• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto dus nieuwe poetspullen

dannycoolen

Detailing rookie
19 mei 2012
84
0
Beste mensen,

Wij hebben vorige week onze nieuwe auto opgehaald en daarbij komen natuurlijk de nieuwe poetsspullen om de hoek kijken.
Aangezien ik nog shampoo heb en een goede ruitenreiniger heb ik deze niet in deze lijst staan.

Graag hoor ik van jullie of ik de juiste spullen heb en of ik wellicht nog pads of doeken tekort kom voor het schoonmaken of opbrengen van producten.

Poorboys Bug and Squash
Poorboys Blackhole
Poorboys Natte Paste Wax
Poorboys Wheel Cleaner
Poorboys Tire Dressing
Poorboys All Purpose Cleaner
Poorboys EXP Pure Sealant? (weet niet zeker ik of ik deze nodig heb lees dat de glans van blackhole dan langer blijft zitten?)
Mothers Wax Clay Bar Kit

Meguiars Even Coat pads (voor glasreiniger)
Dodo Juice Window Cloth
Monello Trio Bundel
1x Monello Easy Detailing Pad Black (door black hole)

Tevens heb ik een vraag onze nieuwe Opel Corsa is grijs, het is geen donker grijs maar ook weer geen heel licht grijs.
Is de blackhole dan goed of moet ik toch een andere hebben van poorboys.

Graag hoor ik van jullie of ik met deze lijst en spullen op de goede weg zit en wat er eventueel nog ontbreekt!

Groeten en bedankt

Danny
 
Blackhole kan goed op die kleur.

Zou er verder nog een fles spay&wipe bij doen. Voor het kleien erg lekker spul en verder allround inzetbaar. De vloeistof die in het mothers kitje zit,is zo op.

Ziet er keurig uit verder.
 
Ik weet wat je bedoelt, die overweging had ik ook bij mijn Z. Ik heb ervoor gekozen om de Megs NXT wax te nemen dit geeft meer een 'clinische' finish, omdat het echt een pure wax is. Wil je echter een goede diepe 'wet look' kun je beter voor de betere carnauba waxes gaan, het nadeel alleen is dat carnauba waxen wat minder lang stand houden.
Op zich kun je de wax altijd nog boosten met een wax die wel wat meer 'oliën/esters' bevat om de glans wat donkerder te krijgen. Ik houd de NXT wax namelijk bij met de Ultimate Wax en Detailer van Megs die daar wat meer geschikt voor zijn. Over de Poorboys weet ik niet veel, maar volgens mij is Blackhole meer voor zwart of rode kleuren. Op grijs zul je er denk niet heel veel van merken (daarom kies ik voor de pure wax om te behandelen en een show wax spray voor nabehandeling)

Op het moment heb ik de auto nog niet goed gedetailed, ik ben erg afhankelijk van het weer. Zodra het beter wordt zal ik zeker foto's voor je erop zetten als je dat wilt.
 
Het is niet dat ik de PB-BH afraad hoor je kunt op zich alles op zilver/grijs gebruiken, maar dit is de methode die ik gebruik. :o)
 
Over de Poorboys weet ik niet veel, maar volgens mij is Blackhole meer voor zwart of rode kleuren. Op grijs zul je er denk niet heel veel van merken (daarom kies ik voor de pure wax om te behandelen en een show wax spray voor nabehandeling)

Gaat prima op die kleur. Zelfs op wit heb ik hem al eens voorbij zien komen.
 
