• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe bandendressing...

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo iedereen,

Ik heb 3j naar volle tevredenheid de Wolfgang Tire Dressing gebruikt. Dit was de eerste versie van de bandendressing.
Nu was mijn fles op en heb ik weer nieuwe besteld, blijkbaar de V2.0 of V3.0. Laatste versie dus..

Wat me meteen opviel is het kleur en de vloeibaarheid van het product..
De kleur is nu melkachtig, tegenover doorzichtig in mijn eerste fles..
Ook is de vernieuwde versie veel meer waterachtig en geen gel meer.

Het product trekt ook zeer moeilijk tot niet in mijn applicatorpad wat met de vorige niet het geval was.
Echt irritant wanneer je een beetje op je pad giet, naar je band wil brengen en de helft er weer af ligt..

Graag zou ik een andere dressing kopen.
Hij moet een mooi zwarte matte schijn achterlaten, geen vettige look zoals ik hier soms zie :schaam

Iemand suggesties?
 
C.Pro PERL is een fijne, als je die verdund 1:1-1:3 krijg je een mooie satijnen finish. Heb hier nog een ongeopende fles Dodo Juice Supernatural Tyre Dressing staan dus daar kan ik nog niks over zeggen. PERL is ook prij dun, gebruik zelf een Meguiars handpadje die ik op de opening doe en dan met fles en al omdraai. Zo komt er een beetje in de pad zonder te druppen of product te verliezen. Heb ook een PBW sprayflesje met PERL 1:3, daarmee kun je ook zonder geknoei op een padje sprayen. De Poorboys Bold 'n Bright gel is ook wel een aanrader wat mij betreft. De standtijd is alleen niet super, gem. zo'n twee/drie weken.
 
Ik gebruik ook de Poorboy's Bold & Bright en na het opbrengen ga ik er nog met een doek langs en dit heeft, voor mij, een mooi resultaat. Wel, zoals eerder gezegd, is de standtijd niet bijzonder lang. Na 2weken is het mooie er wel vanaf maar das voor mij geen probleem.
 
Raar eigenlijk dat de nieuwere versies dus eigenlijk ''minder goed'' zijn.
Je zou verwachten dat er verbetering in zat.
 
Hellaas te weinig ervaring. Alleen wat goedkope sprays en bold n bright.
Spray van laatst was wel fijn. Ken het merk niet.

Gaf langer glans af dan bold
N bright.
Pb zorgt voor zwarte band. Niet glimmende band.
Ik hou wel van beetje shine.
Niet teveel.
 
Absoluut +1 voor de Mothers Reflections. Grote slanke fles met een fijne sprayer. Samen met de halfronde banden applicator van C Pro is dit een erg fijne combi. Geen nare vette glans,maar gewoon netjes zwart.
 
Carpro PERL, naar smaak te mengen van glans. Zeer duurzaam en de banden blijven aardig lang schoon ook.
 
ShuttersPeet;326994 zei:
Ik gebruik ook de Poorboy's Bold & Bright en na het opbrengen ga ik er nog met een doek langs en dit heeft, voor mij, een mooi resultaat. Wel, zoals eerder gezegd, is de standtijd niet bijzonder lang. Na 2weken is het mooie er wel vanaf maar das voor mij geen probleem.

welk product geeft wel een lange standtijd? Beter Mothers Wax - Reflections Advanced Tire Care, of Auto Finesse Satin Tyre Gel kopen?
Lees van PERL geen geweldige produkt recensies??
Ik wil niet iedere week aan de slag, de Alfa wordt niet zoveel gebruikt.
Tweede vraag: met welk produkt beste op te brengen?

bedankt voor de reactie!
 
Bij mij blijft de mothers ongeveer 2 weken zichtbaar aanwezig,maar goed, er worden een hoop kilometers met het golfje gemaakt.

Pluspunt voor mij is de hoeveelheid die je krijgt, de looks en het gemak van aanbrengen/verwerken. Ben met 5 minuten klaar.
 
De AF is ook in ongeveer 5 min aangebracht. Beetje op een sponsje doen en rond je band halen. Daarna laat ik het altijd opdrogen maar afnemen met een mf doek kan natuurlijk ook altijd.

Bedenk nu dat ik de volgen de keer maar eens ga uitproberen AF en na een dagje drogen (staat toch altijd binnen) een laagje Reload erover ( mits ik eraan denk natuurlijk). Gewoon om te kijken of dat de standtijd/ zichtbaarheid extra verlengd.
 
Standtijd = Tuffshine ?

Kan niet wachten totdat ik mijn zomervelgen weer onder de auto heb ( dlux icm tuffshine)