• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto behandelen

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
hallo allen,

Ik heb nog even een vraagje,

Komende dinsdag krijgt mijn ma haar nieuwe Fiat Panda. Vanaf de dealer zou deze een Waxoil behandeling krijgen maar er kon ook 160 euro van de prijs af en dan kreeg ie dat niet. Omdat ik niet echt positieve dingen hier op het forum heb gelezen over Waxoil heb ik dat niet gedaan.

Nu wil ik haar auto, voordat ze hem gaat gebruiken, wel even een mooi bescherm laagje geven. Hoe kan ik dat het beste doen?

Ik heb deze: Poorboys World Polish with Sealant en deze: Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax

Groeten Wouter

Als je het echt goed wilt aanpakken, zou je het 5-stappenplan kunnen doen. Weet je tenminste zeker dat het resultaat goed is. Wil je dat niet doen dan gewoon één van de twee producten er op smeren. Maar een nieuwe auto heeft vast wel een laagje wax meegekregen lijkt me dus hoe zinvol is het dan nog om er iets overheen te smeren?

Ik wil hem gewoon even mooi in de lak zetten voor der en lekker laten glanzen. (mocht ie dit nog niet doen).

Ik loop hem wel even langs en anders haal ik even de dap er overheen met een laagje wax.

vaak worden nieuwe auto's helemaal niet netjes afgeleverd, klagen helpt niet omdat 9 van de 10 dealers je met grote ogen aankijken als je het hebt over hologrammen en swirls. Opnieuw laten doen resulteert dan meestal in nog meer swirls en hologrammen. Ik zou lekker wachten tot de auto er is en dan kijken wat je stappen worden. Ik krijg over een paar weekjes ook een nieuwe auto en ben van plan om een CQuartz behandeling te doen/ laten doen door CC.

Gewoon vanaf het begin beginnen.Vaak worden nieuwe wagens ff snel gepoetst door iemand en worden er producten gebruikt die vol zitten met fillers.