Ja maar wit is meer een 1 uni kleur, dat is hier volgens mij niet het geval. (zoals hij zei is het niet puur grijs).
Mja ik zou gewoon de wax gebruiken die je nu hebt en kijken hoe het bevalt en als het ooit op is kun je altijd nog verder kijken en informeren. Dit is in ieder geval mijn ervaring met een grijs/metallic kleur, wat niet meteen goed hoeft te zijn bij jou. Misschien eens wat foto's plaatsen ?,^^
 
Wit is meer een 'uni kleur' zoals het in de volksmond vertaald wordt, excuses. Neem aan dat daar geen uitleg bij hoeft.
;) (eigenlijk is wit theoretisch gezien natuurlijk helemaal geen kleur) ;)
 
Nizzan350;320792 zei:
Ik heb ervoor gekozen om de Megs NXT wax te nemen dit geeft meer een 'clinische' finish, omdat het echt een pure wax is.
Ehm, Meguiar's NXT Tech 'Wax' is een sealant met daarin een milde cleaner en iets van een glaze, maar zeker geen pure wax.
Vandaar wat je noemt een 'clinische finish'; met sealants krijg je over het algemeen een wat glasachtigere, harde uitstraling.
Ik krijg uit de rest van je verhaal het idee dat je ook een sealant bedoelt, maar net wat anders neer hebt gepend.
 
Ik ga eens kijken naar de NXT waxen, ik moet wel zeggen dat zover ik het lees de poorboy spullen een goede prijs kwaliteit verhouding hebben.
Aangezien mijn order al tegen de 200,- aanloopt wat best veel is:P ben ik zelf ook niet van plan (zonder dat ik de prijs gecheckt heb) om 30/40 euro voor een potje te betalen dat vind ik echt te ver gaan:P
 
Neem dan de Collinite,is vele malen beter qua standtijd/bescherming dan die NXT,wat overigens geen slecht product is hoor. Voor 17.49 euro zou ik de collinite 845 nemen. Ben je qua bescherming gewoon klaar.

https://www.Carclean.com/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219
 
Kijk zo leer zelfs ik nog wat dingen (ben ook altijd gewoon iemand geweest die zijn spullen bij een lokale dealer haalde). Leuk om meer ideeën en informatie te verkrijgen ! Ik moet alleen wel even erbij vermelden dat sommige Megs producten wel wat spierkracht vergen wil je het goed met de hand aanbrengen. Ik polijst/compound alleen met rotary als het ECHT nodig is, want je verliest er altijd wel wat lak door al is het weinig. Voor de rest is het goed voor wat je ervan verwacht.

@ Jeroen Merlijn
Die houd ik in mn achterhoofd, carnauba met de kracht van een sealant. Wie weet . .
 
Weet iemand of ik de EXP nu wel of niet nodig heb ik lees wat tegenstrijdige berichten.
Dat ik dan juist geen wax nodig heb.

Of is het zo dat wanner ik de auto gewassen heb, black hole erop dan de sealer en dan de wax erop voor een extra effect
 
Na een glaze moet je inderdaad wel waxen of sealen. EXP heeft een lange standtijd van een maand of 6, vele (waaronder ikzelf) doen eerst EXP en daaroverheen een wax. Ik heb zelf de Natty paste wax blue erover gedaan en dat geeft echt een mooi effect.
 
Thx voor je reactie dat is heel duidelijk:) en weet jij toevallig ook want ik las ergens dat je black hole niet echt nut heeft op een nieuwe auto, is dat ook zo of behaal je een iets minder effect?
 
Het is de voorbereiding wat het merendeel van het eindresultaat bepaald.
Ik zou het altijd wel doen; een glaze gebruiken. Het eindresultaat wordt er echt beter van.
 
dannycoolen;320853 zei:
Thx voor je reactie dat is heel duidelijk:) en weet jij toevallig ook want ik las ergens dat je black hole niet echt nut heeft op een nieuwe auto, is dat ook zo of behaal je een iets minder effect?

Waar je waarschijnlijk op doelt: op een auto met swirls vult een glaze die een beetje op. Maar dat betekent niet dat het op een auto zónder swirls géén effect heeft.
 
Maar even over dat grijs, is die auto echt grijs of meer groen/grijs blauw/grijs, daarbij is het metallic of gewoon een standaard kleur ?