• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe forum: thanks- en vriendenfunctie. Wel of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.694
200
Berkel en Rodenrijs
Beste forumleden,

De nieuwe forumsoftware bevat twee nieuwe functies: de bedank- / thanksfunctie en de vriendenfunctie.

Met de bedankfunctie kan je iemand zichtbaar bedanken als hij / zij een nuttige posting heeft gemaakt. Het idee erachter is duidelijk en effectief, maar het kan ook gebruikt worden om op een slimme manier je mening te laten zien of iemand een paar dolken in zijn rug te steken. De functie wordt dan eigenlijk misbruikt. Op andere fora zie je dit ook duidelijk terug.. We kunnen dit streng moderaten om misbruik te voorkomen, maar in de praktijk kan het lastig zijn.

De vriendenfunctie is hetzelfde, je kan er een leuke club van maken, maar ook hier geldt dat je ook afgezonderde clubjes kan krijgen. Een soort eilandjes-idee. Vooral forum-trollen vinden het geweldig om een eigen clubje te hebben (ik zal geen voorbeelden noemen ;) )

Wat vinden jullie?

Tim
 
Kijk anders even op het huidige betaforum, daar zie je hoe het in de praktijk werkt: http://betaforum.Carclean.com
 
Ik kies voor "beide niet doen"

Vriendschap en bedankjes kunnen ook via pm en persoonlijk contact
En als het echt geweldig is in het topic zelf.

En we hebben de vaantjes nog, daar kan je periodiek ook anderen op laten reageren.

Hans
 
Ik zou het eraf laten,vind het geen toegevoegde waarde hebben,Mijn inziens ga je zo kliekjes ala AD-forum krijgen..
 
Persoonlijk denk ik dat beide ideeën leuk zijn, echter zou ik de thanks button niet implementeren.
Met het vrienden gedoe zie ik niet direct een probleem.
Thanks daarentegen is echter enkel nuttig bij correct gebruik en heel vaak merk je op een forum dat het daarmee mis gaat en het bijgevolg een hoop extra werk geeft voor de moderators.
 
Give me the Knife's ]d~^ ]d~^

Nee zonder dollen,het voegt mijns inziens niks toe.
 
ik zou zeggen ,niet doen, het carclean forum is voor iedereen,zowel de meest ervaren detaileerder als de beginneling die graag tips krijgt voor de beste behandeling.de hulpvaardigheid op het forum is nu groot,en dat moet zo blijven denk ik,zelfs de meest doorgewinterde detailers,zijn ooit begonnen met oude t shirs en commadant spulletjes.maar iedereen gaat voor 1 doel,zijn of haar auto in perfecte conditie te krijgen.
 
De thanksfunctie slopen we er in ieder geval uit, ik zie te vaak dat het gebruikt wordt om te irriteren. En ik moet zeggen dat ik me er ook aan schuldig heb gemaakt. Als je iemand irritant vindt dan is die Thanksbutton heel makkelijk om dat op die manier te laten weten.
 
bij nader inzien.
beide niet invoeren.
ook geen test uitvoeren op het echte forum!
anders is toch de sfeer al verpest daarna...
 
Beide niet invoeren!
Heeft geen extra waarden...

Iemand bedanken doet iedereen wel in een reactie..
En vrienden worden doe je maar op hyves :D
 
Vriendjeskliek heb je overal wel, en mensen die zich daardoor aangevallen voelen ook, daar is echt geen functie voor nodig.

Thanks functie is leuk als je iemand een dolksteek in de rug wilt geven en het niet gewoon durft te zeggen, voor de rest voegt het weinig toe;)
 
Denk dat het wel duidelijk is zo :-D
 
Tim zei:
De thanksfunctie slopen we er in ieder geval uit, ik zie te vaak dat het gebruikt wordt om te irriteren. En ik moet zeggen dat ik me er ook aan schuldig heb gemaakt. Als je iemand irritant vindt dan is die Thanksbutton heel makkelijk om dat op die manier te laten weten.
De thanksfunctie vind ik juist wel handig omdat je dan niet persee hoeft te spammen van "+1", "mee eens", "wat hij zegt". Dat is hoe ik de thanksfunctie gebruik niet om iemand te irriteren. Ik stem voor :)^

Met sommige forumsoftware wordt het ook wel "kudo" genoemd, misschien dat het dan beter overkomt dan thanks. Die tellers die er dan bij horen zoals op AF lijken mij wel overbodig.
 
Ik ga ook voor beide niet doen.

Een bedankje kan je ook in een reactie vermelden en je ziet zoieso wel wie elkaars vrienden zijn hier.
 
SkyBuMp zei:
De thanksfunctie vind ik juist wel handig omdat je dan niet persee hoeft te spammen van "+1", "mee eens", "wat hij zegt". Dat is hoe ik de thanksfunctie gebruik niet om iemand te irriteren. Ik stem voor :)^

Met sommige forumsoftware wordt het ook wel "kudo" genoemd, misschien dat het dan beter overkomt dan thanks. Die tellers die er dan bij horen zoals op AF lijken mij wel overbodig.

Dat vind ik wel een aardige trouwens, dat je anoniem een punt kunt geven. Zo kan je niet zien wie het gegeven heeft en kan er dus ook geen misbruik gemaakt worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.