• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto, maar wat is dit??

dat is wel erg letterlijk watergedragen verf, slecht spuitwerk volgens mij! :confused:
(afgenomen en water achtergebleven of het spuitpistool nam water uit de luchtleiding mee/vuil systeem)

Denk dat je touring sinds 2006 een schade heeft gehad?..
 
Tim zei:
Ik vind de reacties om de boel 'even' met Finale te behandelen wel grappig. ;)

Het zijn duidelijk kratertjes, maar of dit door het spuiten komt, vraag ik me af. Het lijkt eerder of er iets bijtends van buitenaf op is gekomen.

De lak lijkt dermate aangetast dat polijsten, voor zover ik het nu kan beoordelen, geen zin gaat hebben en dat overspuiten de enige optie zou kunnen worden.


Persoonlijk snap ik niet dat je dat grappig vindt...

Wanneer je alleen naar de foto kijkt kan ik jou reactie begrijpen, maar icm de gegevens van de ts dat de lak glad is kan ik heel goed inkomen in de gegeven adviezen. Ik denk dan niet gelijk aan kraters maar een foto die vertekent.
 
Jammer dat Chickie een maand later niet even heeft terug gekoppeld hoe het gegaan is met het herstel. Ik blijf namelijk ook denken dat het er ingevreten uit ziet.
 
Toegegeven het is laat, maar misschien toch nog even een terugkoppeling van hoe het er nu mee staat?
Ben wel benieuwd namelijk. :schaam
 
Jammer altijd dit soort topics, komen met problemen maar dan niet meer reageren wat het uit eindelijk was/is en wat er aangedaan is/wordt. Ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar.
 
Denk dat we naar het antwoord moeten raden:

Lid sinds: woensdag 25 mei 2011
Laatste bezoek: 6mnd geleden
 
Sorry mensen, heb inderdaad veeeeeeeeeel te lang niks meer van me laten horen :| :(
Kreeg er zo de kots van dat ik deze vlekken niet weg heb kunnen krijgen dat ik eigenlijk gestopt ben met het detaillen.
En op het moment dat ik eindelijk toch weer eens zin krijg om me er in vast te bijten en meer over te gaan zoeken ben ik mijn wachtwoord van het forum kwijt en, bij opvragen van het wachtwoord, wordt het naar mijn oude emailadres gestuurd welke niet meer werkt.
Dus ik heb helaas een ander naam moeten gebruiken (ik hoop dat eea mogelijk toch door carclean/iemand van de admins) verholpen kan worden.

Ik heb in ieder geval geprobeerd om de vlekken met een DAP900, paarse wollen pad en Inizio weg te krijgen echter helaas geen resultaat.
Het is eigenlijk zelfs zo dat ik al mijn lichte krassen op mijn BMW niet weg krijg met deze combinatie :-&
Nu weet ik niet of het aan mijn manier van polijsten ligt of aan de harde lak, maar op deze manier heb/had ik er geen zin meer in terwijl ik de auto dolgraag weer een goed uiterlijk wil geven en wil laten blinken.
Toentertijd (ongeveer 1 jr geleden) heb ik wel alles nog afgemaakt en uiteindelijk met blackhole en wax eea afgemaakt.
Glimmen deed hij wel, maar kom niet dichterbij...... krasjes in overvloed.....

Nogmaals mijn excuses dat ik verder geen terugkoppeling heb gegeven en alleen maar een vraag heb gesteld zonder uiteindelijk een antwoord te geven !!! [:diablo]

Gelukkig zijn de vlekken alleen op de rechtervoordeur zichtbaar, dus ik hoop in ieder geval nog wat handvatten te vinden om de rest van de auto wel nog in goede (lees glimmende) staat te krijgen.

M.vr.gr.
Chicco
 
Misschien ga je wel veel en veel te snel met het polijsten?
Dambord patroon gebruikt?

Krasjes moeten zeker wel weggaan en daar hoef je niet voor door de lak heen zo hard als graniet is duitse lak nu ook weer niet ;)

(Jammer dat je zo ver weg woont.. voor mij dan!)
 
Chico welkom terug. Ik vind het echt tof dat je toch nog iets laat horen.
Duitse lak kan verschrikkelijk hard zijn. Misschien iemand in de buurt met een rotary die je een helpende hand wilt toereiken.
Met een DAP kan het in sommige gevallen heel hard werken zijn om kleine krasjes weg te kunnen werken.

Succes en ben benieuwd naar een uiteindelijk resultaat.

@Denders pas op met dat soort uitspraken, want de ene lak is zeer zeker de andere niet ;)
 
@Woody: heb jij ook gelijk in en heb alleen verder maar ervaring met Duitse lak en dit is gewoon een vreemde plek maar krasjes moet toch wel lukken?
Het is ook niet dat ik nog geen een keer NIET heb staan zweten maar ja, ook lekker toch helemaal in ZEN en s'avonds kapot zijn maar wel resultaat behalen :)^

Het is dat hij niet dichtbij woont want ik help graag mensen, ben benieuwd of iemand anders hem kan helpen met nog veeeel meer ervaring liever, een lakdieptemeter eventueel en een rotary wellicht.
 
Inderdaad jammer Denders, zou inderdaad graag een mening van iemand anders hierover willen weten. Het dambord gebruik ik zeer zeker, echter qua snelheid van de DAP gebruik ik meestal een snelheid welke mij op dat moment het beste lijkt c.q. een vrij hoge snelheid in de hoop dat het dan sneller-/beter gaat.
Ik denk dat ik binnenkort eens contact opneem met een mede-forumlid van hier welke weer familie is van mijn achterbuurman. Deze heeft vorig jaar een Audi TT gedetailleerd waar flink wat krassen op zaten en heeft deze (zelfs met wetsanden) weer in topconditie gebracht.
Mogelijk dat hij een oplossing weet c.q. mij aan kan geven op welke manier ik het wel weg zou kunnen krijgen met de DAP of toch echt een rotary nodig heb......

Ik heb zelf het idee dat de lak echt knetterhard is aangezien ik met de wollen roze op de DAP900 met Inizio de krasjes niet weg kreeg en echt heeeeel lang heb staan polijsten op die plekken zonder enig resultaat.

Maar ik ga me er weer in vastbijten en laat zeer zeker weten hoe het afgelopen is (kan even duren, maar wordt zeer zeker achter de schermen aan gewerkt :) )

Bedankt voor jullie positieve reacties !!
 
Goed te horen ;)

(blijf het toch raar vinden maar wie weet wat er aan de hand is of voorgeschiedenis van de lak/auto)
 
Binnenkort een afspraak met een detailller hier uit de buurt om eea te bekijken.
Ik hoop dat hij mij handvatten kan geven hoe ik eea alsnog weg krijg......

Wordt vervolgt.......
 
Sowieso handig om eens een lakdiktemeter hierop los te laten. Misschien zitten die krasjes wel onder een dikke blanke laklaag?