• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Auto behandelen

Hnzl

Detailing guru
4 jul 2018
219
135
Uden
Ik verwacht medio september mijn nieuwe auto (nieuwe 508 ultimate red) en ik heb bij de garage aangegeven dat ik GEEN Waxoyl op de auto wil.
Blijkbaar zit dat standaard wel in het gereedmaken van de auto. Die slag al gewonnen.

De vraag is echter wat er nu wel op moet komen? Wat zijn jullie aanbevelingen?
 
Ik denk dat dit een beetje afhankelijk is van wat je zoekt.
Denk aan standtijd, verwerking etc. Heb je al ervaring met het aanbrengen van bv een wax of een coating?
Wil je liever een wetlook ( wax ) of meer glas achtige glans ( coating )?

Iedereen hier zal zijn eigen ervaringen hebben met de producten die ze gebruiken.
Wax is makkelijker aan te brengen dan een coating, een coating heeft dan wel weer een langere standtijd en betere vuilafstotendheid etc.
Wat is het beste product is kan niemand je zeggen alleen ervaringen :)

Als aanbeveling beetje afhankelijk van je budget:

Voor een wax: Collonite is goed, Waxaddict waxen, Dodo Juice keuze zat. Beetje zelf kijken wat je van een wax verwacht

Voor een Coating: Nanolex Si3d, Geyon Coatings. Deze zijn beide top merken.
 
Vergelijkbaar met Waxoyl is zoals Michel hierboven al aangeeft een wax, waarbij de door hem gesuggereerde waxen absoluut niet onderdoen voor het product van Waxoyl. In tegendeel zelfs.

Maar inderdaad is bepalend wat jij wenst. Missschien houdt je wel van het onderhouden van je auto. Dan is een wax veel leuker werken dan een coating, want daar kun je niet zo heel veel doen.

Mooie keuze trouwens die auto in die kleur!! Benieuwd naar de foto's.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Mijn auto (en die van mijn vrouw) worden keurig bijgehouden met het twee emmer wassysteem (inmiddels ook met gritguards ;) ) en ongeveer ieder 6 maanden in de wax gezet.
Ben nu aan het kijken naar AutoGlym HD wax, maar door dit forum ben ik eens gaan nadenken hoe ik de nieuwe bolide aan zal gaan pakken. Dus het zal een was worden, die ik zelf beter kan bijhouden. Als het dan echt tijd wordt voor een polishbeurtje, kan ik altijd nog overstappen begrijp ik.

Dus AutoGlym HD wax vs ... (jullie input)
 
Als je de AutoGlym al in huis hebt, kan je deze prima gebruiken. :) Ik zou alleen vaker waxen dan 2x per jaar. Het kan voldoende zijn, maar dan zou ik bij de wasbeurten wel producten gebruiken die ook wat bescherming achterlaten. (Shampoo met wax, Wetcoat)