• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw product Monello Acquafobia

Dus het heeft best zin om het kort nadat de collonite is aangebracht de auto in te spuiten met de monello
 
Afdrogen is altijd aan te raden. Als je 'm nat laat of droog rijdt, dan zal het water dat op je auto ligt vuil uit de lucht vasthouden / verzamelen.
 
Hmmm... Dus als ik het goed begrijp, kan ik de Acquafobia gebruiken om mijn bestaande waxlaag (Collinite 845) tussentijds weer een boost te geven?

Hierover had ik al een topic geopend en daaruit kwam bijvoorbeeld de DDJ Red Mist of Gyeon Bathe+.

Is dit dan vergelijkbaar, of zorgen deze 2 producten voor aanvulling op/in je bescherming en de Acquafobia legt er alleen een extra laagje overheen?


In de reviews in de Shop staan een aantal berichten over het niet zo zuinig zijn van de Acquafobia.

-
Zuinig in gebruik? Ik heb ~ 1/3e van de flacon gebruikt voor een hatchback.
-
Ik denk dat ik iets verkeerd doe, kost mij de hele fles voor een Megane RS

Ik neem aan dat je de Acquafobia op je doek kan spuiten en zo de auto kan inwrijven, of moet je letterlijk de auto er mee inspuiten?
Zo ja, dan kan het aardig wat product kosten, toch?



Greetz
 
Quantoxx;n429719 zei:
Dus als ik het goed begrijp, kan ik de Acquafobia gebruiken om mijn bestaande waxlaag (Collinite 845) tussentijds weer een boost te geven?
Dat klopt!

Quantoxx;n429719 zei:
Ik neem aan dat je de Acquafobia op je doek kan spuiten en zo de auto kan inwrijven, of moet je letterlijk de auto er mee inspuiten?
Zo ja, dan kan het aardig wat product kosten, toch?
Ze hebben gewoon teveel gebruikt, een paar sprays per paneel is ruim voldoende, zeker niet op een doek sprayen, dan absorbeert de doek het. Je gebruikt het water om het te verdelen over het oppervlak.
 
Kijk, dan ben ik geïnteresseerd! De DDJ Red Mist is behoorlijk aan de prijs in vergelijking met de Monello versie, maar is dan ook eerder een detailerspray en de Bathe+ moet je weer puur op een mitt aanbrengen enzo.

Op de SDD neem ik dingen van Monello af, dus daar kan ik deze dan bij zetten. Tot op heden gebruik ik Spray&Wipe om na een was/droogbeurt de boel wat op je frissen.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Hmmm... Zojuist is er een topic opnieuw gekicked met daarin het gebruik van de PB's Quick Detailer Plus. Hierdoor kwam ik toch weer met een nieuwe vraag te zitten.

Ik gebruik momenteel de Spray&Wipe om na het wassen + drogen de boel op te frissen.
Een betere variant voor deze 'boost' zou zijn de DDJ Red Mist.
Een andere optie is dus ook de PB's Quick Detailer Plus

Bovenstaande zijn Detailersprays en het lijkt mij dat zij allen polymeren en een beetje carnauba bevatten, zoals in de omschrijving van de QD+ staat aangegeven, om hun ding te doen.

Andere optie was een wetcoat zoals Gyeon Wetcoat, Cure of de nieuwe Monello Acquafobia.

Weer een andere optie was de Gyeon Bathe+ die je puur aanbrengt.


Nu vroeg ik mij af welk van deze methodes en/of product dan beter zijn ding doet.

Wassen, afspoelen, drogen en een detailer. (3 maal contact)
Wassen, afspoelen, wetcoat, afspoelen en drogen (2 maal contact)
Wassen, afspoelen, drogen, Bathe+. (3 maal contact)

Als ik mijn auto zo min mogelijk wil aanraken om defecten te voorkomen, zou dus een wetcoat het beste zijn.
Maar is de werking hiervan ook het beste?

En daarbij; Is een bepaalde methode ook duurzaam in gebruik, en dus kosten?



Ik wilde ooit is de DDJ Red Mist aanschaffen om mijn waxlaag (momenteel Purple Haze om te proberen) een boost te geven. Ik heb mij laten vertellen dat de Red Mist ook de kleur wat meer diepte geeft, dat maakte het aantrekkelijk voor mij. Echter heb ik vandaag de kont van mijn donkerblauwe BMW gedaan met zowel een glaze als de 'wetlook' Purple Haze en zie eigenlijk geen duidelijk verschil. (Polijsten met Spiderpad + S3, Finish met Wit + Finale, Glaze met Lime Prime Lite, Wax met Purple Haze. (Morgen 2de laag)

De S3 werk ik lekker door en deze finished naar mijn idee écht heel mooi. Desondanks toch 1 hit met Finale gedaan om zeker te zijn.


Greetz
 
Hallo allemaal, Vanmiddag nadat ik de auto gewassen heb de acqua fobia eens geprobeerd. Het is prachtig spul.
Heb het op een natte auto gespoten en hierna met een krachtige waterstraal de auto opnieuw afgespoten. Vervolgens nog met een straal water nagespoten en gedroogd met de gyeon silk dryer.

Nu is de hele auto lekker waterafstotend, het enige is dat het lijkt alsof de acqua fobia op het dak en de bovenkant van de deur stijlen verkeer is ingetrokken. Hier zit het namelijk vol met spikkels en is weinig glans te zien. Ook voelt de lak erg ruw wat voor de acqua fobia niet het geval was.

Wat heb ik verkeerd gedaan?
 
U bent Sander Bakker. Da's fout #1... :D


Kan het zijn dat het product hier is opgedroogd? Ik weet niet of harde waterstraal van een HD was of van je tuinslang?


Greetz
 
Heb het gewoon met de tuinslang gedaan. Heb ook geprobeerd het met spray and wipe weg te krijgen maar blijft gewoon zitten
 
Deel voor deel afwerken. En nadat je klaar bent, de auto een kwartier met rust laten.
Acquafobia moet een soort van uitharden, en in die periode moet je er vanaf blijven.
 
Dus 15 minuten laten staan en daarna pas afdrogen ? Dan zit mijn auto hier onder de kalkvlekken . Maar ik ben wel benieuwd want ik wil het volgend weekend ook gaan proberen.
 
Ja 15 minuten laten staan. Heb ik ergens een keer gelezen in topic van Tim.

Als je je bang dat je kalk vlekken krijgt.
houd de auto in het kwartier nat. Belangrijkste is dat je de lak niet aanraakt met doeken.
 
Dan weten we dat voor de volgende keer, dus wat jij zegt Bikkel opsprayen op paneel, afspuiten met HD danwel harde straal en door naar het volgende paneel?

Maar nu de grote vraag, aangezien het al is mis gegaan. Hoe krijg ik deze waas/aanslag weg?
 
Zoek ff op het forum. probleem is al een aantal keren voorbij gekomen, met oplossingen hoe ze het hebben opgelost.
Wetcoat of Bathe+ of acquafobia hebben alle 3 dezelfde bijwerking: strepen als het opdroogt voordat je het afspuit.