• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Interieur Detail] Suzuki Swift Sport 2013

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.701
193
26
Zwolle
[Interieur Detail] Suzuki Swift Sport 2013
Gisteren stond deze Suzuki Swift Sport op de planning voor het reinigen van het interieur.
De auto is van bouwjaar 2013, en heeft zo'n 60.000km op de klok.
Het interieur was behoorlijk smerig, en ook al lang niet meer uitgezogen.
Ik heb wat foto's genomen, zodat ik deze met jullie kan delen.
Het schoonmaken was soms wel wat lastig. Aangezien de bekleding niet van top kwaliteit is, en alles van hard kunststof is. Dat was wel even wennen nadat ik mijn Peugeot had gedaan.
Het opslaan van de foto's en vervolgens ermee adverteren wordt niet op prijs gesteld!

20200418_175414.jpg


Stappenplan:
Alle losse dingetjes uit de auto gehaald
Achterbankzitting gedemonteerd
Hoofdsteunen verwijderd
Gehele kofferbak leeg gehaald
Interieur uitgezogen
Bekleding ingesprayd met Valet Pro Carpet Cleaner 1:4 verdund
Vuil los geborsteld met een Monello Pennello Doppio Horse Hair
Vervuiling opgezogen met de Numatic George met warm water
Bekleding droog gezogen met de Numatic George
Kunststofdelen (dashboard, deurpanelen etc), ingesprayd met Nanolex Interior Cleaner,
verdeeld met een Valet Pro interieur kwast, en weer afgenomen met een microvezeldoek.
Vloermatten gereinigd met Valet Pro Carpet Cleaner & Numatic George
Alle Kunststofdelen behandeld met Poorboys Natural Look en/of Gyeon Preserve
Het overtollige van de Natural Look / Preserve weer afgenomen met een microvezedoek
Ruiten van binnen gereinigd met Autoglym Glass Polish
Deurstijlen voor 80% afgenomen met Poorboys Spray and Wipe & oude doek
Deurrubbers afgenomen
Bestuurderskant vooraf:
P1140593.jpg


Bestuurderskant na:
P1140734.jpg


Dashboard vooraf:

P1140594.jpg


Dashboard na:
P1140735.jpg


Close up van het dashboard vooraf:
P1140604.jpg


Close up van het dashboard na:

P1140744.jpg


Lederen stuurwiel vooraf:
P1140611.jpg


Lederen stuurwiel na:

P1140755.jpg


Bestuurdersstoel vooraf:
P1140610.jpg


Bestuurdersstoel na:
P1140757.jpg


Achterbank vooraf:
P1140618.jpg


Achterbank na:
P1140762.jpg


Kofferruimte vooraf:

P1140615.jpg


Kofferruimte na:
P1140733.jpg


Deurstijlen vooraf:
20200418_165946.jpg

20200418_170426.jpg


Deurstijlen na:
20200418_170527.jpg

20200418_170413.jpg


Rubbers vooraf:
20200418_165444.jpg


Rubbers na:
20200418_165905.jpg
.


Hopelijk hebben jullie weer genoten van het verslag :p
Op naar de volgende!
Fijne zondag allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Klopt @Quantoxx !
De bestuurdersstoel zit nog een vlek in. Deze ging er niet uit. En op de leuning zat een brandgat, en een deel wat al eens gerepareerd leek te zijn.
De kofferbakmat bleef ook een vlek inzitten. Wellicht olie?
 
@M3fan Gisteren stuurde de eigenaar mij nog een appje, dat hij super tevreden was. Dat het weer lekker ruikt in de auto. En dat het stuur en knopjes ook weer lekker aanvoelen :D.
 
@RoyR het eindresultaat ziet er goed uit maar waarom heb je en natural look en preserve gebruikt en niet gewoon een van de twee?
Hoe beviel de Nanolex interiour cleaner jou? Ik werd er niet heel blij van. Maakt niet fantastisch goed schoon en ruikt ook niet heel erg lekker.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Timon Ik heb op alle deuren, kofferbakruimte de Natural Look gebruikt. Op het dashboard heb ik gekozen voor de Preserve.
Waarom? De Natural Look geeft net wat meer glans dan de Preserve vind ik persoonlijk. Aangezien dit een Suzuki is, dus het dashboard van hard kunststof is, kan dat als een malle gaan glanzen in de zon. Dit wil ik dus voorkomen. Op de deuren heb je daar geen last van.
En daarbij, had ik de laatste keer toen ik Natural Look had gebruikt, plotseling een hele blauwe vieze voorruit. Of dit nou echt door de Natural Look komt durf ik niet te zeggen.

De Nanolex Interior Cleaner, ik heb hem nu een aantal keer gebruikt. Ik haal er wel simpele vervuiling mee weg. Maar verder is het niet heel speciaal.
Als het op is, ga ik gewoon weer verdunde APC gebruiken voor interieurklusjes. Dat doet het net zo goed vind ik.
Het voordeel van de Interior cleaner is dat, je het ook op leder kunt gebruiken. Dat kan niet altijd met APC volgens mij.
Nouja, daar is ook niet echt een bewijs voor. :p
 
  • Leuk
Reactions: BZwart
Fraai resultaat. Vind de Swift een leuke auto om te zien. Hoeveel uren ben je ermee bezig geweest? En hoe bevalt de George? Ik zit namelijk erover te denken om (ook) een George te kopen.
 
@RoyR ik heb dezelfde ervaring met Nanolex Interior Cleaner.

Mijn interieur is nooit echt vies, en frist lekker op maar of het zoveel beter is dan bv PB APC 1:10 of zelfs 1:15 (mijn voorkeur verhouding voor interieur) kan ik niet zeggen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Fraai resultaat. Vind de Swift een leuke auto om te zien. Hoeveel uren ben je ermee bezig geweest? En hoe bevalt de George? Ik zit namelijk erover te denken om (ook) een George te kopen.
Ik ben rond 10:45 begonnen. En was rond 16:30 wel aardig klaar.
De Numatic doet het opzich prima. Alleen raakt vaak de sproeikop verstopt. Deze moet je dus soms even uit elkaar halen en schoonmaken.
Ik heb nu de watertoevoerslang kapot van de george. Deze is iets gescheurd.
Ik heb er nu tape omheen gedaan. Maar nog niet echt top.