• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black widow Dodo Juice vs collinite 845

danstijl

Detailing addict
3 apr 2018
62
65
Lent
Ik geef al een paar jaar de voorkeur aan Collinite 845 wax, probeer wel eens wat uit maar door makkelijke verwerking gebruik ik toch sneller weer de collinite.
Na een aantal jaar, word het een beetje saai en vroeg ik me af of jullie een goede alternatief weten? Ik heb zelf een zwarte auto met zachte (dunne) lak.

Omdat Black Widow nu in de aanbieding is, wil ik dat wel proberen. Zal ik verschil zien, heeft dit meerwaarde? Ik vind glans (spiegeleffect) iets belangrijker dan standtijd, als het maar langer dan een 1 maand is, wat de meeste wel zijn. En de verwerking is ook wel belangrijk, ik merk dat ik daardoor snel naar collinite ga.

Iemand suggesties?

''Welke wax..?'' is nogal een breed begrip. :P

Kort door de bocht;
- Elke wax heeft wel iets van een voedende werking en zal een kleur dus iets meer diepte/kleur/warmte geven.
- Een wax zoals je gebruikelijke 845 heeft de neiging een wat koudere/scherpere glans te geven.
- De 915 geeft bijv. meer een wetlook/warmere glans.

Als je bereid ben om iets nieuws te proberen, zou ik je graag de Fusso Coat willen aanbevelen. Dit omdat de voedende werking (Kleur/diepte/glans) erg goed is, maar ook zeker de bizarre standtijd en hydrofobisch gedrag.

Qua verwerking is het een kwestie van dun smeren en misschien je padje een beetje vochtig maken/houden.

• Leuk
Reacties: danstijl
Bedankt Quantoxx, idd vergeten te melden, ik heb de fusso al, klopt helemaal wat je zegt, maar ik vind het een irritante wax,
sorry ik weet het :D
Op de een of andere manier werk ik er niet lekker mee, gebruik m dus alleen voor de winter.

Verder heb ik wax/ sealants van poorboys, ceramic wax van turtle, liquid wax van meguiars, en autoglym gebruikt. Zijn er vast nog wel meer, maar zo ongeveer.

Oh ja en heb ook nog de Collinite 476.

Misschien dan eens 915 proberen, zoals je al zei. meer wetlook/ warmere glans, klinkt wel goed....

(Ik werk trouwens alleen buiten en ook geen oprit)

Ik ben fan van de Gyeon wax. Zo makkelijk aan te brengen, staat in de winter (bij mij met 4d km/maand) 3maand, en de glans vond ik heel goed. Hele goede bang for buck. Al heb je dat snel met waxen.

Underdog vind ik de TW hybrid graphene wax. Ook goed aan te brengen. Als je m bufft denk je al wow, en 24u later knalt ie echt!

• Leuk
Reacties: Altos