Hmmm... Zojuist is er een topic opnieuw gekicked met daarin het gebruik van de PB's Quick Detailer Plus. Hierdoor kwam ik toch weer met een nieuwe vraag te zitten.
Ik gebruik momenteel de Spray&Wipe om na het wassen + drogen de boel op te frissen.
Een betere variant voor deze 'boost' zou zijn de DDJ Red Mist.
Een andere optie is dus ook de PB's Quick Detailer Plus
Bovenstaande zijn Detailersprays en het lijkt mij dat zij allen polymeren en een beetje carnauba bevatten, zoals in de omschrijving van de QD+ staat aangegeven, om hun ding te doen.
Andere optie was een wetcoat zoals Gyeon Wetcoat, Cure of de nieuwe Monello Acquafobia.
Weer een andere optie was de Gyeon Bathe+ die je puur aanbrengt.
Nu vroeg ik mij af welk van deze methodes en/of product dan beter zijn ding doet.
Wassen, afspoelen, drogen en een detailer. (3 maal contact)
Wassen, afspoelen, wetcoat, afspoelen en drogen (2 maal contact)
Wassen, afspoelen, drogen, Bathe+. (3 maal contact)
Als ik mijn auto zo min mogelijk wil aanraken om defecten te voorkomen, zou dus een wetcoat het beste zijn.
Maar is de werking hiervan ook het beste?
En daarbij; Is een bepaalde methode ook duurzaam in gebruik, en dus kosten?
Ik wilde ooit is de DDJ Red Mist aanschaffen om mijn waxlaag (momenteel Purple Haze om te proberen) een boost te geven. Ik heb mij laten vertellen dat de Red Mist ook de kleur wat meer diepte geeft, dat maakte het aantrekkelijk voor mij. Echter heb ik vandaag de kont van mijn donkerblauwe BMW gedaan met zowel een glaze als de 'wetlook' Purple Haze en zie eigenlijk geen duidelijk verschil. (Polijsten met Spiderpad + S3, Finish met Wit + Finale, Glaze met Lime Prime Lite, Wax met Purple Haze. (Morgen 2de laag)
De S3 werk ik lekker door en deze finished naar mijn idee écht heel mooi. Desondanks toch 1 hit met Finale gedaan om zeker te zijn.
Greetz