• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw uit Brabant.

Carbird

Detailing rookie
14 jun 2022
1
15
Hallo forum leden.

Hierbij wil ik mezelf even voorstellen.
Ik ben Martin, 65 jaar oud en woon in Oss.
Ook mijn passie is auto's, en mijn eigen auto is een Audi a4 avant mhev.
Ik heb af gelopen week een workshop auto wassen poetsen en polijsten gevolgd in Houten
Ik zal hier voornamelijk de komende tijd veel gaan lezen, aangezien er genoeg info staat.

Ik heb mijn a4 nu een paar maanden, en het eerste wat me opviel is dat de wielen en achter kant sneller vies worden
Dat komt denk ik doordat dit een automaat is, de vorige was een schakel sedan.
 
Vuil worden van de achterkant kan ook goed komen door de vorm van de carrosserie (station heeft toch wat meer drag als een sedan).

Voor de wielen heb zo geen verklaring. Zachte remblokken, zwaardere auto waardoor remmen zwaarder belast worden of je rijstijl is anders (sportiever) geworden??
 
  • Leuk
Reactions: Thomaso en Carbird
Welkom en wat @dencoupe zegt, een station heeft door een andere luchtstroom over de auto sneller een vieze achterzijde. De lucht slaat aan de achterzijde van de auto als het ware weer terug op de achterkant en neemt vuil mee. Daarom heb je op een sedan tijdens het rijden nooit de ruitenwisser achter nodig (als die er überhaupt al op zit), bij een station blijf je wissen.
 
  • Leuk
Reactions: Carbird
Welkom Martin, cursus gevolgd bij Meguiar's?

Een combi zoals de Avant heeft inderdaad wat sneller een vuile achterkant/achterruit, hoewel de mate waarin dat gebeurd per model ook nog wel verschilt. Dit komt vooral door het ontstaan van luchtwervels waardoor er lage druk is aan de achterkant van de auto, en het vuil dus daar op neer slaat, zeker bij rijden in regenachtig weer. Automaat kan hooguit verschil maken in het vuil worden van de velgen, doordat dan vaak de remmen meer gebruikt worden (remstof).
 
  • Leuk
Reactions: Carbird
Welkom! Ik woon in Houten en ben zeer regelmatig in Oss, dus ik zal op de uitkijk staan voor een zwarte A4
 
  • Leuk
Reactions: Carbird