• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuw op het forum

nick91

Detailing addict
6 aug 2014
131
60
33
Al een paar dagen kijk ik hier regelmatig voor informatie over het poetsen, dus vandaag maar eens aanmelden.

Mijn naam is Nick en ben woonachtig in Flevoland.
Ik rij een Seat Ibiza uit oktober 2013.
Hiervoor een Fiat Punto uit 2003 gereden en daarmee begon de interesse voor het laten blinken van de auto.
Bij de Punto bleef het bij regelmatig wassen, nu ben ik me verder aan het verdiepen in het echte poets en glimwerk zowel binnen als buiten.
Ik heb mij de laatste weken verdiept in het 5-stappen plan en ontvang graag informatie over verschillende methodes en producten.

Op dit moment werk ik met Meguiar's producten namelijk:
- NXT Generation shampoo + Washmitt
- Quik Detailer + Clay Bar
- Deep Crystal Paint Cleaner + Rode 'Compound' schijf
- Deep Crystal Polish + Gele 'Polish' schijf
- Deep Crystal Carnauba Wax + Zwarte 'Wax' schijf
- Hot Rims Wheel & Tire Cleaner
- Endurance Tire Dressing Spray
- Brake Dust Barrier
- Quik Interior Detailer
- Carpet & Interior Cleaner
- Glass Cleaner
- Soft Foam Applicator pad
- DA Polish System (opzet stuk voor schroefboor machine)
- Wheel Spoke Brush
- Wheel Face Brush

Bij op/aanmerkingen hoor ik graag wat iemand aan of af zou raden of met tips komt over bepaalde producten.
Ben nog opzoek naar een goede DA machine, die wil ik nog toevoegen aan de collectie.

Hierbij nog een foto van mijn auto. Ondertussen ook af en toe bezig met auto's van me ouders (oranje metallic opel corsa 2011 en zwart metallic hyundai ix35 2012).

IMG_89057691674886.webp

DSC_0118.webp

Zoals bij mij wel vaker het geval is ben ik bijzonder enthousiast begonnen en nu na een paar weken goed ingelezen te hebben en veel informatie vergaard te hebben ben ik er achter gekomen dat ik niet helemaal juist te werk ben gegaan. Afgelopen week nieuwe dingen geprobeerd met de informatie die ik hier tegen kom. Al meteen goede resultaten geboekt in vergelijking met eerdere werkwijze.

Ook ben ik me flink aan het verdiepen in de verschillende producten en welke het beste voor mij te gebruiken zijn. Voorlopig dus nog druk aan het snuffelen. :-D

Hallo Nick.
Allereerst van harte welkom op dit forum. Uit je relaas blijkt dat je al het nodige hebt gelezen en al het nodige aan middelen in je bezit hebt. Je auto is trouwens een erg mooi exemplaar.
Deze auto is in mijn perceptie in het zwart het mooiste en tegelijk is het niet de makkelijkste kleur om te onderhouden, tenzij je de juiste middelen en werkwijze hanteert.
Je bent enthousiast genoeg, maar hebt je een beetje laten meenemen in de vaart der volkeren zonder dat je precies weet wat je nou kan en moet doen. Dit is herkenbaar en gebeurt vaak.
Allereerst zal je alle handelingen voor het onderhoud van de buitenzijde van je auto terug kunnen vinden op de site bij het onderdeel "stappenplan van het exterieur ".
Ik raad je aan om dit eerst helemaal door te nemen om te kunnen zien dat er vele wegen zijn naar Rome en dat een volledige detailronde meer vereist.
Daarnaast raad ik je aan om niet alles tegelijk te willen doen. Een stap voor stap benadering kan je goed overzien en gaande weg zie je wel of je verder wil gaan en wat je daarvoor nodig hebt.
En alles tegelijk willen is gezien de kosten ook nog eens een ander verhaal. Een goede raad daarnaast is gebruik de schroefboormachine met opzetstuk niet meer.
Om goed te kunnen werken heb je voor machinaal werk een goede machine nodig zoals een DAP900, die excentrisch werkt waardoor je veel minder kans loopt op krassen, etc.
Ik wens je veel succes toe met enerzijds lezen op het forum en anderzijds met het verder uitproberen van methodes en producten.
Groet
Jan

Even een droevige update.

