de auto afspoelen i.p.v. afspuiten.

Als 2de kun je na het afspoelen van de auto het beste even 5 minuten wachten voordat je de auto afdroogt, gun het water even de tijd om weg te lopen.

Als 3de kun je, indien mogelijk, de auto schuin zetten. Dit kan door 1 kant (2 wielen dus) op de stoep te zetten. Hierdoor zal het water wat sneller wegvloeien.

Ik kan met de Delirium droogdoek 2 middelgrote auto's (Peugeot 206 en Toyota Yaris) afdrogen zonder deze uit te wringen.
Let wel, beide auto's staan goed in de wax.

Ik heb zo'n klein vermoeden dat je je auto nog niet eerder in de wax hebt gezet. Hierdoor kan het water ook langer blijven liggen op de lak.
Als de auto eenmaal in de wax is gezet en je houdt dit regelmatig bij, dan zul je zien dat het water en nog sneller (sheeting) er van af loopt.

Het is zonde om de doek in stukken te knippen, probeer eerst eens bovenstaande methodes ;)

Succes. :)^
 
Breks zei:
Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm ook van poorboys denk ik, de blauwe

Die waffle droogdoek is gewoon een veredelde water magnet.
Leuk doek om je ramen mee schoon te maken, voor het afdrogen is het een waardeloze doek, zeker als je een zachte lak hebt is er ook nog een een groot risico op krasjes.

Beter alternatief is de Delirium droogdoek.
 
De Waffle Weave Drying Towel voldoet prima voor mij. Ik overweeg zelfs er nog één aan te schaffen, ondanks dat ik al twee Deliriums in bezit heb
 
grandscenicman zei:
niet vergeten om je wagen ook ff te kleien alvorens die wax aan te brengen :ja

Post je nou zomaar iets of lees je een vraag van een topicstarter ook wel eens helemaal voor je wat post?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt aan allen voor de tips
Dat filmpje over het verschil tussen sproeien en spoelen is ongelooflijk goed gebracht :party:

Maar aan de wax ga ik nog niet beginnen, laat staan kleien ( de auto is 5 weken oud )

grt
 
Aan wax zou ik juist heel gauw gaan beginnen als ik jou was.
Je mooie nieuwe auto rijd nu zonder beschermlaag rond en ik neem aan dat je je lak liefst als nieuw wil houden.
Wax of sealant aanbrengen is echt kinderlijk eenvoudig dus laat je niet afschrikken
 
ik lees dit :

Hoi

Ik heb me reeds voorgesteld in het juiste forumonderdeel en heb nu toch al een vraag

Heb me via dit forum volgende produkten aangeschaft en hier mee aan het werk geweest om mijn nieuwe wagen voor de 1e maal te (hand)wassen

De Super Slick & Suds Concentrated Wash van poorboys

Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm ook van poorboys denk ik, de blauwe

Super Thick Microfiber Wash Mitt van Megular

Nu vond ik die mitt leuk zijn werk doen en de shampoo is lekker zuinig, maar die droogdoek is toch redelijk snel verzadigd

Eerst dacht ik , hola zo'n grote lap stof, maar zoals gezegd, ik kan er heel de auto niet mee doen
Op het laatst moest ik toch nog de ouderwetse zeem nemen om de ruiten te lappen

Nu denk ik er aan om deze doek in 2 te knippen, zodat ik op het eind toch nog een droge overhoud ( het eerste stuk dan maar telkens uitwringen ) Werkt dit volgens jullie ?

En ik denk ook dat er nog een kleine waxwaas over de motorkap te bespeuren valt ( misschien teveel shampoo gebruikt ? )

Groet ze

is hier sprake van kleien ??????????????????????????????????????????????????????????

daarom mijn vraag of ie gekleid heeft :-b
 
Ik snap je reactie nog steeds niet Grandscenisman:weetniet

Kan je iets duidelijker zijn, misschien steek ik er iets van op?
 
