• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe glasreiniger

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.470
193
Utrecht
Beste allemaal,

Korte vraag: Wat is jullie favoriete glasreiniger?

Momenteel twijfel ik tussen een gallon Meg's Professional Glass Cleaner (40 euro voor 40 Liter), en DDJ Clearly Menthol (40 euro voor 4 Liter).

Is de meerpijs van DDJ het waard? Zijn er nog andere merken (Mothers?) die het overwegen waard zijn?

Groet,

Jan

WOW! €40,- voor 40 liter, of €40,- voor 4 liter...

Wat de Fuck moet je met 40 liter glasreiniger?! Haha...

Ik maak ramen altijd schoon met... jaja.... SPRAY&WIPE!

Ik heb ook de Clearly Menthol, maar tot op heden nog geen ramen gehad die zó vies waren dat ik het met Spray&Wipe niet schoon kreeg. Daarbij staat mijn voorruit in de RainX en de rest is met S&W gedaan en beide hebben een lekkere beading en zijn makkelijk af te nemen met een trekker.

Toen ik nog bij een poetsbedrijf werkte hadden wij een glasreiniger van, denk ik, Cartec. Deze bevatte volgens mij ammonia en werkte als een tiet op glas en werd zelfs hars/teer enzo op de lak mee verwijderd.

Dodo werkt super, zeker in combi met de Dodo raam doeken.

De Dodo ontvet de ramen super goed, en laat geen strepen achter.
Andere merken heb ik geen ervaring mee.

Met een liter fles doe ik 2 jaar,of meer. En ik doe best wel wat auto's per maand.
Dus dan valt de prijs wel mee.

Aansluitend op Bikkel; Ik heb zo'n sample sprayertje. Die wil inderdaad ook maar niet op, ondanks ik het meestal wél gebruik als ik vettige en teerbeslagen ruiten wil reinigen om vervolgens RainX op te zetten.

Misschien dat de prijs van Dodo nog wel meevalt, en is die van Meguiars zo'n spulletje waar je een raam zeiknat mee moet spuiten om te laten werken. Dan is het verbruik ook veel hoger.

rallimart Heb je zelf ook wel eens DDJ Clearly Menthol gebruikt en hoe is die dan in vergelijking met de Megs?

Tot nu toe heb ik eigenlijk zelf altijd Clearly Menthol gebruikt, maar met zo'n prijsverschil zou ik clearly mental zijn om als de producten gelijkwaardig zijn, in het vervolg niet voor het goedkopere alternatief te kiezen.

• Leuk
Reacties: Jansen
Nee heb altijd de meg gebruikt, mede door de goede referenties op het forum.
Werkt mooi streeploos af, en de geur is ook erg fijn.
In huis word er ook goed gebruik van gemaakt, dus die gallon gaat best hard.

• Leuk
Reacties: Frans
Doe maar niet die megs glas cleaner,... Duurt echt mega-lang voordat die op is,.. (Spreek uit ervaring)

Geen idee wat ik nu heb, die van PB dacht ik,... Ook wel vanalles gebruikt, maar koop alleen een reiniger waar ik op dat moment m'n zinnen op heb gezet, dus is vaak elke keer weer een ander merk, of merk die ik eerder ook wel eens heb gehad.

Mijn favoriet is de DDJ Clearly Menthol.

Ik heb ook nog de Meguiars Perfect Clarity Glass Cleaner in mijn verzameling. Een goed product maar erg duur. ( gekocht een keer in de aanbieding.)

Beide producten gebruik ik icm de Monello Vetro Bianco.

De PB S&W gebruik ik echt alleen als detail spray of clay lube.
Ik heb toch meer het gevoel dat DDJ Clearly Menthol de ramen beter reinigt dan een detail spray.
Heb nu wel de PB Clay Lube apart gekocht, ben benieuwd hoe dit product het doet tegenover de S&W als glijmiddel voor het kleien.
18MtxGtUK1Xkt2vBZP74hPcEUxzR__QTsaqQuvC5dG50_pe4cstFjjgEb_DrYjJ1uZyV9RdV7U1&t=635586452020000000.gif

Ik gebruik die van Mothers... Met een mf pad en een glasdoek van monello.... Werkt prima en streep loos... Ik denk dat al die producten elkaar niet heel veel ontlopen!

Ik zal geen cleaner met ammonia nemen... Is niet zo goed voor folie mocht dat op een een ruit zitten.