Helaas heeft mijn vriendin afgelopen zondag met het inparkeren en uitstekende dikke tak over het hoofd gezien, hierdoor een lelijke schade aan het rechter achterpaneel.
Op de rand vlak boven het achterlicht zit nu een flinke deuk (wonder boven wonder is de lak niet beschadigd, niet eens een krasje), een lange ingedeukte streep van het achterlicht tot de tank klep, en een licht deukje in de wielkast.
Voor de rest een paar schaafkrassen over het achterscherm en en puntje van de bumper door lager hangende takken, deze zijn gelukkig allemaal prima weg te polijsten met een beetje investering van tijd en moeite.

DSC_0147.webp

de grote deuk

DSC_0148.webp

ingedeukte streep (onderkant van de tankdop tot aan achterlicht)

DSC_0149.webp

deuk in de wielkast (weerspiegeling van de stenen verdraait op 1 punt)

DSC_0150.webp

opervlakkige schaaf (ter hoogte van de weerspiegeling van het raam duidelijk te zien)

Auto naar de Care gebracht voor een taxatie, hier kwam uit dat de ingedeukte streep en het deukje in de wielkast er zo uit te tikken zijn zonder de lak te beschadigen.
Alleen bij de deuk op de rand is door de impact ook een puntje naar buiten gekomen, deze moet dus terug geduwd worden wat wel lakbeschadiging geeft. Dit wordt dus ook bijgespoten.

Al met al een flinke domper voor een auto van nog niet eens een jaar oud :(

Vorige week eindelijk de auto naar de garage kunnen brengen om de schade te laten repareren, helemaal weer gelukkig om in een nette auto te rijden.

Helaas vanochtend alweer het volgende voorval:

Na de wedstrijd PEC Zwolle - Go Ahead Eagles zijn er 2 jongens met elkaar op de vuist gegaan in de buurt van het station in Zwolle. Blijkbaar stond mijn auto in de weg, want het resultaat was:
- spiegelkap was eraf
- spiegel was ontzet
- krassen op het voorscherm
- knipperlicht beschadigd

20141020_090755.webp

20141020_090805.webp

Vanmiddag om 13.00 uur een afspraak om aangifte van vernieling te doen, hopelijk kan dit worden verhaald. Politie is vanacht ter plaatsen geweest, dus ik hoop dat ze in ieder geval Namen hebben van de 2 jongens.

Hopen dat men hierna mijn auto eens met rust laat.

Door een bug in onze forumsoftware, kwam je bericht hierboven bij niemand in beeld, bug is nu opgelost.

Hoe is het met je schade afgelopen? Echt vervelend dit soort dingen! :(

@Tim Oke bedankt voor de info.

Alle schade is eind november gerepareerd, alleen loopt het onderzoek tegen de daders nog. Dus ik heb geen idee hoe het gaat aflopen qua no-claim etc.
Maar in ieder geval rij ik nu weer schade vrij rond, dat is toch wel het belangrijkst.

nick91 zei:
@Tim Oke bedankt voor de info.

Alle schade is eind november gerepareerd, alleen loopt het onderzoek tegen de daders nog. Dus ik heb geen idee hoe het gaat aflopen qua no-claim etc.
Maar in ieder geval rij ik nu weer schade vrij rond, dat is toch wel het belangrijkst.
Post aangepast: dit hoort niet hier in je voorsteltopic thuis, daarom heb ik er een nieuw topic van gemaakt. Daar is inmiddels al op gereageerd door leden.