• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe laag coating aanbrengen

Maarten van Erp

Detailing trainee
16 sep 2019
6
25
Goede middag,

Ik heb een vraag over coating. Momenteel heb ik de Gyeon Mohs coating op mijn auto zitten, Deze is afgetopt met Gyeon Cancoat. Nu merk ik aan de zijkant aan de onderkant van de deuren dat de coating slechter begint te worden. Kan ik hierop gewoon een nieuw laagje Gyeon Mohs zetten of moet ik eerst oude coating eraf halen? De lak is eigenlijk nog goed dus hoeft niet gepolijst te worden.
 
Als jij tevreden ben met de staat van de lak, zou ik tenminste niet met grof geschut aan komen zetten.

Wat ik zou doen in dat geval is met een zachte klei even over de lak heengaan en een rondje met een lichte polish (Gyeon Primer zou mijn voorkeur hebben). En daarna een vers laagje coating aanbrengen. (Misschien alleen een laagje Cancoat een optie?)
 
Ik zou inderdaad ook uit gaan van traffic film. Ik gebruik zelf een paar keer per jaar een iron remover op de coating, om de coating weer te herstellen. Q2M restart is hier echter speciaal voor gemaakt; ik weet echter niet of die al te koop is.
 
Al is de marketing van Gyeon echt geweldig, ben ik hier wel een tikkeltje sceptisch hier over.. (behalve dat ze iemand uit Engeland over laten vliegen die totaal geen meerwaarde aan het filmpje heeft :joy:)

Dit zijn standaard de plekken waar je als eerst de coating minder ziet werken, omdat je hier de meeste vervuiling oploopt.

En de auto van het filmpje stond echt nog wel heel dik in de coating hoor. Met een “gewone” auto shampoo had je ook wel (bijna?) het zelfde resultaat gezien.

Op een gegeven moment is de koek ook op, en dat begint meestal ook op plekken als deze.
Ik ben dan best benieuwd wat deze shampoo dan doet.

Ik neem aan dat Maarten de auto ook wel grondig gewassen heeft.
 
Als jij tevreden ben met de staat van de lak, zou ik tenminste niet met grof geschut aan komen zetten.

Wat ik zou doen in dat geval is met een zachte klei even over de lak heengaan en een rondje met een lichte polish (Gyeon Primer zou mijn voorkeur hebben). En daarna een vers laagje coating aanbrengen. (Misschien alleen een laagje Cancoat een optie?)
Haal je de oude coating dan niet eraf met een lichte Polish?
 
Is het geen Traffic Road film..? Als de coating op de rest van het voertuig zijn werk nog doet..
Zie bijgevoegd filmpje vanaf 2.30 min..
Dit product kende ik helemaal niet maar als ik zo aan de onderkant van de MINI kijk is dat precies hetzelfde als bij mijn auto. Denk dat het idd laagje Traffic Film is.
 
Het is ook nog niet verkrijgbaar bij CC. Hopelijk komt het snel beschikbaar ...