• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe lezer en tips nodig voor Xpel - GTI Clubsport

Manny

Detailing trainee
17 okt 2016
6
45
Hoi guru's

In juni heb ik mijn auto in ontvangst genomen (na 5 maanden wachten pff), een VW MkVII GTI Clubsport. Ik heb er een kleine 5000 km op de klok staan op dit moment.
GTI Clubsport 1.jpg
Op aanrader van mijn pa heb ik besloten om de auto te Xpellen. Hij heeft zijn auto's ook gexpeld. De auto gaat bij Prowrap in Eindhoven behandeld worden met de Paint Protection folie, maar ik wil de auto zo schoon mogelijk aanlever.
Ik heb absoluut geen ervaring met detailen. Dus ik vroeg me af of detailen echt noodzakelijk is voor het plaatsen van een Xpel folie. Na het lezen van verschillende forums is het een enorme klusje en overigens heb je wat apparaten en poetsmiddelen nodig. Die heb ik uiteraard niet. Ik poets de auto vanaf nieuw met de basistechnieken zoals de meeste forums aanraden en gaat als volgt:
- Bug & grime eraf halen (Auto finesse)
- Foamen (Valet Pro)
- Iron remover op lak (Monello non ferro)
- Wassen (Dodo Born to be mild)
- Drogen
Uiteraard met 2 emmers en grit guards (dit was HEEL belangrijk op forums haha)
Dit is waarschijnlijk enorm amateuristisch wassen voor jullie guru's maar ik ben mij aan het verdiepen in dit onderwerp. Give me time.

Al met al enige tips over voorbereidingen voor de Xpel erop gaat?

Dank,

Manny
 
hallo en welkom met die dikke bak!!

die xpel is al niet goedkoop, ik zou verwachten dat zij je lak in goede conditie brengen alvorens die folie aan te brengen?
Wanneer ik een coating aanbreng polijst en ontvet ik de wagen, ik vraag dat niet aan de klant hoor.
 
Bedankt. Dan ga ik er vanuit dat een gewone wasbeurt voldoende is en dat Prowrap alle nodige voorbereidingen doet voor het aanbrengen van de Xpel.
 
Zolang de lak niet onder veel swirls en krassen zit, en over het algemeen in goede staat is, zal een goede wasbeurt volstaan. Krassen en swirls ONDER je Xpel, die zal je waarschijnlijk blijven zien, vandaar.


Greetz
 
Welkom! Inderdaad even goed overleggen met het bedrijf, ken het verder ook niet. Hoop niet dat ze hem "strak" maken voor het aanbrengen van de folie en dat er nog krasjes/swirls/hologrammen onder de xpel zitten. Een poetser is namelijk nog geen detailer haha.