• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe aanwinst Suzuki Swift Sport

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
IMG_0367.webp

IMG_0360.webp

"Laat die afleverkosten maar zitten"
"Waxoyl ? "Nee dank U.
"We hebben alvast wat fillers erop gesmeerd, want onze poetsers vegen met 1 doekje alle 40 auto's in de showroom af..."]-0

Kortom, ik kan niet wachten om eraan te beginnen....:love

Ik vond de auto onnatuurlijk vettig aandoen trouwens. De glans was niet "hard" en overal zate witte waxresten. :-&

Zelf houd ik veel meer van een glasharde glans, zoals bijvoorbeeld die van Wolfgang DGPS.

Er zaten ook veel minikrasjes op de A en B stijl. Nu is dat volgens mij niet gespoten maar hoogglans kunstof. Ik heb een uitgepreide collectie maar geen idee wat ik daarvoor kan gebruiken? Pro polish?:roll

Mooie aanwinst !
( moest alleen wel meteen aan Josef denken )

Denk dat je die krasjes ook gewoon mee kan DAPpen. Bumpers toch ook gespoten kunststof / plastic ?!

Mooie Swift zeg!

Dealer-filler zooi is idd vaak gruwelijk vet, verdwijnt na een paar was beurten wel gestaag, kan best nog wel moeilijk te verwijderen zijn.
Het kan soms echt heel veel verbergen, al zal dat bij een nieuwe auto redelijk meevallen.

Kunststof stijlen kun je wel machinaal aanpakken, wel licht beginnen, Prof. Polish op lichtgroen of zwart bijv.
Finale kan uiteraard ook.
Werkt dat niet, dan herhalen of opschalen.

mk-us zei:
Mooie aanwinst !
( moest alleen wel meteen aan Josef denken )

Denk dat je die krasjes ook gewoon mee kan DAPpen. Bumpers toch ook gespoten kunststof / plastic ?!

Dat is het juist, volgens mij is het niet gespoten maar gewoon hoogglans kunstof.. Bij alle Swiftjes zijn ze zwart.

Heb inmiddels Lexusfreak een PM gestuurd voor eventueel carbonfolie eroverheen te plakken.

De Swift krijgt ook nog wit/rode LED achterlichten ---> pagina 5 in de Accesoires folder

Beetje in de stijl van de nieuwe Swift. (welke ik er overigens niet op vooruit vind gegaan)

@juffer1 Standaard 17 inch. Vind ze nog mooi ook :love

Tijdens de proefrit viel me vooral de wegligging en de close-ratio bak op. 125pk maar het lijken er veel meer. Heerlijk levendig klimt ie in toeren.

@mk-us Wie is Josef? :weetniet

Denk dat mk-us een verwijzing doet naar het onderschrift op de foto's (hoewel dat een ietwat andere schrijfwijze is)

(en zou waarschijnlijk ook .de zijn i.p.v. .nl)

Ik had hem al op PM. Had de link nooit gelegd, ik weet niet anders als dat het de Suzuki/Toyo/Lexus dealer van de regio is...

De link naar mijn bloedrode bekleding is al gelegd.:roll

Anyway: Nieuwe handtekening.....:jippie

Bwoa, de doorsnee koper zal het fijn vinden dat de auto zo "goed"in de wax staat. Maar een detailer, als ik mezelf al zo mag noemen, kijkt daar gewoon anders tegenaan. Hoe strip ik het beste die waxlaag? APC? Of gewoon beginnen met kleien en polijsten?

McShine zei:
Hoe strip ik het beste die waxlaag? APC? Of gewoon beginnen met kleien en polijsten?

- overdosering shampoo
- kleien
- polijsten
- staalborstel
- schuurpapier
- anders ...

Kies een manier die JIJ het prettigst vindt....

:-"

Het is al 100 miljoen miljard keer gepost wat het beste is om de wax te strippen... ;)

Als jij de moeite neemt bovenstaande te posten,.had je net zo goed die jongen kunnen vertellen hoe hij het beste zijn waxlaag kan strippen ;-)

@Patrick Bedankt voor je vriendelijke bijdrage! Ik snap niet hoe je het volhoudt om zo beleefd en geduldig te blijven met al die n00bs op het forum :lol ......

De vraag stelde ik vooral omdat dit zo'n rare vettige zooi is, niet vergelijkbaar met Natty's oid....Lijkt best veel op SRP maar dan nog vettiger...

Anyway ik ga me uitleven op een manier die ik het prettigste vind... APC, overdosis shampoo , safe degreaser, kleien, polijsten, IPA . :rules