• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuw op het forum

evn35

Detailing addict
6 jun 2022
140
65
Knokke-Heist, België
Hoi, ik ben Eddy een woon aan de Belgische kust Knokke-Heist.
In het verleden heb ik een dagcursus gevolgd bij Meguiar's, daar heb ik veel opgestoken hoe mijn wagen te onderhouden.
Heb dit vele jaren gedaan tot mijn schouder niet meer mee wilde,..... is dit wat verwaterd.

Nu heb ik sinds deze week mijn nieuwe wagen, een Mercedes A klasse AMG line mogen ophalen.
Nu wil ik wel opnieuw zelf beginnen mijn wagen te detailen, en daarvoor zou ik mij graag een polijstmachine aanschaffen.

Ik had volgende op het oog:

DeWalt DCM848N-XJ 18V XR Brushless Haakse Polijstmachine​

Maar kwam deze ook tegen:

Monello

LDA1000 8mm Dual Action Polisher - 1000 Watt.​

Mag ik jullie mening vragen hierover?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Eddy
 
Zo'n accu polijstmachine is prima als je echt geen stopcontact in de buurt hebt of gewoon heel graag draadloos wilt werken. Feit is wel dat je minstens 2 tot 3 accu's bij de hand hebt want halverwege een klus met lege accu's staan schiet niet echt op. Welliswaar heeft DeWalt ook een snellader (30 tot 45 minuten) maar om al die tijd toe te gaan zitten kijken tot ze weer vol zijn...

Mocht je wel een stopcontact in de buurt hebben, dan zou ik zelf eerder voor de Monello machine gaan.

Lees anders m'n review van deze machine:
 
  • Leuk
Reactions: evn35
Een vraagje, die van meguair's is deze goed?
Wel veel duurder.
Moet dit een dual zijn?
Er bestaat ook Dewalt, zie foto
Mss een betere keuze?
 

Bijlagen

  • IMG-20220606-WA0008.jpg
    IMG-20220606-WA0008.jpg
    114,4 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Die DeWalt DWP849X is een roterende machine oftewel een rotary. Als je geen kennis of ervaring met zulke machines hebt, loop er met een grote boog omheen want de kans bestaat dat je méér schade aanricht dan dat je ermee verwijderd.
Het is in ieder geval geen beginners machine.

De Meguiar's MT310 is een goede machine maar belachelijk duur. Voor heel veel minder geld koop je een Monello LDA1000 Dual action starterspakket en hou je knaken over om andere spulletjes aan te schaffen.


Probeer Meguiar's links te laten liggen want de producten zijn in verhouding erg duur. Voor minder geld zijn er prima alternatieven te vinden die minstens net zo goed zijn of zelfs beter.

Zoek je een goede machine in het hogere segment, kijk dan eens naar de Rupes Bigfoot LHR15 Mark III BAS kit of LUX kit, dezelfde machines alleen in een andere (pakket) samenstelling.