• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Hyundai Tucson coating

Tubbs

Detailing rookie
19 nov 2019
8
12
Hallo iedereen,
Het einde van Juni krijg ik mijn nieuwe Nieuwe Hyundai Tucson in het zwart.
Nu is het mijn vraag zou ik zonder polieren en kleien daar hij toch nieuw is en hem niet direct wil gaan polieren het aandurven om er direct de nanonlex SI3D of de Gyeon Cancoat opzetten ?

Of dan beter voor gyeon wetcoat gaan.

Dan de volgende vraag meteen welke van de 2 zou ik kiezen en eventueel behandelen of nabewerken met een ander product , daar ik ook niet weet wat ze dan al opgezet hebben.

Ik heb al wel wat ervaring met detaling, maar niet extreem veel vandaar ook dat ik liever niet zou kleien en polieren.

Groetjes Rudi
 
Je haalt producten volledig door elkaar...
Gyeon Cancoat of Nanolex SI3D zijn 'echte coatings'. En wetcoat is alleen een spray sealant. Die je op een natte auto aanbrengt, en afspuit. Zie filmpjes op Youtube. Wetcoat zal daarom dus ook nooit dezelfde bescherming geven als SI3D of Cancoat.
En elke auto, die je in een coating gaat zetten, moet gepolijst worden. Ik heb zelf in November een nieuwe Volvo gedetailed.
De auto was enkele 100kmers oud. En had her en der een flinke kras.
Met polijsten maak je hem dus strak, en heb je een schonere ondergrond voor de coating.
 
Ik heb hier ooit gelezen dat iemand een nieuwe auto kreeg en expliciet aan de dealer had gevraagd om hem NIET te laten "poetsen" door de dealer zelf maar zo af te leveren. Kans is aanwezig dat hun er al swirls op maken namelijk... Maar ik weet niet hoe secuur je bent cq hoe erg het is als er mogelijk al lichte swirls in de lak zitten...
 
Als de dealer hem voor je oplevert kun je op je klompen aanvoelen dat er waskrassen zijn: die wil je niet onder je mooie coating hebben. Vaak leveren ze hem ook nog gepoetst op en is die keurig bij de snelle poetser geweest inclusief polijstbanen en residu in de kieren en naden. Met een zwarte komt het helemaal nauw!

Kan het? Tuurlijk, als je de defecten wilt verzegelen dan staat dat je vrij. Het is maar hoe kritisch je zelf bent. Je hebt echter het meeste profijt van je coating als je auto helemaal strak is.
 
Je wilt niet weten hoeveel krassen er op een nieuwe wagen staan. Maat van mij heeft een tijd geleden een splinternieuwe BMW MX5 over de vloer gehad. Klant is letterlijk van dealer naar hem gegaan. Helemaal onder de swirls
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ja zelfs de 911 die ik laatst deed zat onder de waskrassen, klant nog duidelijk aangeven niet de auto te wassen. Maar goed toch even een emmer water erover ofzo want de auto zat al direct onder de waskrassen. En in aanhanger naar klant gebracht. Echt jammer van je nieuwe auto.

Als de dealer hem aflevert en zeker met zwart kan je er donder op zeggen dat deze onder de swirls zit. Aangegeven dat ze de auto met rust laten en lekker alles zelf doen.
 
Vergeet niet dat die auto's vanuit de fabriek ook naar de dealer toe moeten.
Tijdens transport pakken ze veel vuil op, dus de dealer haalt de folie eraf en haalt hem dan door de wasstraat.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Je haalt producten volledig door elkaar...
Gyeon Cancoat of Nanolex SI3D zijn 'echte coatings'. En wetcoat is alleen een spray sealant. Die je op een natte auto aanbrengt, en afspuit. Zie filmpjes op Youtube. Wetcoat zal daarom dus ook nooit dezelfde bescherming geven als SI3D of Cancoat.
En elke auto, die je in een coating gaat zetten, moet gepolijst worden. Ik heb zelf in November een nieuwe Volvo gedetailed.
De auto was enkele 100kmers oud. En had her en der een flinke kras.
Met polijsten maak je hem dus strak, en heb je een schonere ondergrond voor de coating.
 