Nu lees ik in een topic dat er iemand dan toch niet zo tevreden is over de Waffle Weave Drying Towel van poorboys :weetniet

Wat nu gedaan ? Koop ik pas voor 50 euris aan produkten, is het toch niet je van het

Je zou zelfs krassen krijgen van de doek ? Hallo , hoe kan dit nou ? Is het schuurpapier of zo dan :weetniet

Nu voel ik er toch niet veel voor om al na 1 wasbeurt over te stappen naar een andere doek

Bij mij is het ook een beetje crisis
 
@Tamer: ik ook niet, had simpeler geweest als ie gewoon de vraag had gesteld of de TS de auto ook gekleid had of niet.
Denk dat met stukje 'waas' te maken heeft en dat als je ook klei erbij pakt je de eventuele vorige behandeling(en) beter had kunnen wegwerken en met een frisse start kan beginnen
Indien verkeerd geïnterpreteerd .... gsm mag 'm invullen anders blijft het een speculaas verhaal.

@Breks: de Poorboys Waffle is geen verkeerde doek, het verschil zit 'm in het feit dat deze wat sneller volgezogen wordt.
Is dit erg, ik denk van niet want ben van mening dat je voor de ruiten beter een losse doek kan pakken en niet een doek die je al hebt gebruikt voor het drogen van de de gehele auto.
Waarom: de doek is natter en wellicht stiekem ook wat vervuilder. Een losse droge doek + ruitenspul = beste resultaat.
Speculatief: denk dat het ouderwetse werkpatroon van hele auto zemen en de raampjes nog ff snel meedoen nog iets teveel ingebakken zit. Niet rot bedoelt, velen deden het zo en hebben er van geleerd.

Krassen: denk dat wel mee zal vallen, probeer deze droogmethode als aanvulling op hetgeen nicknameless schreef: doek er uitgevouwen op leggen, depdepdep en doek weg halen. Dit in tegenstelling tot wrijvend drogen.
Kans op krassen wordt ineens héél stuk minder. Sowieso niet in stukken knippen dat vind ik niet zo slim.

Wat Rogier schreef is ook interessant: de auto is nu goed gewassen maar staat zonder bescherming. Wax zorgt hier voor en als extratje zal je zien dat de volgende keer het wassen en drogen makkelijker zal gaan daar er minder water en ellende is achtergebleven

Hopelijk kan je er iets mee.
 
Gebruik de Waffle Weave voor onder de bumpers/sideskirts e.d. en een goede droogdoek voor de rest van de auto. Zelfde verhaal met de mitt: je hebt al een goede, gebruik een goedkope voor de onderkanten en dorpels.
 
Breks zei:
Nu lees ik in een topic dat er iemand dan toch niet zo tevreden is over de Waffle Weave Drying Towel van poorboys :weetniet
Wat nu gedaan ? Koop ik pas voor 50 euris aan produkten, is het toch niet je van het
Je zou zelfs krassen krijgen van de doek ? Hallo , hoe kan dit nou ? Is het schuurpapier of zo dan :weetniet

Denk dat je daarmee op onderstaande post van mij doelt ?

Juffer1 zei:
Die waffle droogdoek is voor het afdrogen een waardeloze doek, zeker als je een zachte lak hebt is er ook nog een een groot risico op krasjes.

Ik heb geen idee hoeveel je al gelezen hebt op het forum maar er zijn meerdere kampen omtrent deze doek. Zelf vindt ik het een waardeloze doek, je ziet aan Freddy dat hij er juist heel positief over is. Een ding is wel zeker, er zijn zeker betere doeken.

Dat je er krassen van krijgt was bij mij ook het geval. Er staat ook bij dat dit op de zachtere lakken was en aangezien jij een Mercedes heeft heb jij een Duitse en dus een harde lak.
 
ok guys
Dank je voor de reakties, k ga dan toch nog effe voort met de waffle doek
Ik zal hem alleen inderdaad gebruiken om vocht op te nemen, niet zo zeer om te wrijven als een gek

En de ruiten : hier heb ik ook geleerd dat de autoshampoo teveel waas achterlaat. Na oppoetsen met een andere droge microvezeldoek was deze waas snel verdwenen

Een waslaagje zeggen jullie ? Is dit veel werk ? En welk produkt raden jullie aan ? Zo effe kort door de bocht
Let wel , het is een spikspinternieuwe auto :ja
En wordt er door de autoshampoo al geen waslaagje achtergelaten ?

