• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe auto met erg veel swirls en krassen

@GSM

Je geeft nu een hele boel redenen waarom volgens jou de Flex beter is en dat zou vast zo zijn maar tot je er zelf 1 in het bezit hebt en regelmatig gebruikt vind ik niet dat je hier je mening zou hard moet rond schreeuwen.

Ook geef jij aan dat je na 3x gebruik al speling op je lager hebt van de DAP, ik heb mijn DAP al een hele tijd in gebruik en heb nergens last van net als Juffer. Wellicht is het iets wat jij zelf verkeerd doet waardoor je zo snel je lager naar de kloten helpt?

Winstmarge door merknaam is wel een behoorlijk deel van de prijs. Ik neem even als simpel voorbeeld energy drankjes: Je betaald voor een blikje RedBull ergens rond de €1.50, ga je voor een huismerk blikje van de supermarkt betaal je nog geen €0.30 en je maakt mij nooit wijs dat die €1.20 alleen maar kwaliteit verschil is.

Dit wordt toch een kansloze discussie... Hij vindt die flex beter omdat ie duurder is, prima

Ik koop liever een DAP900 waarbij ik minder risico loop en die minder als de helft kost.
Goed, GSM is een half uur eerder klaar met een full-detail, so be it :-)^

Wouter B zei:
@GSM

Je geeft nu een hele boel redenen waarom volgens jou de Flex beter is en dat zou vast zo zijn maar tot je er zelf 1 in het bezit hebt en regelmatig gebruikt vind ik niet dat je hier je mening zou hard moet rond schreeuwen.

Ook geef jij aan dat je na 3x gebruik al speling op je lager hebt van de DAP, ik heb mijn DAP al een hele tijd in gebruik en heb nergens last van net als Juffer. Wellicht is het iets wat jij zelf verkeerd doet waardoor je zo snel je lager naar de kloten helpt?

Winstmarge door merknaam is wel een behoorlijk deel van de prijs. Ik neem even als simpel voorbeeld energy drankjes: Je betaald voor een blikje RedBull ergens rond de €1.50, ga je voor een huismerk blikje van de supermarkt betaal je nog geen €0.30 en je maakt mij nooit wijs dat die €1.20 alleen maar kwaliteit verschil is.

- ik geef enkel mijn mening , dat het hardschreewend is ontken ik. Het is hier toch de bedoeling dat we discussiëren over allerhande zaken , niet ?

- na 3x terug speling : tja , ik zeg toch ook nergens dat ik de perfecte detailer ben (verre van zelfs en ik geef dit gerust toe)

en waarschijnlijk doe ik dan wel iets verkeerd , maar ik polijst ook veel met 4" -pads en daar kan je nogal makkelijk mee in de kleine "hoekjes" komen en dan zal het misschien wel daardoor komen denk ik. :weetniet

- die winstmarge is idd een deel van de prijs , maar om dat drankje te vergelijken met een dap versus flex vind ik toch een beetje overdreven.

- thuis drinken mijn kids ook cola van geen 50 cent /1.5 liter en die is idd ook lekker :lol

btw : bij mijn laatste bestelling heeft cc wederom een GRATIS (2e dus al ) rollementje bijgevoegd : topservice dus , terwijl ik er gerust voor wou betalen . :cool

Er zal wel een vergelijk komen tussen beide machines , geduld dus.

ik wil iedereen alvast bedanken.
ik heb mijn keuze kunnen maken echter was het niet mijn bedoeling om en zware discussie op gang te brengen o:-)

ik ben toch voor de flex 3401 vrg gegaan in verband met de geforceerde excentrische roteringen.

tevens geloof ik ook dat de dap een super machine is hoor maar ik moet een machine hebben die net dat beetje meer cutting geeft.

ik heb er meteen 3 pads bij van hex. (oranje, blauw en wit) ik hoop dat dit een goed beginners setje is.

mochten jullie nog aanbevelingen hebben voor wat ik niet moet vergeten om te beginnen hoor ik het graag.

tevens zit er ook 3 verschillende cuttings flesjes bij van mild tot zwaar.

gr stefan

Denk dat wanneer je bij Bart bent geweest je méér dan genoeg juiste info hebt om het door te pakken.
Hij zit bomvol ervaring met allerlei lakken en middelen en kan je zéér goed op weg helpen.
In de tussentijd kan je uiteraard altijd wat stappenplannen en reviews doorsnuffelen om alvast wat basiskennis te vergaren.
Hex pads ben ik zelf onbekend mee ( qua kleuren etc ), als dit bekend is kan je ze 1:1 gaan gebruiken net als de middelen om voor jezelf het wat makkelijk te houden.
Zelf schrijf/schreef ik alles op om er een eigen plan van te brouwen in mijn eigen woorden ( wel zorgen dat de vertaalslag correct is ) zodat je dit kan printen en de eerste keer/keren
naast je auto kan houden als handvat

stefke zei:
ik moet een machine hebben die net dat beetje meer cutting geeft.

gr stefan

Want ? Voor een Astra H kan je zelfs met een DAP500 prima uit de voeten en kan je prima die swirls verwijderen :weetniet

Veel plezier in ieder geval met je nieuwe flex, hopelijk pakt het voor jou allemaal goed uit.