Je haalt producten volledig door elkaar...
Gyeon Cancoat of Nanolex SI3D zijn 'echte coatings'. En wetcoat is alleen een spray sealant. Die je op een natte auto aanbrengt, en afspuit. Zie filmpjes op Youtube. Wetcoat zal daarom dus ook nooit dezelfde bescherming geven als SI3D of Cancoat.
En elke auto, die je in een coating gaat zetten, moet gepolijst worden. Ik heb zelf in November een nieuwe Volvo gedetailed.
De auto was enkele 100kmers oud. En had her en der een flinke kras.
Met polijsten maak je hem dus strak, en heb je een schonere ondergrond voor de coating.
Hoy Roy,

Ja dat verschil ken ik wel , maar mijn vraag was eigenlijk beter dan maar geen coat en maar wetcoat gebruiken tot ik hem dan toch na een tijd ga polieren en dan de coat erop.
 
Laatst bewerkt:
Als de dealer hem voor je oplevert kun je op je klompen aanvoelen dat er waskrassen zijn: die wil je niet onder je mooie coating hebben. Vaak leveren ze hem ook nog gepoetst op en is die keurig bij de snelle poetser geweest inclusief polijstbanen en residu in de kieren en naden. Met een zwarte komt het helemaal nauw!

Kan het? Tuurlijk, als je de defecten wilt verzegelen dan staat dat je vrij. Het is maar hoe kritisch je zelf bent. Je hebt echter het meeste profijt van je coating als je auto helemaal strak is.
Hey Roco,

Tja ik weet het niet zeker natuurlijk ik kan wel de man die hem ga klaar maken en die houd zich voor zichzelf ook bezig met detailen en heb hem gevraagd er speciaal op te letten .
Ik zou hem natuurlijk eerst controleren met de lamp ,en naar ik het goed verstond zou eventuele achtergebleven residu toch verwijderd worden met de ontvetter of zie ik dit fout.

Groetjes Rudi
 
Ik zou het niet durven. ;)

Zoals al aangegeven; Een coating wil een brandschoon oppervlak om goed op te kunnen hechten. Hechting = werking.

De reden waarom ik het niet aan zou durven;

1) De staat van de lak vraagt meestal om aandacht.
2) Er zit vaak een (oudere) waxlaag o.i.d. op.

Antwoord op je eerste vraag; Je wil niet gaan coaten over een matige lak én een lak die niet brandschoon is.

Antwoord op je tweede vraag; Géén coating door genoemde redenen, dus dan kan je kiezen voor Wetcoat / wax / sealant / etc. Mocht er iets op de auto zitten, kan dit er overheen.

Antwoord op je derde vraag; Ja, je kan bijv. Wetcoat gebruiken om bescherming te hebben totdat je tijd hebt om te polijsten en coaten.

Antwoord op je vierde vraag; Als het een bekende van je is, die de auto gaat behandelen, kan je ook aangeven dat je de auto netjes gepolijst wilt hebben en géén bescherming erop wilt omdat je een coating gaat aanbrengen. Zo weet je ook zeker(der) dat de lak daadwerkelijk netjes is gemaakt en er geen wax o.i.d. is gebruikt om problemen te verhullen. (Polijstbanen/hologrammen/krasjes/etc)
Wat natuurlijk ook kan; Laat deze bekende dan de auto netjes maken en meteen coaten?
 
Dat hebben wij ook gedaan bij de Corolla van mijn vrouw.. dealer heeft bij aankomst enkel de folie eraf gehaald, auto is toen direct paar dagen naar de detailer gegaan voor licht polijsten en een coating. Daarna is de auto door de dealer verder klaargemaakt.
 
Hoy Roy,

Ja dat verschil ken ik wel , maar mijn vraag was eigenlijk beter dan maar geen coat en maar wetcoat gebruiken tot ik hem dan toch na een tijd ga polieren en dan de coat erop.

Ah op die manier.
Tot die tijd, kun je inderdaad Wetcoat gebruiken voor een goede bescherming.
Wassen, afspuiten, wetcoat per paneel opspuiten, direct afspuiten met hogedruk, en drogen maar.