• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe auto - nieuwe sealant/wax

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
264
100
Hey,

Gisteren de nieuwe auto besteld: Grand Scenic Bose, in wit nacré metallic.

Als sealant en waxen heb ik reeds volgende:
Meg's M16 - M21 - nxt
Dodo banana armour

Welke zouden jullie gebruiken op wit metallic, of heb je andere betere die het aankopen waard zijn?

Gefeliciteerd met de nieuwe auto.
Persoonlijk vind ik een sealant(PB polish and sealant) erg mooi op lichte lak, heb het idee dat de glans dan erg mooi naar boven komt(glazig).. maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Heb alleen ervaring met Col.915 en daar vergelijk ik het dan ook mee.
veel plezier toegewenst met de auto in ieder geval.

M21 gevolgd door M16 is altijd een mooie combi geweest.
Ook de NXT zal het zeker aardig doen, maar wellicht wat minder lang uithouden.

Wat je hebt is dus prima. Mocht je nog geïnteresseerd zijn in wat nieuws/anders, dan kun je altijd nog kijken. Zelf gebruik ik ook graag Collinite.

Probeer gewoon je oude waxen/sealants op te maken en kijk of er een verschil is .....zo kan je andere dingen kopen die je nog niet hebt ?

Welke motor zit er in je "nieuwe" auto ? ( diesel of benzine )

Eens de wagen er is : suc6 ermee !

Vergeet hem niet te kleien. Ook op een nieuwe auto zit vuil in /op de lak! Als je dit nog niet wist. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

het is een bedrijfswagen dus motor is de 1.5dci... Hier in België is de co2 doorslaggevend op fiscaalgebied...

auto zal eerst gewassen worden met de iron-x soap, vervolgens geclayed en dan beschermd. komt wel in orde ;-)

als ik me goed herinner, is een sealant best op een witte auto. ik heb gewoon zin om nog eens iets nieuws te proberen. moet toch een bestelling plaatsen met oa nieuwe clay en nieuwe washmitt!