Beste iedereen,

gisteren ben ik aan de gang gegaan met mijn flex.
ik heb de auto eerst gewassen en had alleen maar tijd om de motorkap alleen te doen. (jaja ik weet het eerst testen op een spot en niet meten op de motorkap beginnen :lol )

maar goed:
auto gewassen.
motorkap gekleid
op nieuw motorkap gewassen.
droog gemaakt.
en toen oranje pad van hex logic
toen chemicalguys 721
na het excenten residue afgenomen en 8-())

toen verder:
blauwe pad hex logic
met meguiars nxt wax
30 min curren
en residue afgenomen.

mijn droom werd werkelijkheid wat een ongelofelijk verschil zeg.
ik heb ook een aantal foto's genomen hier het resultaat na
chemical guys 721 nog zonder nxt wax

zojuist doorgelezen en het maakt inderdaad sense.

zo leren we elke keer weer bij he.
bedankt vor de tip!!.

ps nu nog een bouwlamp ipv tl verlichting.
maarja rome is ook niet op 1 dag gebouwd h'e :party

Gelukkig niet :lol

Beter voorkomen dan genezen!
Maar ziet er weer goed uit hoor! Succes met de rest:-)^

grandscenicman zei:
Ik wil nogmaals mijn mening geven over de DAP900 en de 3401 VRG van Flex :
- ik denk niet dat het enige verschil de winstmarge is
Dat lijkt me niet meer dan normaal gezien het prijsverschil.

grandscenicman zei:
- de Flex is zonder meer de betere van de 2 machines (zie topic met het commentaar van 1 van de mod's )
Dit heb je nu al een paar keer aangehaald, waarom heb je dat laatste nodig om een punt maken?
Kennelijk kan je zelf niet overtuigend genoeg zijn?

Zoals ik zei in het commentaar wat je bedoeld is dat het verschil in resultaat (waar het uiteindelijk om gaat) nagenoeg hetzelfde zal zijn.
De DAP is en blijft een consumenten apparaat, ga je dagelijks ermee aan de gang, dan is de stap naar een Flex of een Festool logisch.
Je ziet een bouwvakker ook niet gauw werken met een Bosch accu boormachine van de Gamma.
Ben je consument en doe je alleen je eigen auto's en die van familie/vrienden dan is mijn advies om een DAP te nemen tenzij je geld teveel hebt natuurlijk.
grandscenicman zei:
- als jij (juffer1) al zo lang met dat eerste rollementje doet , dan heb jij ofwel een veel beter rollement of je doet geen enkel kantje met je machine .
We hebben nog niemand gehad die zo snel 2 lagers naar de knoppen heeft geholpen. Van de duizenden verkochte machines is dat toch vrij uniek.
De kans dat je twee lagers hebt gehad die niet goed waren is nihil dus ik zou de oorzaak bij jezelf zoeken en niet bij het apparaat.

grandscenicman zei:
- volgens mij kan je wel bijna zeker snellere correctie behalen met de Flex 3401 vanwege de gedwongen rotatie .
Als je de 3401 met geforceerde rotatie stand gaat vergelijken met een DAP900 dan snap je het niet helemaal.

grandscenicman zei:
- MEESTAL is duurder wel beter , anders zou iedereen het goedkoopste toestel kopen , ik ook .
Flauwekul argument, het gaat erom wat je ermee wilt gaan doen of een duurder apparaat voor jou interessant is.

grandscenicman zei:
- ik doe zeker niet alsof de DAP's troep zijn : ik stel alleen vast dat er bij mij een probleem is , meer niet .
Nogmaals, het probleem ligt naar mijn mening niet bij het apparaat maar waarschijnlijk bij de gebruiker.

grandscenicman zei:
- de praktijk zal uitmaken of de Flex 3401 zijn geld waard zal zijn , komende week heb ik hem in bezit namelijk.
Aangezien je een negatief beeld hebt van de DAP900 vanwege 2 lagers zal de uitkomst nu al vast staan denk je niet?

straks meer foto's ga vandaag weer verder maar moet eerst effe quick detailler halen deze is bija op.

dan kan ik weer verder met kleien of kan dat ook gewoon met water?