Ik zal al eens kijken in andere topics

Grt
 
De witte waas die achter blijft op je auto kan inderdaad het gevolg zijn van te veel autoshampoo gebruiken. Mocht het je weer gebeuren kun je dit met een quickdetailer en een mf doek wel weg krijgen. In de carclean webshop staat bij de diverse shampoos wel hoeveel je zou kunnen gebruiken qua verhouding shampoo-water. Op het forum staat dit programma ook ergens, kan het alleen niet vinden.
Het is de was zetten van een auto is niet per se veel werk. Afhankelijk van hoe groot de auto is. Ik lees veel goede berichten over de Collinite waxen, ook de waxen Dodo Juice zijn een goede aanrader.
 
Breks zei:
En wordt er door de autoshampoo al geen waslaagje achtergelaten ?

Dat hangt sterk af van het type / merk shampoo en vooral de dosering die je gebruikt.

Gebruik je bijv de Dodo Sour Power in de juiste dosering dan heeft dat idd een positieve invloed op je aanwezig waXlaag.
Gebruik je daarin tegen bijv de Valma wash & shine dan helpt dat om je aanwezige waXlaag snel minder te laten worden.

Wat betreft de keuze voor de wax hangt het sterk van je budget af, een Natty's of een Collinite zijn goede waxen voor een leuke prijs, een Dodo wax is ook top maar kost al gauw het dubbele
 
Breks zei:
ok guys
Dank je voor de reakties, k ga dan toch nog effe voort met de waffle doek
Ik zal hem alleen inderdaad gebruiken om vocht op te nemen, niet zo zeer om te wrijven als een gek

Sowieso nooit wrijven als een gek... :no
En de ruiten : hier heb ik ook geleerd dat de autoshampoo teveel waas achterlaat. Na oppoetsen met een andere droge microvezeldoek was deze waas snel verdwenen

Gevalletje te hoge shampoo dosering.... HEEL belangrijk! Mik niet zo maar een flinke scheur shampoo in de emmer, maar past dit af, beter te weinig dan te veel shampoo! Bij de juiste dosering heb je hier geen enkele last van.

Een waslaagje zeggen jullie ? Is dit veel werk ? En welk produkt raden jullie aan ? Zo effe kort door de bocht
En wordt er door de autoshampoo al geen waslaagje achtergelaten ?

Je moet je nog even goed in gaan lezen over de basis, dat scheelt een hoop ;)
Jij hebt de poorboys shampoo begrijp ik uit je eerste bericht, hier zit geen wax toevoeging in, dus dit zal geen waxlaagje achterlaten. Sowieso zal een shampoo met wax toevoeging niet je auto kunnen beschermen, dit is enkel om de reeds aanwezige waxlaag te boosten en zo een langere levensduur te geven.

Let wel , het is een spikspinternieuwe auto :ja

Dit zegt helemaal niets.... :no Een nieuwe auto zal niet vanaf de fabriek een waxlaag gekregen hebben en het spul wat de poetser van de dealer er op doet is binnen enkele weken verdwenen, als er al iets op gaat. Het is bij jou een combinatie van factoren, waarvan een aantal belangrijke:

- Geen waxlaag
- Te hoge concentratie shampoo gebruikt ?
 
Ik heb inderdaad de poorboys shampoo en de voorschriften tbv de dosering aangehouden
Toch vond ik dat ik redelijk veel schuim had , en toen al dacht om de volgende keer te minderen

Ik moet wel zeggen dat het achtergebleven waxlaagje me enkel op de ruiten op viel
Op de lak vond ik geen storende schakeringen terug

Dus nu kan ik aan de wax, als de zin er is :-"