• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto en velgen

wrc1

Detailing trainee
29 sep 2015
33
40
vandaag onze nieuwe auto eens onder handen genomen. De auto is 2 weken oud. De auto poetsen was niet zo veel werk maar de velgen wel.
welk product raden jullia aan om een film te leggen op de velg zodat er minder vuil kan opliggen. Hoe pakken jullie de remklauwen aan. De achterste zijn altijd zo vuil.
 
Goed verhaal....... lekker kort ook.:no

Iets uitgebreider kan geen kwaad, ik neem aan dat je het remstof er niet afkrijgt. Hier zijn meerdere producten voor, ik heb zelf iron out voor, deze bevalt mij goed je hebt ook nog speciale velgenschampoo en sealant voor de velgen zodat je ze de volgende keer makkelijker schoon krijgt. Ik heb zelf dus alleen ervaring met de Iron out. Anderen kunnen je hier vast en zeker meer over vertellen maar iets meer info. is wel welkom.
 
schuurman92 sorry hoor ! Forums zijn totaal nieuw voor me en om langere berichten te maken via een smart phone :( in ieder geval toch bedankt voor je 'uitgebreid' antwoord !!!
 
Toen ik de openingpost las was het einde van de zin " De auto poetsen was niet zo veel werk maar de velgen" nu staat er wat meer info die ik bedoelde, weet niet waar dit aan lag maar wat hierna is geschreven is dus de info waar ik op doelde:ja
 
:ja ik had het ook gezien en toen ik op reload klikte stond mijn volledige post er plotseling.

Op de remklauwen achteraan zitten er kleine zwarte stippen terwijl vooraan niet. En dit stoort me echt !
 
Er zijn een hoop ijzerverwijderaars op de markt die daar idd bij kunnen helpen.

als je de klauwen en velgen helemaal strak heb is het t beste ze goed te beschermen zo dat de onderhoud een fluitje van een cent word.

gyeon rim in een top product... Maar dan is het t wel het mooiste als je de velgen een dagje binnen kan houden!

De wheelsealant van Poorboys een een goede voordeligere optie,
 
+1 zluytr

Heb zelf de wheelsealant en ben er tevreden van.
Doe immens veel km per week, dus waarschijnlijk volgend jaar voor de winter overschakelen naar de rim.
 
Hier een korte beschrijving hoe ik het doe,.. (Er zijn een hoop manieren, de ene beter dan de andere)

hier gaan de velgen 2-3x per jaar van de auto af, worden dan behandeld met een HD, non ferro product, teer verwijderaars, zeep en water,. Als ze schoon en droog zijn gaat er een "goedkope" hybride wax op. De wielkuipen en klauwen een schoonmaak ronde,.. En klaar,.

tussen door worden ze gewoon mee gewassen met een handschoen/borstel.
 
Als je winter en zomer velgen heb... en je geeft deze voor ze erop gaan 3 lagen wheelsealant... Dan moet je het redden die maanden... Ik red het makkelijk maar ik rij niet zo heel veel.

Met Rim red je het makkelijk ;)
 
Ik heb winter en zomer, eerste winter met 3 lagen wheel sealant komt eraan.
Ben benieuwd.