• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw

Djeetn

Detailing trainee
23 mei 2020
3
45
Menen BE
Hallo, mijn naam is Jimmy en ben afkomstig van Menen-Westvlaanderen-BE.
Ik heb me al suf gelezen op dit forum en maar besloten om mij ook eens te registreren :)
Zelf ben ik in het bezit van een audi a4 avant van 2014. Deze reinig ik wel regelmatig maar ben nog niet verder gekomen dan kleien, glazen en sealen :(
Heb me zopas een dap500 el aangeschaft en deze zal binnenkort eens gebruikt worden omdat er toch wel redelijk veel swirls te zien zijn.
Hier nog enkele pics van mijn bolide..
PhotoEditor_20200523_105639970.jpg
PhotoEditor_20200523_105457080.jpg
PhotoEditor_20200523_105548614.jpg
 
Welkom Jimmy, jij bent in elk geval al zover dat je kleien kent en weet wat een glaze is. Als je auto niet is overgespoten zal de lak waarschijnlijk behoorlijk hard zijn, en zullen bijpassende polijstmiddelen dan ook nodig zijn, zeker in combinatie met een Dap500.
 
  • Leuk
Reactions: Djeetn
Welkom Jimmy, jij bent in elk geval al zover dat je kleien kent en weet wat een glaze is. Als je auto niet is overgespoten zal de lak waarschijnlijk behoorlijk hard zijn, en zullen bijpassende polijstmiddelen dan ook nodig zijn, zeker in combinatie met een Dap500.
Bedankt voor de info, ik ben me ervan bewust dat het een harde lak, wel moet ik me nog verdiepen in de te gebruiken polijstmiddelen en pads. Ik heb nu menzerna medium cut en super finish liggen. Zou dit voldoende zijn om swirls weg te werken? Diepere krassen zijn momenteel nog zorgen voor later. En welke pads gebruik ik best met deze polish? Grts
 
@Djeetn Ik denk dat je het beste voor Scholl polijstmiddelen en bijbehorende spiderpads kunt gaan, zeker voor de diepere beschadigingen. Menzerna is beslist niet slecht, en je kunt gewoon met de Menzerna beginnen en kijken welk verbetering te behalen is in een acceptabele tijd. Als je begint, doe dan de eerste keer alleen de motorkap of eventueel de complete neus van de auto, dat voorkomt dat je gehaast gaat werken en het resultaat uiteindelijk ver onder je verwachting is.
Beginnen met de motorkap omdat dit ten eerste een makkelijke werkhoogte is, en bovendien een liggend paneel, zodat het gewicht van de machine voldoende druk levert, dan weet je ook hoeveel druk je bij latere vertikale panelen ongeveer moet gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Djeetn
Vergis je niet; De grofheid van een polijstmiddel stem je niet af op de mate van de defecten, maar op de hardheid van de lak. ;)

Dat jouw harde lak alleen lichte defecten heeft, dat wil niet zeggen dat je dan alleen maar een fijn polijstmiddel nodig hebt. Je hebt de grofheid/power nodig om de lak te kunnen slijpen, klein krasje of krater. :p (Voorbeeld)
 
  • Leuk
Reactions: Djeetn
@Djeetn Ik denk dat je het beste voor Scholl polijstmiddelen en bijbehorende spiderpads kunt gaan, zeker voor de diepere beschadigingen. Menzerna is beslist niet slecht, en je kunt gewoon met de Menzerna beginnen en kijken welk verbetering te behalen is in een acceptabele tijd. Als je begint, doe dan de eerste keer alleen de motorkap of eventueel de complete neus van de auto, dat voorkomt dat je gehaast gaat werken en het resultaat uiteindelijk ver onder je verwachting is.
Beginnen met de motorkap omdat dit ten eerste een makkelijke werkhoogte is, en bovendien een liggend paneel, zodat het gewicht van de machine voldoende druk levert, dan weet je ook hoeveel druk je bij latere vertikale panelen ongeveer moet gebruiken.
Bedankt