• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto

MiranS

Detailing rookie
18 jul 2024
2
2
Goedenavond,

Recent heb ik een Tesla model 3 gekocht en bij levering bleken er hologrammen in de lak te zitten (zie foto). Via tesla is de auto bij een bosyshop gekomen die de hologrammen er niet uit kon polijsten. Zonder overleg hebben ze het paneel opnieuw gespoten. Ik ben zelf een absolute leek op dit gebied en vraag me af of dit niet een veel te rigoreuze stap is geweest. Wat is jullie mening hierover? Hier hoef ik toch niet mee akkoord te gaan? Ik hoor graag jullie advies, alvast bedankt!


Groet, Miran
 

Bijlagen

  • PXL_20240605_115153240.jpg
    PXL_20240605_115153240.jpg
    239,1 KB · Weergaven: 52
Welkom op het forum.

Kort door de bocht; Als de hologrammen, die normaliter niet zo bijzonder zijn om te verwijderen middels fijn polijsten, niet te verwijderen waren, dan is het vermoeden dat dit in of onder de blanke lak zat. (Ze kwamen er niet bij)

Op de foto vind ik het eigenlijk niet lijken op hologrammen, maar eerder op schade. (Veel te wit en egaal, geen logische polijstbanen voor hologrammen)
Het lijkt eerder op schaven, strepen en schrammen.

Persoonlijk zou ik geen bak geld neerleggen voor een nieuwe auto, waarbij meteen al spuitwerk is verricht, zonder overleg.
 
Dank voor je welkom! Ja de auto is al betaald uiteraard. In eerste instantie was het idee dat het nog wel te polijsten was.

Als het spuitwerk er netjes uitziet, kan ik er dan op rekenen dat de nieuwe lak een vergelijkbare levensduur heeft als de primaire lak? Zijn er nog andere zaken die van belang zijn?

Dank voor je hulp nog zo op het late uur!
 
Als het goed gespoten is zal dit geen verschil uitmaken qua levensduur; de nieuw gespoten delen zullen veel meer lakdikte hebben dan de originele lak omdat die zeer dun gespoten wordt in een autofabriek; als het netjes gespoten is (strak en geen sinaasappel), geen overspray op aanliggende delen welke zichtbaar etc. zal het verder weinig effect hebben (al is het natuurlijk geen fijn idee dat er aan je nieuwe auto al meteen gespoten is, al komt het wel vaker door dat er ergens in het traject schade ontstaat aan een auto die al hersteld kan zijn voor je de auto in ontvangst genomen hebt);