• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Auto waxen?

Steven

Detailing rookie
23 apr 2009
79
0
Beste vrienden,

In april wordt mijn nieuwe Audi A6 Avant geleverd in Zwart Metallic.
Zou ik deze, als hij uit de garage bolt, onmiddellijk waxen?

Als het goed is krijg je een productiedatum van je dealer, vanaf die datum heb ik een maand gewacht en daarna de wagen in de wax gezet. In de eerste maand gewoon wassen alleen met een shampoo zonder toevoegingen (Born to be Mild).

Die maand lijkt lang maar vaak gaat er een paar werken over voor dat de wagen vanaf de fabriek tot bij de dealer staat voor uitlevering.

ja, auto staat vaak al een tijd in opslag alvorens geleverd te worden.
Verder ook evt. transport viezigheid...

ja, clayen

Jou A6 wordt in Neckarsulm (500km vanaf Antwerpen) gemaakt, hoe denk je dat die bij jou dealer terecht komt ?
Eerst staat de auto eens een kleine week buiten op het industrieterrein bij het spoor. Vervolgens gaat deze via de trein richting Antwerpen. Hier wordt hij achterop een vrachtwagen gereden die hem naar jou dealer brengt. Bij je dealer staat de auto ook nog eens een kleine week buiten, er wordt mee testgereden, getankt ed.

Enig idee hoeveel vervuiling er in die korte tijd op je lak terecht kan komen ?

1.5 maand na levering mijn auto gekleid en schrok echt van de troep die er van een nieuwe auto afkomt.8-o
dus kleien, :-)^

Hier nog een. De nieuwe auto was 1 juni afgeleverd en halverwege juli ofzo heb ik de een klei beurt gegeven. En wat er wel niet van de motorkap af kwam 8-o
Kleien dus :ja

+1 van het transport word hij gewoon heel erg vies. Heb dat zelf regelmatig gezien.

Onze Audi word eind januari begin februari afgeleverd, en ik ga hem helemaal zelf de eerste was en poetsbeurt doen. Dealer heeft ook op de order staan: klant ''poetst'' wagen zelf.

Ook hier hetzelfde verhaal, verbazingwekkend hoeveel troep er van een nieuwe auto afkomt en de poets jongn heeft heeeeel veel swirls in mn nieuwe lak gepoetst :klap

Nee gepoetst met een vieze kras doek... Overal zag je de vegen staan en dan nog verbaast zijn dat ik ermee terug kom...}:)w

Dus... :eyes Als ik dit lees durf je toch bijna geen "nieuwe" auto meer te kopen?! Ik verwacht van een dealer dat ik de auto al met 0,0 km op de teller geleverd krijg, maar dat is al niet zo... Dan ook nog een min of meer bekraste lak.. Hmm.. :|