• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Kia Picanto

michaeltjeh11

Detailing rookie
11 mrt 2013
15
0
Beste carcleaners,

Over 1,5 week mag ik mijn nieuwe Kia Picanto gaan ophalen nu ben ik altijd heel zuinig op mijn auto en heb nog nooit een nieuwe auto gehad dit zal dus de eerste zijn en wil deze direct vanaf het begin 'bechermen' ik ben zelf nog niet zo ervaren met poetsen en beschermen van de auto ik deed dit altijd met een Turtle wax simpel uitwrijven en klaar maar nu wil ik het goed aanpakken. Ik heb me er even in verdiept en bij de dealer behandelen ze de auto al met Waxoyl welke producten kan ik het best gebruiken om de auto te beschermen? (Dit is allemaal nieuw voor mij vandaar deze vraag)

Alvast bedankt!

Gr

Michael

Bel de dealer maar even om te vragen of je korting krijgt als je de Waxoyl laat zitten. Is het namelijk niet waard; ditzelfde resultaat kun je halen met producten van €20 in plaats van tig honderd en dan elk jaar terugkomen.

Een "verplichte keus" dus!? Wel jammer van je dealer. Wat je het best eerst kunt gaan doen is het stappenplan handmatig en het stappenplan machinaal doorlezen.

IbizaSigno;318784 zei:
Een "verplichte keus" dus!? Wel jammer van je dealer. Wat je het best eerst kunt gaan doen is het stappenplan handmatig en het stappenplan machinaal doorlezen.

Klopt het is min of meer een verplichting geweest maar ik heb er niet voor hoeven te betalen omdat de auto al behandeld is :). thx ik ga ze eventjes doorlezen!.

Het valt niet te controleren wat er op zit.
Als het water er snel af loopt en je hebt beading dan zit er in ieder geval iets op maar het is niet te zien of het Turtle Wax is of WaxOyl.

Zal waarschijnlijk ook niet uitmaken of het er wel/ niet op zit want als je goed foamed wast, kleit en ontvet zou het mij niet verbazen dat wat erop zit aan waxoyl weg is. En aangezien je het toch helemaal zelf wilde doen.... zou ik me daar niet zo druk om maken.